PDA

View Full Version : Foo Fighters - Oberhausen



ruezzz
29 oktober 2007, 13:47
Gister de Foo Fighters gezien in de Arena (bij CentrO) in Oberhausen.
Echt een aanrader die Arena daar, gratis parkeren, prima bier, goeie akoustiek, overal kun je alles goed zien. En vanuit een groot gedeelte van Nederland relatief dichtbij. (Voor mij dichterbij dan de HMH).

Mijn god, wat een supervette gitaarmuur, echt niet normaal.
(Welke amps spelen ze eigenlijk op?)
Band en vooral Grohl goed op dreef. Hij klom nog de tribune op en stond tussen het publiek te spelen. Concert duurde ongeveer 2 uur.
Af en toe werd er zelfs met 3 gitaristen gespeeld (aanvulling Pat Smear).
Verder werd er soms een toetsenist (met vette Hammond) een percussionist (met o.a. triangel...) en een celliste/violiste ingezet.
Topoptreden, heb me uiterst goed vermaakt.

rickert
29 oktober 2007, 13:52
Gaaf man, ik ben jaloers:p Grohl speelt op Mesa Boogie en Stiflett speelt over Marshalls volgensmij, weet niet precies welke maar is met creatief google vast wel te vinden!

Joey Handsome
29 oktober 2007, 14:06
Dacht altijd dat Grohl over AC30 speelde met Mesa kast eronder, maar hou me er tegenwoordig niet zo mee bezig, dus kan me vergissen.

Wel cool dat Pat Smear erbij was.

Fuhgawz
29 oktober 2007, 14:40
Ik meende dat hij een Mesa gebruikte voor distortion en AC30 voor clean, maar idd vet dat Pat Smear ook weer meespeelde!

Globetrotter
29 oktober 2007, 15:16
Damn, ik wou dat ik er ook bij was... bij mijn weten doen ze voorlopig België nog niet aan... Anyway, de vorige tour zag ik Grohl 2 keer op een Mesa Rad King spelen... duur bakkie, maar idd. wel dé Foo Sound (heb em eens getest, precies of ik zou oit dat geld voor een amp over hebben ;-)).
Cheers,

Moi!

Fender75
29 oktober 2007, 15:33
Ik wil ze heel graag nog eens live zien!!

Squier4ever
29 oktober 2007, 16:17
2005 had grohl een Lonestar voor t clean geloof ik, ze speelden toen iig beide op boogie's. had er ook graag heen gewild, maar geen geld voor n kaartje + reis + bierrrrrr helaas.

Borus van den Brand
30 oktober 2007, 21:48
Pat Smear??? Is die man niet in de honderd inmiddels?

Bijna, 48. :D

Squier4ever
30 oktober 2007, 23:30
Bijna, 48. :D
tja das dus (100/2)-2 by my calculations...

ruezzz
31 oktober 2007, 09:33
Ze zeggen toch dat 't leven bij 40 begint...
Dat zou betekenen dat ie zich al 8 jaar de lul uit zijn broek lacht.
Ik ben benieuwd, ik mag nog een dikke twee jaar wachten...

Acoustic
31 oktober 2007, 20:23
gaaf, wou dat ik er bij was.

iig komen de FF wel met een nieuwe grote europese tour dus grote kans dat ze nederland/belgie komen ;)