PDA

View Full Version : Fender Standard HSS Strat



axis303
28 oktober 2007, 17:03
Hallo iedereen,

Ik probeerde de zoekfunctie te gebruiken, maar de combinatie met het woord HSS was te weinig om op te zoeken helaas.

Vraagje: Ik ben aan het twijfelen tussen een Fender Standard Strat en een Fender Standard HSS Strat. Voor wat ze kosten zou ik zeggen: het zijn Fender Mex's.

Iemand ervaring met met name de HSS configuratie? Qua kwaliteit, sound etc.

Mr.Fingers
28 oktober 2007, 17:43
Ik heb er een TE KOOP, en het is een gewone stratocaster, maar dan met een Humbucker in de brugpositie ipv het gewone enkelspoelselement (HSS = HumbuckerSingecoilSinglecoil SSS = SinglecoilSinglecoilSinglecoil)

Standjes 1 tem 3 (neck, neckmid, mid) zijn gewoon standaard, standje 4 is ook standaard, zei het met iets meer punch, en standje 5 is gewoon pure gibson SG klank.

De humbucker geeft net dat beetje meer punch, ranzigheid & aangebakken korstje aan je solo's, wat een singlecoil niet kan (en dat hebben we toch zo graag), maar door de twee andere standaard elementen kan je de strat nog wel gebruiken voor z'n trademark blues op het neck & midelement.


Imho een aanrader, maar je zou er zelf maar eens eentje moeten testen.

Samengevat:

Sound: Beetje meer ranzig, niet zo steriel als we van een strat gewoon zijn door de humbucker

Kwaliteit: Iets meer veelzijdiger dan een SSS stratocaster, dus imho ietsjes beter. Iig zeer degelijk geconstrueerd

jerome
28 oktober 2007, 18:16
Ik heb zelf 2 HSS Strats met een humbucker in de brugpositie, die met een schakelaartje ook nog enkelspoelig te schakelen is.
Enorm veelzijdige gitaren!
een humbucker geeft een voller en vetter geluid dan een single coil.
Voor de stevige rock die ik speel vind ik een single coli te dun klinken.
Maar het heeft allemaal met smaak en muzieksoort te maken.
Voor sommige (andere) muzieksoorten kan een Strat met een goede kwaliteit single coil brug-element weer fantastisch klinken.
De enige manier is toch zelf uit proberen!

http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/DSC00010.jpg

axis303
28 oktober 2007, 20:22
Bedankt heren!

Zo te lezen dus een perfecte middenweg als je niet kunt kiezen tussen een Gibson en een Strat.

Dan zal ik binnenkort maar eens de auto nemen om het uit te gaan proberen. :)

gnoeontheboard
28 oktober 2007, 20:41
Die HSS die ze hebben hangen bij Feedback Rotterdam is fokt-op mooi, vind ik dan :P

G.G.
29 oktober 2007, 08:26
Die HSS die ze hebben hangen bij Feedback Rotterdam is fokt-op mooi, vind ik dan :P

Axis303: Als je in Rotterdam gaat kijken, kijk dan ook naar de tweedehands Blade die ze hebben hangen voor €1099. Hele mooie dikke hals en schitterend afgewerkt. Maar dan moeten ze wel wat aan de prijs en de speling in de tremeloarm kunnen doen voor je.

Voor minder geld, en zonder speling zou dit ook een hele mooie voor je kunnen zijn.