PDA

View Full Version : Liedje opgenomen



johantipker
28 oktober 2007, 13:03
Bij deze post ik eens wat, een kort stukje muziek uitgevoerd met 2 gitaarpartijen.



Liedje (http://www.neemnugitaarles.nl/e107_files/demo/How insensative - Johan.mp3)

Makor1966
28 oktober 2007, 13:08
link doet 't niet

johantipker
28 oktober 2007, 13:27
link doet 't niet

Vreemd, bij mij wel...

zie hier hier ook nix raars.. misschien eerst opslaan en dan afspelen?

Sterik
28 oktober 2007, 13:32
relaxt stukje muziek, niet zoveel op aan te merken
het klinkt alleen wel een beetje "hol" als je snapt wat ik bedoel, het klinkt hier een daar een beetje schel, wat dacht je van een baslijntje?
voor de rest, ik hou van je stijl, en je hebt duidelijk al een hoop ervaring

Makor1966
28 oktober 2007, 13:38
eerst opslaan inderdaad :chicken:
voor de rest relaxt stukje muziek ja, not my kind, maar mooi gespeeld.

-=JEROEN=-
28 oktober 2007, 15:18
dit is nou precies waarom ik nooit iets van mezelf laat horen hier

valt helemaal in 't niets bij 't enorme talent dat hier in dit forum rondloopt

eerst die tarantas van koella en dan dit

pfff

Arch_Evil
28 oktober 2007, 16:15
Klinkt lekker, gast :cooler: ik doe het je niet na :p

Ibanez666
28 oktober 2007, 18:23
dit is nou precies waarom ik nooit iets van mezelf laat horen hier

valt helemaal in 't niets bij 't enorme talent dat hier in dit forum rondloopt

eerst die tarantas van koella en dan dit

pfff

Ja en? iedereen hier op het forum heeft dat weer met genoeg anderen die weer beter zijn, zo blijft het...

meul
28 oktober 2007, 18:36
Van jezelf Jo?

Ik ga dit heel kort houden, werkelijk schitterend!

gr,
Jan

Riky
28 oktober 2007, 18:46
Erg mooi! Nix op aan te merken:)

johantipker
29 oktober 2007, 10:50
relaxt stukje muziek, niet zoveel op aan te merken
het klinkt alleen wel een beetje "hol" als je snapt wat ik bedoel, het klinkt hier een daar een beetje schel, wat dacht je van een baslijntje?
voor de rest, ik hou van je stijl, en je hebt duidelijk al een hoop ervaring

Bedankt voor je reaktie en je compliment!

Wat bedoel je met "hol" ?

Vindt je de gitaarsound te schel of mis je gewoon laag / bodem / bas in de begeleiding?

johantipker
29 oktober 2007, 10:53
dit is nou precies waarom ik nooit iets van mezelf laat horen hier

valt helemaal in 't niets bij 't enorme talent dat hier in dit forum rondloopt

eerst die tarantas van koella en dan dit

pfff

Dank je wel Jeroen.

Gewoon posten!!! Iedereen mag hier posten.
Verder: gewoon lekker bijven spelen en doorstuderen, en dan pluk je daarvan de vruchten.

johantipker
29 oktober 2007, 11:02
Van jezelf Jo?

Ik ga dit heel kort houden, werkelijk schitterend!

gr,
Jan

Bedankt Jan!

Nee, dit is How Insensative van A.C. Jobim, improvisatie is natuurlijk wel van mij. Er zijn mooie versies van dit liedje in omloop van Pat Metheny en Pat Martino.

Van jou wil ik natuurlijk heel graag commentaar horen over de produktie, of je rare dingen hoort, Ik hoor soms een plectrumratel....

Hoe klinkt ie over jouw Samson monitoren?
Kan je ff t laag checken?

Vast bedankt,

Johan

johantipker
29 oktober 2007, 11:08
Makor1966, Arch_Evil & Riky bedankt voor jullie lovende woorden.

Muziek opnemen is voor mij een geweldige hobby, ik heb er helaas veel te weinig tijd voor.

meul
29 oktober 2007, 12:16
Bedankt Jan!

Nee, dit is How Insensative van A.C. Jobim, improvisatie is natuurlijk wel van mij. Er zijn mooie versies van dit liedje in omloop van Pat Metheny en Pat Martino.

Van jou wil ik natuurlijk heel graag commentaar horen over de produktie, of je rare dingen hoort, Ik hoor soms een plectrumratel....

Hoe klinkt ie over jouw Samson monitoren?
Kan je ff t laag checken?

