PDA

View Full Version : Probleempje met Madamp M15



Squier4ever
28 oktober 2007, 13:13
Ik heb een jaar of 2 geleden een Madamp M15 gebouwd, maar nu heb ik een probleempje. als ik speel kan ik de volume knop niet meer dan 10% opendraaien daarna begint ie te kraken. ook als ik mn volume net onder die marge heb staan en ik pleur mn wah aan dan gaat ie kraken, ik hoor nog wel wat noten maar heel weinig wordt doorgelaten zeg maar. het is net alsof het ingangssignaal dan te hoog wordt.

waar zou dit aan kunnen liggen?

Negative K3 fan
29 oktober 2007, 01:09
antwoord waar je waarschijnlijk helemaal niet op zit te wachten: slecht (soldeer)contact

bert k
29 oktober 2007, 09:41
Of een kapotte potmeter.

'66 special
29 oktober 2007, 09:53
Buisje al vervangen? Ik had laatst een kapotte ECC82. Die gaf na 5 minuten na het aanzetten van de versterker een plopje (door de speaker) en daarna was er geen bas meer. Wel hoge tonen maar niet meer helemaal clean.

Squier4ever
29 oktober 2007, 19:57
antwoord waar je waarschijnlijk helemaal niet op zit te wachten: slecht (soldeer)contact

daar vrees ik ook een klein beetje voor helaas, maar ook de kapotte buis wil ik niet uitsluiten nog, of is het zo dat dingen nogal "binair"zijn, als in ze doen het helemaal wel of helemaal neit.

Squier4ever
29 oktober 2007, 19:58
Of een kapotte potmeter.

potmeter niet, want er is geen mastervolume en hij doet t op beide kanalen. ik vermoed iets van slecht contact rond de input sectie of gare buis.

edit: als het slecht contact is, kan het dan zijn omdat het is losgetrild oid?
ik heb m wel eens helemaal opengegooid om te kijken hoe hard dat kan en er begon van alles te trillen overal vandaar.

Negative K3 fan
30 oktober 2007, 15:54
ik heb m wel eens helemaal opengegooid om te kijken hoe hard dat kan en er begon van alles te trillen overal vandaar.

je bedoelt mechanisch trillen of hoorde je dat ook terug uit de speaker?? als het dat laatste is dan is het vrijwel zeker het soldeerwerk.

SimonS
30 oktober 2007, 19:04
test eerst maar eens of je een verrotte buis hebt. dat is zo maar gedaan.