PDA

View Full Version : WIE GEEFT LIVE>> EXTRA OP PODIUM??



yoene
29 januari 2003, 10:50
voor mij geeft U2 een onzettend goede live show, elke avond weer wat anders, en elke keer toch weer kippevel, en daarnaast ook robbie williams, echt super entertainer, ik vin zen muziek nie altijd goed, maar hij geeft wel een super goede show.....

in ned weet ik het niet, ik vin kane wel goede show geven, maar die doen ook telkens zelfde......

wat vinden jullie?

Negative K3 fan
29 januari 2003, 11:05
nirvana had altijd leuke shows, muse natuurlijk ook... placebo is een geweldige band, maar live doen ze vaak (precies) hetzelfde.

moretel
29 januari 2003, 12:00
Na de mega shows van Pink Floyd in de jaren zeventig is er niets nieuws meer op dit front.
Veel poeha maar het kan mij niet meer boeien.
Ik wil muziek horen en de visuele franjes kunnen wat mij betreft bij de meeste bands de prullenbak in.

In de tijd van Pink Floyd en het concept album zat er een onderwerp en continuiteit in de show. Tegenwoordig slaat het meeste (net als in de videoclips) als een tang op een varken.

Het publiek wil wat zien en we zullen ze rotzooi voorschotelen.
Als je dan als muzikant geen show maakt maar muziek vinden ze het maar saai.
Als de show fantastisch is vind iedereen het goed, ook als de muziek niet goed is, als je daar dan kritiek op hebt ben je weer een azijn pisser.

Er is toch verschil tussen hoop muzikanten een optreden zien en de niet muzikanten ?
Show of niet zal ook wel een karakter eigenschap zijn.

Dionyios
29 januari 2003, 12:37
Dream Theater!

Ditmar
29 januari 2003, 13:29
Dream Theater heb ik een keer live gezien, en dat vond ik toch wel een van de slechtere livebands die ik heb gezien in m'n leven.

Wat dacht je van Slipknot bijvoorbeeld (vooral in de ouwe dagen was dat ernstig vet)

Chris Wolstenholme
29 januari 2003, 13:36
Jaha slachtaval gooien op je publiek is cewl :S

pimmetje
29 januari 2003, 14:04
Rockbitch :grin:

Kitaarhiero
29 januari 2003, 14:43
Nickelback zegt live extra dingen te geven... zoals vuurwerk en 3x hun grote hit.

dikkie dik
29 januari 2003, 16:12
:razz: :grin:

Electrical Storm
29 januari 2003, 16:49
Green Lizard klinkt live ook vet!!

MAY
29 januari 2003, 17:30
Op 2003-01-29 13:29, schreef Ditmar:
Dream Theater heb ik een keer live gezien, en dat vond ik toch wel een van de slechtere livebands die ik heb gezien in m'n leven.

Wat dacht je van Slipknot bijvoorbeeld (vooral in de ouwe dagen was dat ernstig vet)


Wat is een slecht optreden? Ik heb Dream Theater oom live gezien en muziekaal waren ze steengoed. Zelfs zanger James Labrie. Ze hadden een gaaf podium en goede lichtshow. Maar als je het alleen bekijkt van de manier hoe ze zichzef presenteren, tsja dan is het minder. Alhoewel ik me er persoonlijk niet aan stoor.

BLOK182
29 januari 2003, 18:34
Beef vind ik live erg cool, maar das niet echt voor grote podiums, leuker voor kleine gelegenheden.

Chris Wolstenholme
29 januari 2003, 18:36
ik ga beef zien :grin: vrijdag

Ditmar
29 januari 2003, 20:28
Op 2003-01-29 17:30, schreef MAY:


Op 2003-01-29 13:29, schreef Ditmar:
Dream Theater heb ik een keer live gezien, en dat vond ik toch wel een van de slechtere livebands die ik heb gezien in m'n leven.

Wat dacht je van Slipknot bijvoorbeeld (vooral in de ouwe dagen was dat ernstig vet)


Wat is een slecht optreden? Ik heb Dream Theater oom live gezien en muziekaal waren ze steengoed. Zelfs zanger James Labrie. Ze hadden een gaaf podium en goede lichtshow. Maar als je het alleen bekijkt van de manier hoe ze zichzef presenteren, tsja dan is het minder. Alhoewel ik me er persoonlijk niet aan stoor.


