PDA

View Full Version : Cavity routing USA Strat



Reb
28 oktober 2007, 19:39
Op dit moment ben ik aan het kijken naar een 2e hands Fender USA stratocaster. Hierbij is mijn oog gevallen op een strat uit 96. Nu vroeg ik me af hoe de cavity in deze gitaar is geroute (verkoper weet er helemaal niets van helaas... :sneaky: ). Is het een HSH routing, of badkuip? Of in het ergste geval een SSS? Ik wil er namelijk een HSH setup van gaan maken, maar heb absoluut geen zin om zelf te moeten gaan freesen... ;)

Als iemand hier meer van weet, dan hoor ik dit graag! :)

G.G.
28 oktober 2007, 19:42
Ik zou het niet weten, maar als de verkoper bereid is 4 schroefjes ff los te halen aan de bovenkant van de salgplaat kan hij het zo zien. Kost hem 2 minuten werk.

Mr.Fingers
28 oktober 2007, 19:46
Op dit moment ben ik aan het kijken naar een 2e hands Fender USA stratocaster. Hierbij is mijn oog gevallen op een strat uit 96. Nu vroeg ik me af hoe de cavity in deze gitaar is geroute (verkoper weet er helemaal niets van helaas... :sneaky: ). Is het een HSH routing, of badkuip? Of in het ergste geval een SSS? Ik wil er namelijk een HSH setup van gaan maken, maar heb absoluut geen zin om zelf te moeten gaan freesen... ;)

Als iemand hier meer van weet, dan hoor ik dit graag! :)

Normaal zijn dit de SSS routings, dus alleen voor singlecoils (drie "driehoeken" achter elkaar)

Chris Winsemius
28 oktober 2007, 20:51
Op dit moment ben ik aan het kijken naar een 2e hands Fender USA stratocaster. Hierbij is mijn oog gevallen op een strat uit 96. Nu vroeg ik me af hoe de cavity in deze gitaar is geroute (verkoper weet er helemaal niets van helaas... :sneaky: ). Is het een HSH routing, of badkuip? Of in het ergste geval een SSS? Ik wil er namelijk een HSH setup van gaan maken, maar heb absoluut geen zin om zelf te moeten gaan freesen... ;)

Als iemand hier meer van weet, dan hoor ik dit graag! :)

Als het 'n zgn. American Std. Strat is zat er in die tijd 'n "badkuip" in qua routing. Kloppen op de slagplaat (diverse plekken) maakt het meestal redelijk duidelijk hoorbaar.

pasqual
28 oktober 2007, 21:34
neem je toch single sized humbuckers? of telt het optische aspect ook mee voor je?

groeten Pasqual

Orpheo
28 oktober 2007, 21:49
neem je toch single sized humbuckers? of telt het optische aspect ook mee voor je?

groeten Pasqual

klinken niet als echte humbuckes, eerder uit de kluiten gewassen singlecoil.

jerome
29 oktober 2007, 08:51
Waarom niet zelf frezen?
Probeer een bovenfreesmachine te lenen of te huren of desnoods te kopen (Je kan ze soms al kopen voor 40 á 50 euro).
Je plakt je gitaar af met schilderstape en je tekent de humbucker gaten af op het schilderstape, veiligheidsbrilletje op en frezen maar...

G.G.
29 oktober 2007, 09:19
Waarom niet zelf frezen?
Probeer een bovenfreesmachine te lenen of te huren of desnoods te kopen (Je kan ze soms al kopen voor 40 á 50 euro).
Je plakt je gitaar af met schilderstape en je tekent de humbucker gaten af op het schilderstape, veiligheidsbrilletje op en frezen maar...

Precies. Reb, waar woon je ergens? Als het in de buurt is, kan ik het wel ff voor je doen. Is ongeveer 10 minuten werk op een kale body. Plakband op de body, HSS slagplaat erop. Gat aftekenen, slagplaat weghalen, mal eroverheen zetten en even met de bovenfrees eroverheen.

Als B2_the_A meeleest kan ie misschein een plaatje van zijn tele posten, waar ik een P90 fresing voor gemaakt heb. Is super simpel, en je ziet er achteraf niets meer van.

Reb
29 oktober 2007, 19:06
Bedankt voor het aanbod G.G. maar ik wil de body van de gitaar gewoon met rust laten. ;) Ik zal de verkoper wel even vragen of hij wat schroefjes wil losdraaien om zo uitsluitsel te geven. :cool:

thanks voor de info en het meedenken iedereen!