PDA

View Full Version : Boss GT-8



JelmerOnGuitar
29 oktober 2007, 12:18
Goeiedag iedereen,

Ik ben van plan een effectenbord aan te schaffen... Het lijkt me namelijk super om doormiddel van een BANK door de nr's van je set heen te scrollen als je live bezig bent...

Maar nu heb ik eigenlijk wat advies nodig... Er zal vast al weleens over gediscusieerd zijn hiero maar ik kkon er niet veel over vinden...

Mijn oog viel op de Boss GT8... die lijkt me heel uitgebreid en net even de grotere broer van de ME50... waarop ik wel eens speel, en die vind ik al behoorlijk chill! Maar ook zag ik laatst iemand spelen op een Vox Tonelab... Die leek mij helemaal chill... MAAR ik koppel de rotzooi aan een VOX AD100VTH, die al heel veel van de pre-amps van de tonelab bevat... Dus daarom lijkt mij dat wat dubbel...

Eigenlijk wil ik dus graag weten wat jullie vinden van de boss gt8... want die lijkt me goe.d.. hoe is de prijs/kwaliteit verhouding?

vr gr Jelmer

JohnLord
29 oktober 2007, 13:20
De Boss GT-8...
Hoe goed ie is, dus hoe goed het geluid is, zul je met eigen oren moeten bepalen. Feit is wel dat je daarvoor het apparaat goied moet leren kennen. Hoewel elk effect (en zeker multi-effecten) iets van het karakter van je versterker wegneemt, kun je een veelheid aan verschillende en goed bruikbare geluiden creeren, wat vooral als je covert erg handig is. Bovendien kun je gemakkelijk je geluid ergens mee naar toe nemen. Hij kost nieuw geloof ik tegen de 400 euro en dat is weinig geld voor heel veel mogelijkheden. Als je echt alleen voor absolute geluidskwaliteit gaat is het IMO geen aanrader.

Swan
29 oktober 2007, 13:25
eerst even duidelijk maken wat je nou precies wil; wil je alleen effecten gebruiken of ook de pre-amps? de GT-8 staat bekend om z'n goeie effecten, maar als Vox meer jouw geluid is kan je ook n tonelab kopen en die pre-amps uitzetten bijv..

JelmerOnGuitar
29 oktober 2007, 13:46
Wat ik eigenlijk wil is gewoon "je geluid meenemen" doordat je bijvoorbeeld in zo'n BANK een hele set van je band hebt zitten...

Maar ik wil ook mogelijkheid tot allerlei vette geluiden,, Bijvoorbeeld de OD-1 die op de boss me-50 zit, vind ik een mooie overdrive (als hij is gekoppeld aan een goeie versterker)...

En het gaat me met name ook om vette delay's en dat soort effecten... En ik boss daar opsig wel sterk in, wat vinden jullie?

Ik wil alles mooi op de grond hebben, zodat je het makkelijk met je voet kunt bedienen en niet altijd op je versterker zit te kloten...

Spitfire
29 oktober 2007, 17:49
Je beantwoord Swan z'n vraag niet...

Op een GT8 zitten naast effecten ook pre-amps, als je die toch niet gebruikt is een GT8 een beetje overkill imho.

Swan
29 oktober 2007, 18:44
als je de Preamps toch niet gebruikt zou ik eerder voor n GT8 gaan dan bijv. n PodXT, die weer betere preamps heeft waar boss betere FX heeft...

EuroCinema
29 oktober 2007, 20:14
Of een ME-50, da's zo ongeveer de GT8 minus de ampsectie en minus sommige van de effecten die je toch niet snel zult gebruiken.

Tin
29 oktober 2007, 21:09
Als je een mutli fx gaat kopen kijk dan naar een zoom G7 of G9 das veel beter dan een boss GT-8.

Had er ook een maar pas verkocht en nu een losse distortion heb ik genoeg aan en de kwaliteit is wel een stuk beter.

Multi fx is leuk voor een tijdje maar uiteindelijk ga je toch wel naar losse effecten.

BeeJee
30 oktober 2007, 00:35
Gt-8 is in mijn ogen onverslaanbaar als "veelzijdigheid troef". Ook de pre-amps zijn zeer goed. Je kunt enorm veel tweaken met de diverse eq-opties.

JohnLord
30 oktober 2007, 10:13
Wat Tin denk ik bedoelt is dat je op een gegeven moment ontdekt dat je al die effecten vaak helemaal niet hoeft, dat tweaken meer dan zat bent, en gewoon een snoer wilt inpluggen en spelen. En inderdaad, het oorspronkelijke warme geluid en de dynamiek van je zorgvuldig uitgezochte versterker krijg je er nooit meer uit als je er een multifx tussen hangt, via welke aansluitmethode dan ook. Ik zit zelf ook al in de richting van een losse reverb en distortion te kijken, zal er tezijnertijd dan ook wel van komen. Dan hou ik de GT-8 voor de leuk erbij.

MazeMouse
30 oktober 2007, 12:25
Ik heb er zelf eentje omdat ik een pre-amp en effecten in een zocht omdat hij over mijn basversterker heen gegooid zou worden. (Ben van oorsprong bassist, ben gitaar erbij gaan doen) En er heel veel mensen in mijn omgeving een hebben zodat ik altijd een helpdesk bij de hand had ;)

Het voordeel is dat ik nu als ik hem over mijn basversterker gooi een enorm strakke sound uit trek (zo strak en fel laag trekt geen enkele gitaarversterker die ik ooit gehoord heb terwijl ik toch ook lekkere volle solo's eruit sleur) en die sound op alle andere willekeurige versterkers met neutrale EQ instellingen in de buurt van die sound kan komen.
Verder zijn de effecten gewoon goed te noemen. (Losse pedalen zullen altijd beter zijn voor specifieke effecten maar ze absoluut niet als slecht te clasifiseren)
En het voordeel dat de andere gitarist van mijn band ook een GT8 heeft zodat we samen patches kunnen uitwisselen.

Het enige nadeel dat ik heb kunnen vinden is dat hij soms niet even logisch in elkaar zit met bepaalde instellingen.

Veelzijdigheid troef zullen we maar zeggen.

JelmerOnGuitar
30 oktober 2007, 17:17
Ok! Ik weet al weer heel wat meer denk ik,,,
Ik zal nog ff naar de Zoom kijken,,,

De gt-8 in vergelijking tot de ME-50 is dus meer pre-amps... Ik zag ook dat je daar leuke mogelijkheden hebt met 2 versterkers... maar dat boeit me eigenlijk niet...

Hmmm, ik weet nog niet wat ik doe, zulke dingen zijn wel erg persoonlijk, ikk zal binnenkort die shit wel ff uitproberen...

iig bedankt voor het advies!

JDK
23 november 2007, 12:50
Even een vraagje tussen door. Ik heb ook een Boss GT-8 maar is het mogelijk dat je de distortion van je versterker kunt gebruiken, dus geen distortion van de GT-8 alleen de effecten??

Swan
23 november 2007, 13:11
ja natuurlijk kan dat...dan is het wel t beste om de GT8 in je loop te hangen, of ff googlen op 4 cable method... zodat delays enzo NA de distortion komen, wat het beste klinkt...