PDA

View Full Version : nieuwe Jazz/Blues muziek



ngundo
28 oktober 2007, 16:21
ik wil wat meer blues luisteren. in de stijl van SRV en Jimi. en qua Jazz beetje john scofield lekker ruig zeg maar ben er nog niet zo bekent in misschien dat jullie me een handje kunnen helpen.

Sander

chubbyfan
28 oktober 2007, 16:26
http://i22.tinypic.com/jij2gp.jpglekkere blues,in de stijl van jimi en srv,persoonlijk vind ik chubby,s muziek beter

sandman4justice
28 oktober 2007, 20:32
Check eens:
Muzikanten met Blues en/of jazz invloeden.

Joe Bonamassa
Kenny Wayne Shepherd
Albert Collins
ZZ Top
Al di Meola
Matt Schofield
Eric Johnson
Johnny Winter
....

Fender75
29 oktober 2007, 08:55
Ik sluit me aan bij bonestaand lijstje!! Maar...luister zeer zeker ook naar de oude meesters!!! Dan hoor je het verloop in de muziek een beetje...:)

hoofd
29 oktober 2007, 09:10
SRV en Jimi zijn wel wat meer dan blues.. Das toch echt meer bluesrock. Ik zou zeggen, luister 's wat Howlin' Wolf, Muddy Waters, John Lee Hooker, Leadbelly en T-Bone Walker en ga vanaf daar verder.

Kim Wilson
29 oktober 2007, 09:15
SRV en Jimi zijn wel wat meer dan blues.. Das toch echt meer bluesrock. Ik zou zeggen, luister 's wat Howlin' Wolf, Muddy Waters, John Lee Hooker, Leadbelly en T-Bone Walker en ga vanaf daar verder.
Mijn god, wat heb jij een goeie smaak! Dat had ik niet verwacht! :o

G.G.
29 oktober 2007, 12:39
http://i22.tinypic.com/jij2gp.jpglekkere blues,in de stijl van jimi en srv,persoonlijk vind ik chubby,s muziek beter

Net voor het eerst van mijn leven naar deze kerel geluisterd. Bedankt. Echt fantastisch zoals die vent op een strat kan rammen.

Binnenkort maar eens kijken of ik wat cd´tjes kan vinden van hem.

EuroCinema
29 oktober 2007, 12:54
Een paar persoonlijke favorieten:
Jazz met een rockerig randje: Mike Stern (binnenkort in NL)
Nu jazz met veel 60s souljazz invloeden: Eddie Roberts (gitarist van The New Mastersounds)
Scheurende jazz van eigen bodem met een dikke knipoog naar Scofield: Mona Lisa Overdrive (met Jesse van Ruller)
Beats, jazz, sfeer en een flinke scheut (elektrische) Miles Davis: Floratone (met Bill Frisell op gitaar)

chubbyfan
29 oktober 2007, 17:22
Net voor het eerst van mijn leven naar deze kerel geluisterd. Bedankt. Echt fantastisch zoals die vent op een strat kan rammen.

Binnenkort maar eens kijken of ik wat cd´tjes kan vinden van hem.
ja hij is wat ondergewaardeerd in nederland denk ik,hij heeft toch al 25 cd,s op zijn naam staan en 4 dvd,s,vooral zijn live cd,s zijn erg gaaf,zijn vrouw (bassiste)heeft ook een blues cd gemaakt ,galea-diary of a bad housewife,is ook supergoed (als je van vrouwelijke blueszangers houd) :)
www.popachubby.com,staan gratis mp3,tjes op en tabs

JeffChefke
29 oktober 2007, 22:33
ja hij is wat ondergewaardeerd in nederland denk ik,hij heeft toch al 25 cd,s op zijn naam staan en 4 dvd,s,vooral zijn live cd,s zijn erg gaaf,zijn vrouw (bassiste)heeft ook een blues cd gemaakt ,galea-diary of a bad housewife,is ook supergoed (als je van vrouwelijke blueszangers houd) :)
www.popachubby.com,staan gratis mp3,tjes op en tabs

Ik heb net ook even wat nummers geluisterd, is inderdaad erg goed :o
Hij komt trouwens binnenkort naar Nederland zie ik.

Brent Ray Vaughan
29 oktober 2007, 22:40
Freddy King

LuukieRayVaughan
29 oktober 2007, 23:58
Toevallig heb ik laatst een cd'tje gekregen van Oz Noy, een ontzettend goeie gitarist uit Israel. Het is een vernieuwende jazzgitarist met duidelijke invloeden uit de funk, blues en rockmuziek. Heel erg vernieuwend dus, een aanrader voor iedereen!

chubbyfan
30 oktober 2007, 06:34
zijn jullie broertjes? :seriousf:

Fender75
30 oktober 2007, 16:06
Net chubby even geluisterd...nondedju, errug lekker! Die knakkert kan erg lekker spelen..We want meer!! :cheerup:

ngundo
30 oktober 2007, 22:22
Poppa Chubby is een keer in 013 geweest in Tilburg ik wist toen niet dat ie zulke muziek maakte. Damn heb spijt dat ik niet ben gegaan!

Fender75
31 oktober 2007, 11:39
Volgens mij komt in december weer naar NL, nl Tivoli en nog 3 andere plaatsen. Moet je ff op z'n website kijken!

G.G.
31 oktober 2007, 13:23
Volgens mij komt in december weer naar NL, nl Tivoli en nog 3 andere plaatsen. Moet je ff op z'n website kijken!

Staat helaas niets van op popachubby.com . Als ie een beetje in de buurt van Rotterdam komt, dan wil ik zeker gaan kijken.

JeffChefke
31 oktober 2007, 19:02
Utrecht, Heerhugowaard, Hellendoorn en Weerd, 2e week van November. Staat trouwens gewoon onder 'Dates' op de site. Ik kom zelf ook uit omgeving Rotterdam en het is jammer dat het allemaal zover weg is.

BamBuFan1
31 oktober 2007, 19:05
Chris Duarte en zijn Chris Duarte Group is ook een aanrader.

cerpintaxt
6 november 2007, 10:47
als je van bleus houdt dan is dit zeker een aanrader.
black keys-rubber factory
http://www.artistdirect.com/Images/artd/amg/music/cover/3013895_blackkeys_200.jpg

Gitaargek
6 november 2007, 14:46
Walter Trout. Vooral zijn live cd's zijn erg sterk. De laatste live cd Hardcore is heel erg goed.