PDA

View Full Version : 6-snarige fretloze basgitaar?



Dionyios
28 november 2001, 23:42
weet iemand een fabrikant die 6-snarige fretloze basgitaren maakt? en zo ja, wat is daar de website van?

alvast bedankt...

mainbarger
18 december 2001, 14:54
Ibanez staat ongeveer aan de top wat basgitaren betreft. en ze hebben een 5-snarige fretloze bas in hun bladen staan. maar ik weet niet zeker of ze ook een 6-snarige fretloze hebben. maar het lijkt me dat - als er al zoiets bestaat - dat ibanez dat wel zal hebben
website weet ik niet maar dat zal niet al te moeilijk zijn om dat op te zoeken.

Jeroen
18 december 2001, 15:27
In Nederland ken ik het merk Heins. Maakt in elk geval 6-snarige bassen en ik neem aan ook wel fretloos. Ik weet niet of ze een website hebben. Als je echt geďnteresseerd bent moet je maar eens bellen: "Heins gitaaratelier, Sneek" tel:0515-423848

Anavrin
18 december 2001, 15:28
op http://www.ibanez.com staan wel 2 5 snarige fretloze bassen. kijk maar 'ns bij de gwb serie. Van 6 snarig en fretloos weet ik niet bij welk merk je moet zijn, maar op internet is genoeg te vinden, dus kijk gewoon ff bij wat merken op de websites.
ZOEKT EN GIJ ZULT VINDEN!

Jeroen
18 december 2001, 15:34
Bai de wee: das een gitaarbouwer (dus meestal DUUR!!!) en dus geen grootschalige fabrikant. Voor de goedkopere bassen zou je i.d.d. een Ibanees kunnen proberen, voorzover je fretloze 6-snarigen goedkoop kan noemen. :sad: succes

anoniem
29 december 2001, 18:35
Misschien ook een tip: Koop een gefrette 6 snaar (ongeveer 900 euro of zo). Vervolgens laat je er bij een bouwer voor een euro of 200 de frets eruit rammen. Vraag wel of de bas een beetje geschikt is om fretloos te laten maken! Da's een stuk goedkoper dan fretloze 6 snaren kant en klaar te kopen. Omdat dit een lastig bespeelbaar instrument is worden deze namelijk alleen voor profs met veel geld gemaakt. En die stellen ook weer hoge eisen aan de rest van de bas.

anoniem
25 januari 2002, 13:33
misschien vergezocht maar in het boekje van sailing the seas of cheese van Primus staat een merk van basses waar Les Claypool op speelt, en hij gebruikt zes-snarige fretlose bassen

Pork Soda
28 januari 2002, 13:29
Het merk Dean heeft zessnarige fretlose bassen.

Ron C
28 januari 2002, 13:38
Op 2002-01-25 12:33, schreef anoniem:
misschien vergezocht maar in het boekje van sailing the seas of cheese van Primus staat een merk van basses waar Les Claypool op speelt, en hij gebruikt zes-snarige fretlose bassen


HAHA, weet je wat Carl Thompson bassen ongeveer kosten??,
Varierend van €6000,- tot €15000,-!!!!

Pork Soda
29 januari 2002, 10:33
Gewoon een paar krantenwijkjes nemen en je moeder aardig aankijken en dan komt alles goed.

Typhoon Bass
6 februari 2002, 14:48
Yo! Ik weet zo geen merken, maar ik weet wčl dat ze er zéker zijn! Laatst bij Dream Theater concert geweest: John Myung bespeelde 2 verschillende fretloze 6-snarige bassen. Kijk anders eens op http://www.bassist.pagina.nl