PDA

View Full Version : Softwareprogramma's voor (multi)effecten via de pc en (wah)pedaal



Eron
29 oktober 2007, 01:09
Heb een tijdje geleden mijn Digitech-multi-effect verkocht en wil nu meer via de pc gaan werken met effecten, opnemen etc.
Er is bij softsynths weliswaar veel aanbod, maar ik heb tot dusver totaal nog geen idee of dit ook het geval is met gitaareffecten etc.
Welke programma's zijn erg geschikt om (multi)effecten te gaan gebruiken?

Ic3gl0vE
29 oktober 2007, 01:14
NI Guitarrig, Steinberg WarpVST en IK Amplitube zou je eens naar kunnen kijken.
www.kjaerhusaudio.com/ heeft ook wat leuke gratis effecten die je prima voor gitaar kunt gebruiken.

Kijk ook even in het recording subforum, daar is al heel veel geschreven over dit onderwerp!

almarvk
29 oktober 2007, 08:50
Ik verplaats 'm wel ff naar Recording.

ACSlater
29 oktober 2007, 13:36
Naast de al genoemde software heb je ook de Gearbox plug-in van Line 6.

Eron
1 november 2007, 18:05
Ben vooral wel benieuwd naar Guitarrig.
Maar waar is REFX Slayer(2) eigenlijk verkrijgbaar?
En wie heeft nog meer tips, suggesties etc?

Tevens wil ik ook nog een (wah) pedaal gaan aanschaffen en heb ondermeer een Vox847 op het oog. Ook een ZoomG1x lijkt mij wel een aardige optie, maar dit is eigenlijk ook meer een multi-effect. Net als een Korg AX1500G.
Heeft iemand hier nog tips voor oid?
Of kan ik het beste alle effecten via de pc doen en alleen een (wah)pedaaltje aanschaffen?

savale
1 november 2007, 18:12
Ben vooral wel benieuwd naar Guitarrig.
Maar waar is REFX Slayer(2) eigenlijk verkrijgbaar?
En wie heeft nog meer tips, suggesties etc?

Tevens wil ik ook nog een (wah) pedaal gaan aanschaffen en heb ondermeer een Vox847 op het oog. Ook een ZoomG1x lijkt mij wel een aardige optie, maar dit is eigenlijk ook meer een multi-effect. Net als een Korg AX1500G.
Heeft iemand hier nog tips voor oid?
Of kan ik het beste alle effecten via de pc doen en alleen een (wah)pedaaltje aanschaffen?

Als je dan toch via de pc gaat werken zou ik het wah pedaal ook via de pc laten lopen. Guitar rig of Amplitube (imo de meest interessante guitar modeling software pakketten) kun je aansturen met een midi pedaal. Het wah effect hang je dan aan het pedaal.

amon
2 november 2007, 01:41
Ik heb op een conferentie deze jongen pas geleden uit mogen proberen:

http://www.orbit-proaudio.com/nl/produkten/1850/roland-vg-88-v.2.html

Zit ook een heel software programma bij waarin je eigenlijk alles aan kunt passen dat je op dat ding zelf kunt doen (maar dan makkelijker en misschien nog wel meer).
Geen idee of die software ook zonder dat aparaat komt eigenlijk, zou je eens kunnen checken.

bass blom
4 november 2007, 14:10
Ik heb op een conferentie deze jongen pas geleden uit mogen proberen:

http://www.orbit-proaudio.com/nl/produkten/1850/roland-vg-88-v.2.html

Zit ook een heel software programma bij waarin je eigenlijk alles aan kunt passen dat je op dat ding zelf kunt doen (maar dan makkelijker en misschien nog wel meer).
Geen idee of die software ook zonder dat aparaat komt eigenlijk, zou je eens kunnen checken.

€ 999,- holy shait :o

en nee, ik denk dat de software bij zulke dingen niet draait zonder de hardware.

Eron
5 november 2007, 14:40
Als je dan toch via de pc gaat werken zou ik het wah pedaal ook via de pc laten lopen. Guitar rig of Amplitube (imo de meest interessante guitar modeling software pakketten) kun je aansturen met een midi pedaal. Het wah effect hang je dan aan het pedaal.

Maar is zo'n midi-pedaal niet erg prijzig?
En is het niet mogelijk om een gewoon (wah)pedaal te gebruiken icm deze software?