Vast bedankt,

Johan

He jo,

eigenlijk interesseerde de produktie me niet zo omdat ik gewoon goede muziek zat te luisteren en blij verast was door je spel.
maar het klinkt hier zoals iemand anders ook al zegt een beetje muf en hollig. het laag neigt hier op je aanslag naar boomerig maar is het toch net niet echt.
Ik heb totaal geen ervaring met opnemen van dit soort zaken dus weet ff niet wat ik hierover moet zeggen verder. vraag anders eens aan Han S, of Bas Blom, dit zijn volgens mij jongens die hier erg goed in zijn

Groetjes,
jan

bass blom
29 oktober 2007, 12:27
mooi, muziek en klank is goed, de begeleiding zit er lekker onder.
de lead vind ik iets te schel soms maar dat kan ook komen door de reverb die er op zit, welke is dat?

ook heerlijk dat je gesnuif erbij hoort :D

johantipker
29 oktober 2007, 13:17
He jo,

eigenlijk interesseerde de produktie me niet zo omdat ik gewoon goede muziek zat te luisteren en blij verast was door je spel.
maar het klinkt hier zoals iemand anders ook al zegt een beetje muf en hollig. het laag neigt hier op je aanslag naar boomerig maar is het toch net niet echt.
Ik heb totaal geen ervaring met opnemen van dit soort zaken dus weet ff niet wat ik hierover moet zeggen verder. vraag anders eens aan Han S, of Bas Blom, dit zijn volgens mij jongens die hier erg goed in zijn

Groetjes,
jan



het voelt heel naturel om je spel met een mic op te nemen, maar het is ook wel vragen om bepaalde moeilijkheden, een vak apart, ik moet eens op cursus ofzo...

johantipker
29 oktober 2007, 13:24
mooi, muziek en klank is goed, de begeleiding zit er lekker onder.
de lead vind ik iets te schel soms maar dat kan ook komen door de reverb die er op zit, welke is dat?

ook heerlijk dat je gesnuif erbij hoort :D

en daar is bass blom al!

opname specs:

SP B1 mic naar spirit notepad mixer naar Terratec ewx24/96 soundcard.
Computer: pentium II 300mhz Win 98 se (vooroorlogse DAW) :D
Soft ware: wavelab 4 en mixcraft.

Ik heb opgenomen in wavelab en de sporen bij elkaar geschoven in mixcraft.

Volgens mij heb ik de onboard reverb en graphic eq van mixcraft gebruikt.
Weliswaar werken goeie vst plugins wat verfijnder.
Mijn afluistering is belabberd, 2 pc speakertjes.

De mic hing (nav een tip in een thread van Han S) naast mijn linkeroor,
dit klonk mij qua ambiance het meest lekker in de oren; verklaart ook het gesnuif en gehijg, gelukkig hoor je geen gekreun.

bass blom
30 oktober 2007, 02:14
heb je die eq wellicht iets teveel laten doen in hoog mid hoog gebieden.
ja en die galm kan veel mooier.
maar wel stoer hoor met zo'n vorige eeuw putertje :D

johantipker
30 oktober 2007, 10:03
heb je die eq wellicht iets teveel laten doen in hoog mid hoog gebieden.
ja en die galm kan veel mooier.
maar wel stoer hoor met zo'n vorige eeuw putertje :D

Ik heb wat meer db geboost rond 1khz en en een beetje rond 2khz, bedoel je dat?

Verder staat alles flat.

Welke reverb (vst) zou je aanbevelen?

... mijn steentijd DAW loopt als een trein..... hij heeft ook een kickstarter waarmee je 'm s'morgens aantrapt...

Harald
30 oktober 2007, 11:55
Lekker gespeeld. Klinkt trouwens als een erg lage actie. Qua sound vind ik de lead beter klinken dan de begeleiding. Die klinkt idd een beetje hol. Lead sound vind ik wel bij de stijl passen. Maar hoor het alleen even hier op de pc.

Maar ik heb I Wish blijkbaar al die jaren verkeerd gespeeld ;)

moonfire
30 oktober 2007, 13:11
één woord : prachtig !

bass blom
30 oktober 2007, 14:34
Ik heb wat meer db geboost rond 1khz en en een beetje rond 2khz, bedoel je dat?

Verder staat alles flat.

Welke reverb (vst) zou je aanbevelen?

... mijn steentijd DAW loopt als een trein..... hij heeft ook een kickstarter waarmee je 'm s'morgens aantrapt...

ik weet niet precies welk gebied ik bedoel, het klinkt iets te tele twangerig..

ik heb de luxe van lexicon :P
en waves is ook mooi, er zijn er veel, bijna alles is beter dan wat in mixcraft zit.

johantipker
30 oktober 2007, 21:34
Lekker gespeeld. Klinkt trouwens als een erg lage actie. Qua sound vind ik de lead beter klinken dan de begeleiding. Die klinkt idd een beetje hol. Lead sound vind ik wel bij de stijl passen. Maar hoor het alleen even hier op de pc.

