PDA

View Full Version : Squier Jagmaster



Jim Haagmans
29 oktober 2007, 01:44
Heeft iemand ervaring met deze gitaar?? vroeg me af of het wat is :)

http://www.groove-factory.nl/catalog/squier-jagmaster-sunburst-p-4594.html?osCsid=aa768ebf41adc73e0bae6777b385da4a

Mr.Fingers
29 oktober 2007, 10:02
Heeft iemand ervaring met deze gitaar?? vroeg me af of het wat is :)

http://www.groove-factory.nl/catalog/squier-jagmaster-sunburst-p-4594.html?osCsid=aa768ebf41adc73e0bae6777b385da4a

De hardrockversie van de Fender Jazzmaster. Dezelfde maten, maar echter twee high-output humbuckers, geen "rhytm-switch" en een strat-tremolo. Erg goed voor alternatieve muziek (Sonic Youth, etc), maar door de humbuckers krijg je geen verfijnde sound, en de strattremolo misstaat imho.

Het is wel een zeer goede gitaar (wel wat prijzig voor wat ze eigenlijk maar is.

Nellyrocks
29 oktober 2007, 12:28
Een keer over gespeeld en verbaaste me. Klinkt prima maar is idd wel echt een "rock gitaar".

Bart_Blueprint
29 oktober 2007, 14:24
Offtopic: Jim, je hebt PM...

Jim Haagmans
29 oktober 2007, 15:48
dat het echt zo'n rock gitaar is vind ik eigenlijk wel vet. Alleen wilde ik wel als ik mijn marshall verkoop gaan kijken voor een ac15. Als deze gitaar zo'n hoge output heeft krijg ik daar zeker geen fatsoenlijk clean uit dan he? omdat die ac15 zoiezo al op flink volume zal moeten draaien zou ik weer gaan optreden ofzo.

Dus dat is wel een risicootje want dan moet ik misschien alweer aan een extra gitaar gaan denken en eigenlijk wilde ik juist eens wat minder uitgeven.. :(

Mr.Fingers
29 oktober 2007, 16:01
dat het echt zo'n rock gitaar is vind ik eigenlijk wel vet. Alleen wilde ik wel als ik mijn marshall verkoop gaan kijken voor een ac15. Als deze gitaar zo'n hoge output heeft krijg ik daar zeker geen fatsoenlijk clean uit dan he? omdat die ac15 zoiezo al op flink volume zal moeten draaien zou ik weer gaan optreden ofzo.

Dus dat is wel een risicootje want dan moet ik misschien alweer aan een extra gitaar gaan denken en eigenlijk wilde ik juist eens wat minder uitgeven.. :(

Clean gaat zeker, maar dan moet je je elementen wel een eindje omlaag schroeven!

Jim Haagmans
29 oktober 2007, 16:14
nou ruig dan! denk dat ik hem dan gewoon eens ga bestellen in duitsland. Kost daar 269 met verzendkosten en 30 dagen money back dus mocht ik het niks vinden ;)

Mr.Fingers
29 oktober 2007, 16:20
nou ruig dan! denk dat ik hem dan gewoon eens ga bestellen in duitsland. Kost daar 269 met verzendkosten en 30 dagen money back dus mocht ik het niks vinden ;)


alvast gefeli!

Joey Handsome
29 oktober 2007, 16:44
Heb er vroeger ook eens op gespeeld. M'n toenmalige vriendin had hem. Vond het wel een lekker spelend gitaartje voor dat geld.

Jim Haagmans
29 oktober 2007, 20:17
shit man ben nu weer zo met mezelf in strijd..
de ene stem in mn kop schreeuwt bestellen dat ding en de andere fluistert jim wacht nou gewoon een maandje dat je weer nieuw geld hebt anders zit je dalijk weer de hele maand op een houtje te bijten..
heb ik nou altijd he..
maar eigenlijk is het wel rock&roll om het ding gewoon te laten komen en te zeggen fuck it tegen dat fluisterstemmetje.
hebben jullie dat nou ook altijd? kut hoor..
tijd voor bier.

Mr.Fingers
29 oktober 2007, 20:25
shit man ben nu weer zo met mezelf in strijd..
de ene stem in mn kop schreeuwt bestellen dat ding en de andere fluistert jim wacht nou gewoon een maandje dat je weer nieuw geld hebt anders zit je dalijk weer de hele maand op een houtje te bijten..
heb ik nou altijd he..
maar eigenlijk is het wel rock&roll om het ding gewoon te laten komen en te zeggen fuck it tegen dat fluisterstemmetje.
hebben jullie dat nou ook altijd? kut hoor..
tijd voor bier.

ik zal je eens wat influisteren.