Jah, das inderdaad meer een verschil van opvatting, ik wil live de energie kunnen voelen en ik ben ook vooral voor een lekkere show en presentatie, en als de muzikanten dan af en toe wat foutjes maken kan me dan geen ruk meer schelen (ik sta toch te moshen of te bangen)

Jesus_etc.
29 januari 2003, 20:35
Radiohead is de beste live band die ik tot nu toe gezien heb. Niet de meeste actieve band op het podium, maar op één of andere manier weten ze mijn aandacht wel vast te houden.

Lacrimosa
29 januari 2003, 21:30
Dream Theater....echt hele vette optredens!!
Ik was laatst(03-11-02) in ahoy geweest! Et was echt vet, vooral tijdens de 15 min. lange instrumedly, toen James voorbij racete met zo'n elektrisch stepje ofzo:S, was heel lijp!!Of toen Mike Portnoy tijdens het drummen met iemand uit het publiek ging overgooien met z'n stokje:D!!!
Ach ja...maar voor iedereen verschilt dat he;-)!!

moretel
29 januari 2003, 22:01
Op 2003-01-29 20:35, schreef Jesus_etc.:
Radiohead is de beste live band die ik tot nu toe gezien heb. Niet de meeste actieve band op het podium, maar op één of andere manier weten ze mijn aandacht wel vast te houden.

Dat optreden op Pink Pop was werelds,
niet een band van show, weinig contact met publiek maar toch,
is meer mijn stijl.

Jesus_etc.
29 januari 2003, 22:19
Moretel, dat optreden op Pinkpop was idd geweldig. Ik weet niet of je de 3fm uitzending heb opgenomen, maar het is iig te downloaden via http://www.injektilo-ftp.com/.

Experience
29 januari 2003, 22:31
Mwah Nickelback vind ik Live niet zo heel geweldig. Kheb ze op Lowlands gezien en ach dat vuurwerk maakt het voor mij niet veel specialer. beef was wel heel erg gaaf op Lowlands

Pickslide
30 januari 2003, 00:46
Beef is inderdaad een coole live band maar denk es aan the Living end GEWELDIGE live band lekker druk op het podium. Vooral lachen met die gast op de contra bas vet slepen over dat podium :grin: vooral cool als hij ook op zn bas gaat staan (en dan doorspelen he!)

Shay
30 januari 2003, 06:42
gloria estefan

dr dre

billy idol (twee mensen gingen gewoon neuken op het podium)

destiny child

micheal jackson

janet jackson

Harry
30 januari 2003, 09:33
absoluut Jason & the Scorchers; die werden (ze zijn helaas gestopt, :sad: ) regelmatig in de pers 's werelds beste live-band genoemt. dream theater-fans zullen het technisch niet interessant vinden, want het is rock'n roll.

el loco
30 januari 2003, 10:23
Metallica is live behoorlijk goed, altijd leuke shows. De beste show die ik tot nu toe gezien heb was van Pantera, echt gruwelijk vet! Ze waren zo dronken als het maar kan, maar speelden wel megastrak.

MAY
30 januari 2003, 11:07
De beste shows die ik tot nu tot heb gezien waren Stratovarius en Toto. En waarom: omdat de beide bands een fantastisch geluid hadden, mooie lichtshow en een rustige podiumprestatie. En dat vind ik wel belangrijk. Ik heb ook bands gezien die lopen te springen, te rennen, helemaal gek lopen te worden. Ik vind dat persoonlijk niet echt rustig kijken, je weet niet eens waar je naar moet kijken! Een mooie podiumprstatie vind ik wel rustig, maar natuurlijk niet saai. Er moet wel wat beweging in zitten.
Het kan overigens wel dat er flink bewogen word op een podium, alleen dan wanneer alleen bijv. de zanger dit voornamelijk doet. Een goed voorbeeld is Queen.

