PDA

View Full Version : Versterkers opsturen naar de VS.



ccc
28 oktober 2007, 12:28
Er zijn er een paar mods voor mijn Valvetechs.
Rob (de maker) vraagt nu om ze op te sturen voor een gratis update.
Weet iemand wat de precieze procedure is voor de douane; ik wil ten alle prijze vermijden om nog eens invoerrechten te gaan betalen.
Alleen de amps zelf worden verstuurd (geen cabs-geen head). Zou ik het glaswerk erin laten of alles kaal versturen ?

Yves Pexsters / TAS
28 oktober 2007, 12:55
Dat heet "temporary export", de forwarder (in mijn geval was dat FedEx) stelt je de gewone uitvoerdocumenten ter beschikking. Als mijn geheugen me niet in de steek laat zijn er geen speciale documenten nodig voor een temporary export, het is een optie die je aankruist op het uitvoerdocument.

5 seconden googl'en geeft dit :

http://www.douane.nl/zakelijk/uitvoer/en/uitvoer-24.html#P248_28024
http://www.douane.nl/zakelijk/uitvoer/en/uitvoer-25.html#P255_29024

AART
28 oktober 2007, 15:33
Vraag die kerel ff of hij hem met buizen wil ontvangen voor de update of zonder.

Mochten ze mee moeten:

ALLE buizen eruit halen, apart verpakken in hun eigen doosjes met bubblewrap of van dat papier, dat allemaal in een aparte doos in de doos doen waar de amp in zit(de amp trouwens ook in een aparte doos met veel bubblewrap etc weer in een grotere doos doen met bubblewrap met wat kraten tegen de zijkanten tegen voorwerpen die er tegenaan kunnen komen.

En het is ook handig om de buizen dan te labelen, vooral de eindbuizen, welke waar zat.

zjanke
28 oktober 2007, 19:38
Officieel: Je moet een document van uitvoer laten opmaken en bij terugkomst wordt er een document van wederinvoer gemaakt, deze "heffen elkaar op". Je betaalt alleen BTW en invoerrechten over de meerwaarde die je door de aanpassing krijgt.
Zoals Yves aangaf zal de vervoerder dit voor je kunnen regelen, maar je moet het wel duidelijk aangeven op je waardeverklaring. Meestal kan een klantenservice van de grote vervoerders je wel vertellen hoe dit het makkelijkst gaat.