PDA

View Full Version : Bass distortion



metallica619
28 oktober 2007, 17:54
yoo

weet een van jullie misgien een goede bass distortion?

want ik ben namelijk nu opzoek naar eentje

beetje in de style van cliff burton/chris Wolstenholme
ik had een big muff in gedachten?

greettzz metallica619

Dastard
28 oktober 2007, 18:08
Ik weet nou niet meer zeker of Cliff Burton een RAT had of dat dat Jason Newsted was.

metallica619
28 oktober 2007, 19:35
Ik weet nou niet meer zeker of Cliff Burton een RAT had of dat dat Jason Newsted was.

Dan is dat vast en zkkr jason want cliff gebruikte een big muf
http://www.metallicaworld.co.uk/cliff_burton_equipment_list.htm kijk maar <<

is big muff goed voor bass ofni?

Tin
28 oktober 2007, 19:36
een Proco Rat of een Big muff.

Iets in de richting kwa fuzz achtige distortion zou ik kijken voor bass dat hoeft namelijk niet zo strak als gitaar vindt ik.

Pun
29 oktober 2007, 22:48
De bassist in mijn band gebruikt een Carl Martin heavy drive en die klinkt best wel goed :)

M Kactus
30 oktober 2007, 10:04
Het grote probleem met distortionpedalen is dat die ontworpen zijn voor gitaren. Als je een gemiddelde fuzz aan je bas hangt, zal die bijna al je laag afkappen en kom je in de frequentie van de gitaar.
Daarom gebruikt bv Chris Wolstenholme een mix van zijn droge geluid en zijn "gefuzzde" geluid. Het droge geluid geeft hem nog een strak laag, en de top-end van zijn geluid wordt gefuzzed. Er bestaan ook (ontwerpen voor) fuzzes voor bassen, maar dat wordt denk ik zelf knutselen...

Joey Handsome
30 oktober 2007, 10:18
Een RAT II is echt prima voor bas hoor, beter dan die Juggernaut die ze ook hebben. Big Muff vind ik ook niet verkeerd.

metallica619
2 november 2007, 09:33
hmm ik kwam gisteren op youtube dit tegen Electro-Harmonix Bass Microsynth en dat ding klinkt gewoon weg supper(naar mijn mening :dance: )
http://images4.thomann.de/pics/prod/136916.jpg

Ik ga waarschijnlijk voor dat ding sparen(266€) iemand ervaring?

Joey Handsome
2 november 2007, 11:54
Ik heb de vintage variant voor gitaar. Briljant ding. Met de square wave is echt ook best een leuke (aparte) oversturing uit te halen.