Harry
30 januari 2003, 11:15
Op 2003-01-30 11:07, schreef MAY:
De beste shows die ik tot nu tot heb gezien waren Stratovarius en Toto. En waarom: omdat de beide bands een fantastisch geluid hadden, mooie lichtshow en een rustige podiumprestatie. En dat vind ik wel belangrijk. Ik heb ook bands gezien die lopen te springen, te rennen, helemaal gek lopen te worden. Ik vind dat persoonlijk niet echt rustig kijken, je weet niet eens waar je naar moet kijken! Een mooie podiumprstatie vind ik wel rustig, maar natuurlijk niet saai. Er moet wel wat beweging in zitten.
Het kan overigens wel dat er flink bewogen word op een podium, alleen dan wanneer alleen bijv. de zanger dit voornamelijk doet. Een goed voorbeeld is Queen.


bij Jason & the Scorchers werd er dus alleen maar gerend en gesprongen, je wist inderdaad niet waar je moest kijken, omdat er zoveel te zien was. Geweldig vind ik dat! Een band moet energie en bevlogenheid uitstralen, en wat mij betreft alles behalve rust.
Een goed Nederlands voorbeeld was (ook al gestopt) de Bob Color. En natuurlijk de Bintangs, al zijn die wel wat rustiger geworden, tja, dagje ouder he.... Maar nog altijd energieker dan de meeste, veel jongere, bands.

MAY
30 januari 2003, 11:41
Kan ik me voorstellen, maar een band kan ook de nodige energie uistralen als een optreden wat rustiger is.

schaap
30 januari 2003, 12:01
eh ditmar, het verbaast me dat je zimmershole nog niet genoemd hebt, die gozer zijn echt een van de beste live acts.

Ditmar
30 januari 2003, 12:12
Uiteraard moesten hier dus ook nog effetjes Zimmers Hole en Strapping Young Lad genoemd worden he (thanx leon)

Kitaarhiero
31 januari 2003, 11:47
waa Di-ReCt dOeT eChT wEl vEeL ExTrA oP hEt PoDiUm wAnT SpiKe iS Zo CoOl!

moretel
31 januari 2003, 15:41
Op 2003-01-30 11:15, schreef Harry:
Geweldig vind ik dat! Een band moet energie en bevlogenheid uitstralen, en wat mij betreft alles behalve rust.


Maar wat als de stemming er niet in zit,ik kan best gek doen maar moet daar zin in hebben. Als ik me niet echt lekker voel dan doe ik lekker helemaal niks extra's
Dat show gedoe omdat het moet daar prik ik als muzikant doorheen.
Elke keer weer hetzelfde gespring is een kunstje en als zovele kunstjes gaat dat snel vervelen.
Energie kan je ook horen in de muziek zelf daar hoeft een gitarist van mij niet de zaal in te jumpen.

depterra
31 januari 2003, 23:05
de beste live shows zijn volgens mij nog altijd van hardcore groepjes net dat ietsje meer dan op cd...(bv. sick of it all, hatebreed, do or die,...)

Julien
1 februari 2003, 21:33
Tool is fascinerend. Rammstein is grappig.

Jesus_etc.
1 februari 2003, 22:53
Ik vind Rammstein nou echt helemaal niks aan. Die muziek vind ik al niks en dat gedoe met vuur, water en dildo's heb je na 10 minuten ook wel gezien...

Jesus_etc.
1 februari 2003, 22:55
Maar wat doet 't er eigenlijk toe wat ik van Rammstein vind? Dat was geloof ik niet waar deze topic over ging. Sorry...

MikeDirnt
4 februari 2003, 22:21
Rammstein heeft wel een leuk show'tje opzich. Hun zelf bewegen niet echt, beter gezegd, ze staan beetje vastgenageld aan het podium, de gitaristen.., maar wel wat grappige effecten maar dat gaat ook vervelen nadat je dat 1 keer ziet

Sjaak
7 februari 2003, 21:16
Qua presentatie en fantasie: System of a Down Ze spelen dan waarschijnlijk live niet op hun best. Maar het is wel vet wat ze allemaal doen tijdens zo'n show en ze leveren een positieve energie, een gevoel dat je krijgt en waarvan je zegt: dit is een goed optreden iets wat je bij metallica mist denk ik. Metallica hoor je daarin tegen nooit een fout maken live (volgens mij tenminste)

Sjaak
7 februari 2003, 21:16
Oh en voordat Ozzy weer alcohol ging drinken was hij de man of the stage natuurlijk