KOPEN DIE HANDEL!!!

Squier4ever
29 oktober 2007, 20:32
idd kopen en een biertje doen! goed plan!

Jim Haagmans
29 oktober 2007, 20:36
muha heb nu net op een advertentie op marktplaats geboden.. 10 jaar oud dat ding en hij is wel zwart. vind sunburst mooier maar boeien ik vind dat het wel wat heeft als ie oud is dus. die gast is wel niet echt slim (zegt dat kurt cobain m ontworpen heeft -maar dat is de jagstang- en dan een foto van kurt cobain erbij met een mustang..) maargoed als die gitaar ok is wil ik die wel hebben. 200 euries lijkt me redelijk als ik die nieuwe voor 270 in huis heb.
Nu nog ff daarop wachten en als meneer morgen niet heeft gereageerd gaat er een berichtje naar thomann.de dat jim graag een jagmaster heb :)

dankjewel voor de goede raad trouwens ;)

Mr.Fingers
29 oktober 2007, 20:53
muha heb nu net op een advertentie op marktplaats geboden.. 10 jaar oud dat ding en hij is wel zwart. vind sunburst mooier maar boeien ik vind dat het wel wat heeft als ie oud is dus. die gast is wel niet echt slim (zegt dat kurt cobain m ontworpen heeft -maar dat is de jagstang- en dan een foto van kurt cobain erbij met een mustang..) maargoed als die gitaar ok is wil ik die wel hebben. 200 euries lijkt me redelijk als ik die nieuwe voor 270 in huis heb.
Nu nog ff daarop wachten en als meneer morgen niet heeft gereageerd gaat er een berichtje naar thomann.de dat jim graag een jagmaster heb :)

dankjewel voor de goede raad trouwens ;)

U bent welgekomen (ik spaar voort voor de jazzmaster)

kuk
29 oktober 2007, 20:57
Vorige week heb ik mijn Squier Jagmaster onvangen vanuit Duitsland(275 euro+ 12 plectra en een riem).(Thomann.de)

Speelt zalig en zéér vlug(24'scale!).

Ik vraag me af hoe ze het voor deze prijs kunnen maken?

Mr.Fingers
29 oktober 2007, 21:00
Vorige week heb ik mijn Squier Jagmaster onvangen vanuit Duitsland(275 euro+ 12 plectra en een riem).(Thomann.de)

Speelt zalig en zéér vlug(24'scale!).

Ik vraag me af hoe ze het voor deze prijs kunnen maken?

http://chinadigitaltimes.net/images/_neumann_travelling_china_tibet_2001_19_pass_kampa la_07_poor_children.jpg


Behoeft geen uitleg zeker ;)


Ook nog cheap hout, "inferieure" hardware & electronica, maar vooral lage loonkost

Jim Haagmans
29 oktober 2007, 21:05
muhaha geniale post mr fingers :P

maar ik begrijp je wil ook al zon ding gaan halen?

ik moet wel zeggen ze zijn ook fucking geil in dat sunburst! :D

want it want it want it want it want it


EDIT: sorry snap het nu jij spaart verder voor de jazzmaster. excuseer

Mr.Fingers
29 oktober 2007, 21:08
muhaha geniale post mr fingers :P

maar ik begrijp je wil ook al zon ding gaan halen?

ik moet wel zeggen ze zijn ook fucking geil in dat sunburst! :D

want it want it want it want it want it

http://www.thesoundwaves.net/jazzmaster.jpg

Ik ga voor het betere enkelspoelswerk met vele knopjes ;)

Jim Haagmans
29 oktober 2007, 21:18
die is ook heel sexy ja..

vind het wel zonde dat op bijna elke ervan een tremolo zit.. heb persoonlijk liever geen tremolo :( misschien andere brug erop timmeren?

Mr.Fingers
29 oktober 2007, 21:19
die is ook heel sexy ja..

vind het wel zonde dat op bijna elke ervan een tremolo zit.. heb persoonlijk liever geen tremolo :( misschien andere brug erop timmeren?

Hardtail-staartstukje zoeken ergens, of gewoon een blok achter de tremolo steken!

