PDA

View Full Version : Marshall begint te flippen



Oipunkerke
29 oktober 2007, 12:14
Hey iedereen,...

Ik zit weer met een klein probleempje (eigenlijk wel een groot :satisfie: )
Ik heb thuis nog zo een marshall van de oude valvestate serie. Met zo één lamp als voorversterker. Het is zo een marhall valvestate 100.
Het probleem is dat als ik er een 30 tal minuten op speel, de klank begint te freaken. Hiermee bedoel ik dat hij zo begint te haperen. Bijvoorbeeld in distortion als ik twee akkoorden speel, lijkt het alsof die door elkaar gespeeld worden. De klank wordt dus wazig.

IK heb alle contacten een keertje uitgetrokken en opnieuw ingestoken. De solduur zag er nog in orde uit, en daar ben ik dus niet aangeweest.

Als iemand enig idee heeft wat dit zou kunnen zijn, zou ik zeer tevreden zijn
... want het is echt lastig.

Oh jah, wat ook merkwaardig is.. als ik een tik tegen de versterker geef als hij zo raar doet dan doet ie het weer.. maar dan maar voor een minuut en dan is het weer hetzelfde.

Laat me dus aub iets weten en help me uit de nood :chicken:

bedankt,
simon

Realeigo
29 oktober 2007, 15:30
Je versterker probeert je duidelijk te maken dat je een JCM 800 moet kopen!
Snap dat dan!

(ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is...)

Oipunkerke
29 oktober 2007, 16:01
dat zou natuurlijk wel beter zijn.... maar daar schiet ik nu niet veel mee op he

Jimwoud
29 oktober 2007, 16:43
Nieuw buisje misschien.

Maar 2 akkoorden door elkaar, leg eens uit? Dan hebben we misschien geen 2de gitarist meer nodig.

Oipunkerke
29 oktober 2007, 18:12
ik wou dat het zo was jimwoud;... maar spijtig genoeg dus niet. Het is echter f***ing irritant...
Maar ik zal dan zo eens een ander lampje erin plaatsen en zien wat dat geeft. Maar ik heb echt geen idee wat voor lamp er nu in zit. Want de letters zijn gewoon weggeveegd. Kan dat door de warmte?

mario88
29 oktober 2007, 19:27
na mijn weten zit er een 12ax7 buisje in, is althans bij de mijn vs265 zo

Oipunkerke
30 oktober 2007, 10:53
bedankt voor de tip van de buis. Maar weet iemand wat mij dat gaat kosten? Ik heb geen zin om er nog meer als 50 euro aan uit te geven eigenlijk.

Iemand nog enkele tips?

BrianMay
30 oktober 2007, 11:18
een euro of 6 voor zo'n buisje. Aangenomen dat je hem er zelf in zet. Maar das ongeveer net zo makkelijk als een lampje van je fiets of auto verwisselen.

JohnLord
30 oktober 2007, 13:03
Je moet even goed kijken welke buis je moet hebben. Niet in alle Valvestates zit namelijk dezelfde. In de mijne zit bijvoorbeeld een ecc83.

BrianMay
30 oktober 2007, 13:06
Je moet even goed kijken welke buis je moet hebben. Niet in alle Valvestates zit namelijk dezelfde. In de mijne zit bijvoorbeeld een ecc83.

Een ecc83 is hetzelfde als een 12ax7.

Oipunkerke
30 maart 2008, 14:21
Het is een oud topic. Maar ik heb er dus een andere lamp ingestoken, en hij werkt weer. Beter dan nieuw zelfs...

Grtz
Simon

JohnLord
30 maart 2008, 14:49
Goed gedaan!!!

Robin5150
1 april 2008, 17:02
Controleer alle aanslutingen etc. kijk voor een nieuwe buis en check hem gewoon helemaal.
Koop anders een nieuwe (dat is wel zeer genoodzaakt) en geef hem anders een apk'tje bij de lokale muziek zaak :hippie:

Mr.Bluesbreaker
1 april 2008, 17:07
Als je nu 1 post verder omhoog leest dan de vorige, dan zie je dat het al opgelost is.