PDA

View Full Version : Mijn eerste gitaar



implar
28 oktober 2007, 12:58
Hey,

Ik en mijn pa zijn van plan om een elek. gitaar te kopen om een beetje te ontspannen. Dit moet uiteraard niet topkwaliteit zijn, maar ik vroeg me af of deze (http://www.lidl.be/be/home_nl.nsf/pages/c.o.20071029.p.Elektrische_gitaar_met_toebehoren) gitaarset de moeite waard is.

mvg, Implar

Mark1990
28 oktober 2007, 13:03
over het algemeen zijn een losse gitaar en versterker beter dan een samengesteld pack van dezelfde prijs. kijk even rond op dit forum, en gebruik de zoekfunctie. wat voor muzieksoort willen jullie gaan spelen? dit is erg belangrijk voor je gitaarkeuze.
verder, welkom op het forum en succes met je keuze!

SaferSephy
28 oktober 2007, 13:05
hmm tja...Koop je een blik mais in een meubelzaak?

Ik weet niet wat voor kwaliteit die gitaar heeft (Yamaha pacifica's waren altijd wel nette instap gitaartjes), maar ik zou toch eerder een Squiertje ofzo scoren...en het iig in een muziekzaak halen ipv een supermarkt.

Een vriend van mij kreeg ooit een gitaar van bij de Marskramer. Dit bleek een spaanse gitaar te zijn maar ze hadden er stalen snaren op liggen. :S

implar
28 oktober 2007, 13:06
Tgoh, ik wil eigenlijk vooral moderrne rock spelen (Rammstein en dergelijke) en men pa denk ik meer rock 'n roll stijl

johns
28 oktober 2007, 13:12
In de gitarist van deze maand meen ik stond een test van de Yamaha pacifica 112. Lijkt me een prima beginnersgitaar. Simpel versterkertje van 100 euro erbij en voor iets van 350 tot 400 euro heb je gewoon goed spul om mee te beginnen.

Of tweedehands zoeken natuurlijk.

Petekay
28 oktober 2007, 13:13
Een maat van me heeft ook een Yamaha Pacifica starterpakket.

Prima ding hoor de gitaar, die versterker is wel SLECHT :D . Ik bedoel, in het begin red je je er wel mee, maar na paar maandjes wil je vast een andere.

Ik had hem 10x gewaarschuwd, en niet luisteren he......

Squier4ever
28 oktober 2007, 13:36
Conclusie: niet doen, een losse pacifica oid kopen en een roland cube 30

pannekoek
28 oktober 2007, 13:49
Conclusie: niet doen, een losse pacifica oid kopen en een roland cube 30


inderdaad, of i.pv een pacifica een squier

marter544
28 oktober 2007, 13:57
Vriend van me heeft dat ding, en dat is dus géén pacifica! Het is een nog wat goedkopere versie ervan.. De gitaar is wel een prima ding als 1e gitaar, maar de versterker is echt brak. En sowieso, een gitaar kopen bij de Lidl is niet aan te raden, tis niet dat ze em daar even lekker voor je kunnen afstellen ofzo.. Gewoon naar een muziekzaak gaan, en ik kies een Pacifica 112 trouwens altijd over een Squier afinity danwel standard.

Frisods
28 oktober 2007, 14:15
Conclusie: niet doen, een losse pacifica oid kopen en een roland cube 30


Een squier is wel een goede gitaar, maar een cube 30?, ik zou, of een micro cube, of een cube 15 doen, prima spul! ik heb toch nooit zo hard staan, heb hem altijd op een kwart, anders dreunt het huis heen en weer.
Of gewoon wat ik heb gedaan, een aria stg 026 + een cube 15 voor, 350 euro!

Squier4ever
28 oktober 2007, 14:15
Vriend van me heeft dat ding, en dat is dus géén pacifica! Het is een nog wat goedkopere versie ervan.. De gitaar is wel een prima ding als 1e gitaar, maar de versterker is echt brak. En sowieso, een gitaar kopen bij de Lidl is niet aan te raden, tis niet dat ze em daar even lekker voor je kunnen afstellen ofzo.. Gewoon naar een muziekzaak gaan, en ik kies een Pacifica 112 trouwens altijd over een Squier afinity danwel standard.

er zijn een hoop lekkere squiers, je moet alleen goed zoeken en niet bij de eerste tevreden zijn.

Frisods
28 oktober 2007, 14:20
er zijn een hoop lekkere squiers, je moet alleen goed zoeken en niet bij de eerste tevreden zijn.

ja, helemaal mee eens:),
er zijn genoeg gitaren in jouw budget, en ook HEEL VEEL GOEIE gitaren, voor dat geld, en als je het slim aanpakt,( wat ik heb gedaan) zorgen dat je er een versterker bij kan kopen voor minder:) :hippie:

Gitaar4LifeDude
28 oktober 2007, 14:31
xD die gitaar is ook echt een EG0 model XD

Jim Haagmans
28 oktober 2007, 17:28
ik zou eigenlijk niet voor een squier gaan. Vind ze eigenlijk toch vaak net niet, ookal staat er wel een naam op. Ik zou dan idd eerder voor een yamaha gaan of misschien een london city. Zoiezo 2ehands kijken. Want voor hetzelfde geld speel je er na 1 week niet meer op omdat gitaarspelen toch niet echt je ding is en dan vind ik 350 euro bijvoorbeeld wel heel veel weggegooid geld. Ik zou eigenlijk nog geeneens voor yamaha en of london city gaan maar gewoon voor een gitaartje van 50 op marktplaats en een versterker van nog eens 50. Als je het niets vindt dan heb je tenminste geen fortuin uitgegeven.

Rormo
28 oktober 2007, 20:00
Er zijn wel degelijk hele goede Squiers hoor. Er zijn alleen ook mindere Squiers... London city is sowieso een hele goede keuze. Denk ik de beste gitaren die je onder de 250 euro kunt kopen, zowel de spitfire als de comet...

stratlover
28 oktober 2007, 20:07
Ik zou zelf gaan voor de Dean Evo XM, heb ik zelf ook gedaan aantal jaar geleden, heb 'm nog steeds, perfect gitaartje voor €100 nieuw!! :) 2de hands kun je m voor niks kopen :)