PDA

View Full Version : welke voeding voor veel effecten?



gieleke
28 oktober 2007, 20:11
ik ben op zoek naar n goede betrouwbare voeding voor mijn pedalboard. die zijn er een aantal, (pp2, flatliner, etc), maar ik kom er niet uit.

het liefst wil ik al mn pedalen op de voeding kunnen aansluiten:

boss tuner TU-2
boss eq GE-7
boss chorus CE-2
boss delay dd-3
marshall vibratrem
ibanez ts808
proco rat dist
line6 DM delay
whammy
true bypass switch
emma discumbobulator env. filter
af en toe vox wah of morley bad horsie wah

line6 en whammy hebben n hoop mA nodig (volgens line6 zelf 1200 mA, maar werkt ook op n 600 mA adapter) whammy 1300 mA

-kun je op 1 aansluiting van bijv pp2 een daisychain aansluiten en daarmee bijv 2/3/4 bosspedaaltjes voeden zodat ik nog ruimte overhoud voor de rest vd effecten?

iemand ervaring met boss in combinatie met line6 en whammy op één voeding?

vast bedankt!

Ibanez666
28 oktober 2007, 21:16
Ik heb dit allemaal: http://www.badongo.com/pic/2013038 op 1 one-spot van visual sound + 2 daisy chains zitten, zonder problemen. Ik denk dat het dubbele zelfs mogelijk is. Twee one spots dus? ongeveer 1700 ma per stuk voor zover ik weet...

gieleke
28 oktober 2007, 21:32
bedankt voor je reply...

onespot is geen optie.
heb gisteren n onespot gekocht en die gaat morgen weer terug omdat ie bromt, zelfs op 1 pedaal. mn oude ibanez adapter die ik altijd gebruikte voor alle boss-pedalen doet t nog beter...

Ibanez666
28 oktober 2007, 21:46
bedankt voor je reply...

onespot is geen optie.
heb gisteren n onespot gekocht en die gaat morgen weer terug omdat ie bromt, zelfs op 1 pedaal. mn oude ibanez adapter die ik altijd gebruikte voor alle boss-pedalen doet t nog beter...

vreemd bij mij bromt hij niet, op geen enkel pedaal van geen enkel merk...

DREAMMACHINE
28 oktober 2007, 21:53
vergeet niet dat je op de pp2 een 230v uitgang hebt. Dus daar kan je je whammy adapter ook aan hangen/monteren! ( heb ik ook gedaan, werkt perfect en je hebt toch maar 1 ingang nodig voor je hele board)

verder is meerdere boss etc. pedalen met een daisy chain op 1 uitgang geen probleem. Gebruik alleen voor je wah wel een aparte. Daarnaast heeft de pp2 iig voor die line6 een speciale voedinguitgang

gieleke
28 oktober 2007, 22:27
heb mn whammy 2e hands gekocht. de adapter die ik erbij kreeg is erg groot, dus die wil ik liever niet gebruiken. onespot heeft verloopkabels voor line6. is er geen verloopkabeltje voor de whammy op de markt?

Dastard
28 oktober 2007, 22:36
line6 en whammy hebben n hoop mA nodig (volgens line6 zelf 1200 mA, maar werkt ook op n 600 mA adapter) whammy 1300 mA



Je kunt hem zelfs op een nog lagere mA adapter aansluiten, alleen je adapter vliegt na verloop van tijd in de fik.

rocker_71
29 oktober 2007, 12:46
CIOKS Big John is heel relaxed en rond de 80 euro.
(komen wel nog de snoertjes bij a 3 euri)

Barré
29 oktober 2007, 12:55
Hier wat leesvoer over powersupplies:

http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/power/psu.htm


Dus als je jezelf nu echt wilt verwennen neem je een PPII.

ben vanhoof
29 oktober 2007, 14:56
Als het amperage van je adaptor hoger is dan dat van je pedaal (of pedalen tesamen) kan het toch geen kwaad. Het is toch enkel de voltage die overeen moet komen. De stroom dat iets trekt is toch totaal afhankelijk van hetgeen dat je ertussen steekt.

Ik heb nooit niet echt begrepen waarom iemand per se boss psa adaptors wil gebruiken die 3 keer zo duur zijn als gewone adaptors die hetzelfde output voltage hebben maar soms een hogere amperage. (wat toch geen verschil geeft)

Erikt
29 oktober 2007, 16:21
Als het amperage van je adaptor hoger is dan dat van je pedaal (of pedalen tesamen) kan het toch geen kwaad. Het is toch enkel de voltage die overeen moet komen. De stroom dat iets trekt is toch totaal afhankelijk van hetgeen dat je ertussen steekt.

Ik heb nooit niet echt begrepen waarom iemand per se boss psa adaptors wil gebruiken die 3 keer zo duur zijn als gewone adaptors die hetzelfde output voltage hebben maar soms een hogere amperage. (wat toch geen verschil geeft)

klopt, maar sommige geven een irritante brom, vandaar