PDA

View Full Version : welke van de twee?



joyce19
29 januari 2003, 11:28
hallo!

ik speel pas ene jaar gitaar en ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe. nu heb ik er 2 in gedachten: een epihone del ray en een epiphone les paul studio gothic ik speel van alle soorten muziek rock top 40 enzwelke raden jullie me aan en waarom??

bedankt!

skabouter
29 januari 2003, 11:44
hallo,

ik raad je een epi Les Paul aan, geen gothic. is toch neit nodig voor gewone top 40 ?

ook goede beginners zijn: ibanez GRX40, Ibanez RG270

kijk ook eens uit naar een tweedehands gitaar. voor het geld van een nieuwe kan je een 2x zo goede 2e hands kopen. zou ik doen !

michielv
29 januari 2003, 13:22
Inderdaad, een goede 2e handse is vaak net zo duur als een mindere nieuwe.

Wat ik zou doen als ik jou was: vraag iemand die weet waar je op moet letten eens mee te gaan naar een winkel en probeer eens wat uit.

Die Epi's kosten volgens mij een flink bedrag en voor dat geld kun je vast en zeker een veel betere gitaar vinden.

BTW: ik woon in Barendrecht dus als je een keertje wil shoppen wil ik best eens mee naar Feedback ofzo.

BTWII: net effe gekeken op de epi website maar ik zie de modellen die jij bedoelt niet.. :sad:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: michielv op 2003-01-29 13:25 ]</font>

joyce19
29 januari 2003, 13:25
ik heb al een tweede hands en daar ben ik uit gegroeid. ik heb al op de del ray gespeeld bij mijn leraar. die is niet zo duur 450 euro...

michielv
29 januari 2003, 13:26
Het feit dat die gitaar 2ehands was is niet de reden dat je er uit gegroeid bent natuurlijk.

Wat voor gitaar heb je nu?

joyce19
29 januari 2003, 13:28
een goedkope merkloze haha ik kon um overnemen voor iemand..is alstijd leuk om te beginnen voor het geval dat het je niet bavalt

skabouter
29 januari 2003, 13:30
wat is een del ray ? moet ik denken aan semi, sg, LP ?? ik ken dat model niet..
en hoe kan je nou uit een gitaar groeien ?

maar 450 is aardig wat, hoor. kan je een hoop moois voor kopen, maar ik zou het dus wel in de richting van 2e hands zoeken..

joyce19
29 januari 2003, 13:31
het is niet echt eruit groeien maar ja..de klank is niet echt zoals het wezen moet. hij is op...ik weet niet hoe ik het model uit moet leggen ik heb wel een plaatje ervan...

Mithrandir
29 januari 2003, 13:43
De Del Rey word niet meer door Epiphone gemaakt, als je er dus 1 wilt moet je hem dus 2e hands zoeken of een winkel zoeken waar ze er nog 1 op voorraad hebben.

Net zoals veel Epiphone modellen geld ook bij dit model dat de stock humbuckers die erin zitten niet echt geweldig klinken en die zul je dus snel willen vervangen, ook de hardware is geen topkwaliteit.

Ik denk dat je deze gitaar weer snel zult willen vervangen, helemaal upgraden lijkt me ook niet efficient want dat gaat meer kosten dan de gitaar kost waarschijnlijk.