Jim Haagmans
29 oktober 2007, 21:47
een blok achter de tremolo steken? sorry maar ben een noob wat betreft gitaarbouw, heb eens een keertje achter de slagplaat gekeken en dat was het dan. Dus wat bedoel je precies? gewoon een houten blokje? en dan waar achter de tremolo? dus brug eraf en dan erachter?

overvloed aan vraagtekens eh :P

Mr.Fingers
30 oktober 2007, 10:44
een blok achter de tremolo steken? sorry maar ben een noob wat betreft gitaarbouw, heb eens een keertje achter de slagplaat gekeken en dat was het dan. Dus wat bedoel je precies? gewoon een houten blokje? en dan waar achter de tremolo? dus brug eraf en dan erachter?

overvloed aan vraagtekens eh :P

Je draait je Jagmaster om, dan zie je een klein plastic rechthoekig plaatje, dat vastzit met 6 schroefjes, die haal je eraf. Dan kijk je (als alles goed is) op een 3 tot 5 tal veren, die vastzitten aan de onderkant van je tremoloblok. Tussen dit blok & de achtkant van de holte waar deze inzit, heb je nog +- 1cm ruimte over. Hier steek je een blok tussen, zodat de tremoloblok niet meer kan kantelen...

kuk
30 oktober 2007, 18:50
Ter informatie:

scale lenght van een squier jagmaster en fender jaguar: 24' (610mm).
scale lenght van een fender jazzmaster:25,5' (648mm).

Mr.Fingers
30 oktober 2007, 19:10
Ter informatie:

scale lenght van een squier jagmaster en fender jaguar: 24' (610mm).
scale lenght van een fender jazzmaster:25,5' (648mm).

I know, Fender Mustang is ook 24"

Jazzmaster klinkt imho 1.000x beter als een jagmaster

polysix
30 oktober 2007, 19:18
je kan er nog wat leuks van maken met wat nieuwe elementjes van gfs als de humbuckers niet bevallen.

fredv
1 januari 2008, 18:42
mod-edit: dubbel en daarmee overbodig.

Mitch
1 januari 2008, 19:01
Ga je nou alle JagM topics bumpen met dezelfde post ? :confused:

Thatn
1 januari 2008, 22:20
Die gitaar heeft me nu verleid!
Moeilijke keuze, die jagmaster of een fr50 resonator.
:mrgreen:

Rewind
1 januari 2008, 22:37
oeh, kijk net even op de fender site.

die baritone special is toch wel errug geil!: http://www.fender.com/products//search.php?partno=0259300306

Allbert
8 november 2009, 19:38
Hi,

Squier Jagmaster.
Die heb je in verschillende uitvoeringen. Als je er 1 gaat aanschaffen, let op > made in Japan, Vista Series (circa 10 jr. oud), 24" scale. Dat zijn de goeie. Kortom, de vroege japanse series. Zoek op Internet (!!!!)

Vervang eventueel de pickups (deed ik ook -Seymour Duncans- neck SH-2 (Jazz), bridge SH-4 (JB) een heel goeie combinatie. Inmiddels ging ik vetter op de neck-positie en stapte over op een PAF. En ik bracht een toon regeling aan.

Vervang zeker de (zeer matige) stemmechanieken door hetzelfde type (Kluson) van Gotoh . Zet je zo om.

Ervaring 10 jr. Ik had intussen verschillende Fenders (ook USA). Allemaal de deur uit gekikkerd. Raad 'ns wat bleef....? Juist, dat is m'n lieveling.

Succes, Allbert.

Quicksilver
8 november 2009, 19:42
Hi,

Squier Jagmaster.
Die heb je in verschillende uitvoeringen. Als je er 1 gaat aanschaffen, let op > made in Japan, Vista Series (circa 10 jr. oud), 24" scale. Dat zijn de goeie. Kortom, de vroege japanse series. Zoek op Internet (!!!!)

Vervang eventueel de pickups (deed ik ook -Seymour Duncans- neck SH-2 (Jazz), bridge SH-4 (JB) een heel goeie combinatie. Inmiddels ging ik vetter op de neck-positie en stapte over op een PAF. En ik bracht een toon regeling aan.

Vervang zeker de (zeer matige) stemmechanieken door hetzelfde type (Kluson) van Gotoh . Zet je zo om.

Ervaring 10 jr. Ik had intussen verschillende Fenders (ook USA). Allemaal de deur uit gekikkerd. Raad 'ns wat bleef....? Juist, dat is m'n lieveling.

Succes, Allbert.

Bedankt voor je inbreng Allbert, maar je beseft hopelijk wel dat dit een topic is van meer dan 3 jaar oud? Hoe heb je het overigens gevonden, dit topic? De zoekfunctie werkt namelijk niet.. :???:

j3r03n
8 november 2009, 20:40
Haha, ik zit vrolijk het topic door te lezen (omdat ik de Jagmaster interessant vind) en vlak voor Allbert kom ik erachter dat het een ouwe is :)
Nu is bumpen met nuttige informatie niet verkeerd, maar dit is wel een eervolle vermelding waard :makeup: