PDA

View Full Version : Tappen uit pols ?



DiazArif
28 oktober 2007, 16:11
Hallo iedereen,

Mijn naam is Diaz en ik ben een jonge gitarist.
Ik kan al tappen met m'n wijsvinger (Eddie Van Halen stijl)
maar ik kan nog altyd niet te goed genoeg tappen met m'n middelvinger.
Ik hou m'n plectrum vast tussen duim en wijsvinger en dan tap ik met de middelvinger, maar toch zou ik graag willen weten of je bv; je hand op je nek moet laten leunen en dan tappen, of het belangrijkste :moet je uit je POLS of tappen of misschien gewoon je pols stilhouden en alleen kracht op je middelvinger zetten en dan pas tappen ? En moet je je hand op je nek laten leunen ?

Alvast bedankt !

BrianMay
28 oktober 2007, 17:25
Ik pak altijd de hals 'beet' met m'n rechterhand, over de snaren heen, en tap dan volledig uit m'n vinger, dus ik houd m'n hand en pols voor de rest stil.

Guitarmania
28 oktober 2007, 19:50
Hallo iedereen,

Mijn naam is Diaz en ik ben een jonge gitarist.
Ik kan al tappen met m'n wijsvinger (Eddie Van Halen stijl)
maar ik kan nog altyd niet te goed genoeg tappen met m'n middelvinger.
Ik hou m'n plectrum vast tussen duim en wijsvinger en dan tap ik met de middelvinger, maar toch zou ik graag willen weten of je bv; je hand op je nek moet laten leunen en dan tappen, of het belangrijkste :moet je uit je POLS of tappen of misschien gewoon je pols stilhouden en alleen kracht op je middelvinger zetten en dan pas tappen ? En moet je je hand op je nek laten leunen ?

Alvast bedankt !

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft EvH zijn plectrum standaard tussen duim en middelvinger. Daarom heeft ie (als dat idd waar is) zijn wijsvinger altijd vrij om direct te kunnen overgaan op tappen. Ik heb mn plectrum gewoon tussen wijs en duim. Maar tappen met middelvinger gaat bij mij wat lastiger omdat die vinger wat breder is (past ook niet in mn neus; het betere graafwerk gebeurt met de wijsvinger). Ik moet dus overpakken.

Leukste tapstuk wat mij betreft is Extreme's (Nuno's) Get the funk out. Ik weet niet hoe hij van plectrumplay overgaat op tapplay en vice versa.

Wat pols betreft: ik zou niet weten waar je op je neck zou kunnen steunen. Wat tappen betreft is mijn rechterhand wel los (niet wat plectrumplay betreft).