PDA

View Full Version : Opnemen op meerdere sporen...



nielzzz
28 oktober 2007, 15:53
Hey mensen,

Ik wil graag 2 microfoons tegelijk opnemen. Ik zou dan ook graag willen dat ze als 2 verschillende sporen in mijn Adobe Audition of Garage Band tevoorschijn komen, zodat ik na afloop nog bezig kan met het volume enzo...

Welk apparaat moet ik tussen mijn laptop en de twee mics zetten om dit voor elkaar te krijgen?

Ik had al wat gezocht hier op het forum, maar ik kon zo niet vinden of bijvoorbeeld de line6 UX2 dit ondersteund, of dat hij gewoon 1 gemixed kanaal output.

Alle tips zijn welkom!!

bass blom
28 oktober 2007, 16:02
je eerste post in 3,5 jaar? :D

de line6 waar je het over hebt ken ik niet, maar zowat elke andere interface doet dat wat je wilt.
er is nogal wat keuze, of je wel of niet condensator mics, fantoomvoeding wilt gaan gebruiken enzo..
usb of firewire...
maar er is genoeg te vinden tussen pak m beet 100 en dik 200 euro.

nielzzz
28 oktober 2007, 17:02
je eerste post in 3,5 jaar? :D

de line6 waar je het over hebt ken ik niet, maar zowat elke andere interface doet dat wat je wilt.
er is nogal wat keuze, of je wel of niet condensator mics, fantoomvoeding wilt gaan gebruiken enzo..
usb of firewire...
maar er is genoeg te vinden tussen pak m beet 100 en dik 200 euro.


Haha, de meeste mensen zouden een nieuw account aanmaken he :-)

Overigens heb ik in die 3.5 jaar mijn aandeel domme vragen wel gepost, geen idee waarom er 0 staat.

Maar noem eens een paar interfaces of termen die mij in mijn zoektocht opweg kunnen helpen...

Roman
28 oktober 2007, 17:22
2 mics is feitelijk goed te doen met 1 stereo spoor.
De meeste interfaces hebben iig 2 sporen (stereo if you want) dus da's nie zo moeilijk. Wat is je budget?

(*trouwens er is volgens mij voldoende over dit soort zaken gesproken hierzo... )

nielzzz
28 oktober 2007, 18:57
Mijn budget is tot 300 euro

bass blom
28 oktober 2007, 19:11
zoek naar m-audio.. tascam.. edirol.. zat te vinden.
ik heb werkloos op de plank staan een lexicon omega, zag hem bij thoman geloof ik voor 169.
2 goeie mic preamps en 2 line, kun je zelfs 4 sporen opnemen.
met mooie lexicon galm plugins en cubase LE erbij.
(nee geen spam, hij is niet te koop)

Roman
29 oktober 2007, 07:44
Met een M-audio haal je goed spul in huis.
Ik heb een tijd met een m-audio SOLO firewire gedraaid.

Kijk anders ook eens naar de phonic HELIX tafes, wellicht ook interessant
www.phonic.com
Overigens heeft phonic meer leuk digitaal spul.

(is wel meer budget maar geen slecht spul)