PDA

View Full Version : Rust... en wat nu



Nellyrocks
29 oktober 2007, 08:52
Zo.

Het hele weekend zitten broeden op een nieuw nummer. Het zit al weken in mijn hoofd dus maar iets concreets mee gedaan. Moest maar eens iest rustigs worden en dat is het geworden alleen ben ik heel beniuwd wat jullie er van vinden.

dit is em (http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5919011&q=hi)

Ik ben heel benieuwd naar de reacties, tips, whatever.

Let me know.

meul
29 oktober 2007, 09:04
Hey nel,

leuk muziekje wel, persoonlijk vind ik dat wat opvulling voor de solo door wat melodielijnen geen kwaad zou kunnen?

Nellyrocks
29 oktober 2007, 09:10
Hey nel,

leuk muziekje wel, persoonlijk vind ik dat wat opvulling voor de solo door wat melodielijnen geen kwaad zou kunnen?

tanx

Ja, er komt uiteraard zang overheen. Dat is alleen minder mijn ding en dat kan ik thuis niet opnemen. Als iemand zich geroepen voelt...

Ibanez666
29 oktober 2007, 10:23
tanx

Ja, er komt uiteraard zang overheen. Dat is alleen minder mijn ding en dat kan ik thuis niet opnemen. Als iemand zich geroepen voelt...


regel ff een zanglijn en eventueel tekst, dan weet ik misschien nog wel iemand

-=JEROEN=-
29 oktober 2007, 11:04
persoonlijk vind ik die dis-e iets te vaak terugkomen

misschien iets meer variatie, met een fis, gis of b, of een open A akkoord

verder zit het goed in elkaar, verzorgd!

Nellyrocks
29 oktober 2007, 11:12
persoonlijk vind ik die dis-e iets te vaak terugkomen

misschien iets meer variatie, met een fis, gis of b, of een open A akkoord

verder zit het goed in elkaar, verzorgd!

Die akkoorden die je noemt zijn precies het refreintje. B - Fm - A - E/G#.

bass blom
29 oktober 2007, 11:15
klinkt heel lekker! :D

alleen dat tremelo? gitaartje werkt wat op mijn zenuwen, maar wellicht als er zang bij is niet meer :chicken:

repelsteeltje
2 november 2007, 09:31
Lekker gespeeld, goede sfeer, gewoon goed dus.

Ndw
2 november 2007, 17:57
Klinkt goed! :) Fijn gitaargeluid ^^

Azrael
2 november 2007, 18:19
Lekker man! Ik vind het alleen het stukje net voor het midden in het nummer vrij dissonant en onprettig klinken. Anders dan dat vind ik het een hartstikke leuk idee! Beetje zang erbij tatata............

Nellyrocks
3 november 2007, 10:23
Lekker man! Ik vind het alleen het stukje net voor het midden in het nummer vrij dissonant en onprettig klinken. Anders dan dat vind ik het een hartstikke leuk idee! Beetje zang erbij tatata............

Ga je gang.

Riky
3 november 2007, 10:46
Ligt heel prettig aan het gehoor! Leuk gedaan!

Rinze
3 november 2007, 20:02
Klinkt mooi, helder en toch warm. Hoe heb je de drums gedaan? Ze klinken erg "echt".

Azrael
3 november 2007, 21:34
Ga je gang.

Zoals per PM. 'k Zal het binnenkort inzingen. Ik moet een tekst verzinnen, plus de melodielijnen. Nu is dat laatste altijd appletje eitje maar met tekst ben ik wel even bezig vaak. 'k Verwacht binnen pakweg 1week / ietsje meer af is.

duckman
4 november 2007, 00:12
klinkt goed man, kun je wat vertellen waarmee en hoe je dit hebt opgenomen?
Lekker stukje muziek!!

Nellyrocks
4 november 2007, 11:53
Antwoord op twee vragen van Rinze en Duckman

Drums, rhodes en strijkers alledrie geprogrammeerd in Reasos. Gitaren en bas via van die line6 meuk. Zo'n rood ding met een draaiknop.

Ik zou de rhodes eigenlijk gewoon zelf in moeten spelen als ex-pianostudent maar ik heb geen idee hoe ik met mijn keyboard reason aanstuur. Ik ben echt een nOOb wat dat betreft.

Die drums worden heel "echt" door heel goed op de aanslag te letten. Geen highhatjes even hard na elkaar. Zo slaat een echte drummer ook niet. Ook heb ik overal de fills anders gemaakt zodat het niet overduidelijk ge-copy-pasted is. verder NOOIT loops gebruiken. Lekker alles zelf kickje voor kickje en snaretje voor snaretje zelf programmeren. Kost klote veel tijd maar dat maakt mij nie erg.

duckman
4 november 2007, 12:07
Antwoord op twee vragen van Rinze en Duckman

Drums, rhodes en strijkers alledrie geprogrammeerd in Reasos. Gitaren en bas via van die line6 meuk. Zo'n rood ding met een draaiknop.

Ik zou de rhodes eigenlijk gewoon zelf in moeten spelen als ex-pianostudent maar ik heb geen idee hoe ik met mijn keyboard reason aanstuur. Ik ben echt een nOOb wat dat betreft.

Die drums worden heel "echt" door heel goed op de aanslag te letten. Geen highhatjes even hard na elkaar. Zo slaat een echte drummer ook niet. Ook heb ik overal de fills anders gemaakt zodat het niet overduidelijk ge-copy-pasted is. verder NOOIT loops gebruiken. Lekker alles zelf kickje voor kickje en snaretje voor snaretje zelf programmeren. Kost klote veel tijd maar dat maakt mij nie erg.

bedankt voor de info!
:rockon:

Azrael
4 november 2007, 14:05
Amai Nelly, dan moet je echt eens leren Reason met midi aan te sturen. Gaat je zoveel tijd besparen namelijk. Ook drums kun je namelijk dan ineens heel makkelijk in programmeren. 8-)

Nellyrocks
4 november 2007, 23:26
Amai Nelly, dan moet je echt eens leren Reason met midi aan te sturen. Gaat je zoveel tijd besparen namelijk. Ook drums kun je namelijk dan ineens heel makkelijk in programmeren. 8-)

Ik ga me er eens heel erg in verdiepen. Ik heb echt het idee dat ik uit een ei kom af en toe. Ik heb veel te lang alleen maar gitaren en piano's voor m'n neus gehad.

guitarchris
7 november 2007, 12:22
Mooi hoor!!

De drums klinken idd te gek!!!! Hele nummer trouwens, ik zou de keys zelf iets zachter zetten..