Maar ik heb I Wish blijkbaar al die jaren verkeerd gespeeld ;)

dank je Harald! Lage aktie, nieuwe snaren, wel standaard 012 (anders lijkt t net een bos elastiek) klettert hier en daar lekker.

I wish? Ja foutje, bestandje verkeerd bewaard...
maar I wsh klinkt zo toch ook best geinig ;)

johantipker
30 oktober 2007, 21:35
één woord : prachtig !


Dat is fijn om te horen, bedankt!

Mr.Bluesbreaker
30 oktober 2007, 22:26
Erg mooi gespeeld!

Omdat ik ook een homestudio freakert ben: te gek dat je met nihil afluistering een betere sound neerzet dan ikzelf met m'n Dynaudio nearfields. Wat is een SP B1 mic, in welke klasse moet ik dat zien?

erwin_ve
31 oktober 2007, 00:06
Hoi Johan, Krijg gelijk zin om te Jobim-en(Wave e.d.):strat: ! Lekkere lick op 12 sec en je notenkeuze op 44 sec vind ik ook te gek! Hier en daar een frutsel die niet afgemaakt is. Maar dat boeit niet vanwege het hoge "ik wil nu graag gitaarspelen" gehalte. En dat is precies wat ik nu ga doen... Gr Erwin

johantipker
31 oktober 2007, 09:16
Erg mooi gespeeld!

Omdat ik ook een homestudio freakert ben: te gek dat je met nihil afluistering een betere sound neerzet dan ikzelf met m'n Dynaudio nearfields. Wat is een SP B1 mic, in welke klasse moet ik dat zien?

Dank je wel!

De Studio Projects B1 grootmembraan condensator mic is het geheime wapen!
Te bestellen bij thomann.de voor 111 euro. Zoek maar eens op dit forum, je zult zien bepaalde mensen met oren aan hun kop er zeer lovend over zijn.

johantipker
31 oktober 2007, 09:21
Hoi Johan, Krijg gelijk zin om te Jobim-en(Wave e.d.):strat: ! Lekkere lick op 12 sec en je notenkeuze op 44 sec vind ik ook te gek! Hier en daar een frutsel die niet afgemaakt is. Maar dat boeit niet vanwege het hoge "ik wil nu graag gitaarspelen" gehalte. En dat is precies wat ik nu ga doen... Gr Erwin


Bedankt erwin!! Alles goed?

tis allemaal genade Erwin. Juist! ik wou gewoon spelen... 's morgens vroeg op koninginnedag was t, veel te vroeg wakker door mijn lieve zoontje, die niet meer wou slapen...

en dan ga je maar een beetje rammen en wat opnemen... ook al ben je nog niet warm... t zijn first / second takejes.. en dat houdt t fris.
Keertje jammen, bossa dingetjes enzo?

Paul Heetebrij
31 oktober 2007, 09:22
Mooi stukje!

In de verte moet ik wat de sfeer betreft terugdenken aan wat vroeger acoestisch werk van John Mc Laughlin.

erwin_ve
31 oktober 2007, 09:31
Keertje jammen, bossa dingetjes enzo?

Lijkt me leuk!
Een Internet jam of "ik stap in mijn auto en rijd 125 km naar Elburg" jam?

meul
31 oktober 2007, 13:11
Lijkt me leuk!
Een Internet jam of "ik stap in mijn auto en rijd 125 km naar Elburg" jam?

Leuk zeg, misschien kom ik dan ook wel, moest toch al een keer die kant op ;-) voor mij word het 117 km

johantipker
31 oktober 2007, 13:27
Lijkt me leuk!
Een Internet jam of "ik stap in mijn auto en rijd 125 km naar Elburg" jam?

Heb je dat niet eens voor me over? :D

johantipker
31 oktober 2007, 13:32
Leuk zeg, misschien kom ik dan ook wel, moest toch al een keer die kant op ;-) voor mij word het 117 km

jullie komen er vast wel uit...... :seriousf:

meul
31 oktober 2007, 13:51
jullie komen er vast wel uit...... :seriousf:

vast wel, Erwin? :-)

johantipker
1 november 2007, 22:20
Mooi stukje!

In de verte moet ik wat de sfeer betreft terugdenken aan wat vroeger acoestisch werk van John Mc Laughlin.

Dat is fijn om te horen!