PDA

View Full Version : Nieuwe aankoop



Shreddingplayer
27 oktober 2007, 23:14
Hey,

Ik ben van plan om binnenkort weer een nieuw gitaartje aan te schaffen. :speed:
Ik ben al jaren verliefd op een ES-335, tzal dan wel een replica worden! :p
Onlangs ben ik al eens gaan spelen op een Epiphone 'The Dot' maar deze kon mij eigenlijk weinig overtuigen en vandaag zag ik op de site van Tonefactory deze http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?products_id=2396.
Ik had er nog nooit van gehoord en de prijs is ongeveer gelijk aan die van de Epiphone's, heeft iemand hier al ervaring met zo'n 'Swing' 335?

En dan is er ook nog de Ibanez AS 83, ik heb al veel goeds over deze dingen gehoord, jammergenoeg heb ik ze zelf nog nooit kunnen testen, toevallig iemand die weet waar ze deze in Belgie aanbieden? :D

Kort samengevat gaat het dus tussen de Dot , de Swing 335 en de AS 83.
Welke zouden jullie verkiezen?

Alvast bedankt!
Mvg

sinneD
27 oktober 2007, 23:27
Van die 3 zou ik zowiezo de Dot weg laten en eventueel een Dot Studio uit proberen. Anders zou ik de epiphones links laten liggen en dan waarschijnlijk toch voor de Ibanez AS83 gaan, al eerder door verleid maar toch niet gedaan. Denk dat de Ibanez toch wat betere meerwaarde heeft tegenover de Swing, maar dat Swing spul is volgensmij ook zeer degelijk.

Kortom, je moet ze echt gewoon alle 3 naast elkaar zetten om er achter te komen welke het beste is en welke jou het beste bevalt. Zijn zowiezo allemaal stuk voor stuk goede "budget" gitaren voor zover ik weet.

rjong999
28 oktober 2007, 00:26
Ik liep een tijdje terug met dezelfde vraag, ben gewoon veel gaan spelen. Een nieuwe es335 van Gibson vond ik te duur, de epi's klonken gewoon niet lekker, te modern, niet wat ik zocht. Uiteindelijk ben ik op deze Ibanez uitgekomen: http://www.ibanez.co.jp/products/eg_page.php?AREA_ID=3&PAGE_ID=569&COLOR=CL01&MODEL_NO=AGS83B, die door de open houtstructuur net dat knisperige in de klank krijgt, Alvin Lee, precies wat ik zocht. Misschien ook iets voor jou ?

grayfink
28 oktober 2007, 00:50
Ibanez Artcore kan je je nooit een buil aan vallen. Prima spul. Die Swing lijkt op de Collins Bluesmaster. Collins is het huismerk van Musik Produktiv. Made in Korea. Die heb ik ooit getest en dat was een erg goed klinkende en goed afgewerkte gitaar. Die Swing heeft dezelfde headstock vorm. Zou zo maar eens uit dezelfde fabriek kunnen komen. Dan is het waarschijnlijk wel goed spul.

iwamoto
28 oktober 2007, 11:30
zelf kies ik sneller voor een ibanez, kim wilson was erg tevreden over swing, wachten tot hij post

dunnoaname
28 oktober 2007, 15:18
Vandeweek ff paar licks gespeeld op een Indie 335 model, lang niet gek! Niet ingeplugd maar de akoestische klank deed me sterk aan een 335 denke:p

hezz
29 oktober 2007, 09:02
Volgens mij was Swing erg degelijk. Enige wat mij nog is bijgebleven is dat ze echter een paar hele mooie tele's hebben!

Kim Wilson
29 oktober 2007, 09:28
De Swing heb ik getest (zij het kort), en dat was een prima afgewerkte gitaar. Pickups was niks bijzonders, daar moet echt wat anders in. En inruilwaarde kan tegenvallen. Een Epi verkoopt nu eenmaal makkelijker dan een Swing.

Van alle Epi hollows die ik getest heb, heb ik er nog geen kunnen vinden die me aanstaat. Moeilijk bespeelbaar, en allemaal een beetje dooie klank. En relatief duur.

Ik zou idd kiezen voor de Artcore. De AFS75 kost nieuw €340 bij Feedback, en daar heb je een heel mooi afgewerkte gitaar voor. Ik gebruik die van mij ook met optredens, daar is ie echt goed genoeg voor. Je snapt niet dat ze een hollowbody voor dat geld kunnen maken.

Ik heb ook nog twee Gretsch 5120's geprobeerd, maar die zijn een stuk minder goed (afgewerkt). En toch twee keer zo duur.

Met een Artcore heb je dus een goeie gitaar voor relatief weinig geld. Bang for the buck!

Mr.Fingers
29 oktober 2007, 10:10
Je moet eens tweedehands opzoek gaan naar Epiphones DOT uit 2002 (liefst uit de Un Sung Fabriek --> te herkennen aan hun Uxxxxxxxx serienummer). Deze hebben een zeer dun 60's halsje, terwijl de huidige (chinese rommel) met een knoert van een 50's neck geleverd worden. Ik heb zo'n Un Sung DOT met een 60's hals, en die speelt echt wonderbaarlijk vlot (ik nodig u graag uit voor een "testrit"...)

episua
29 oktober 2007, 14:07
@kimwilson: Ik ben absoluut met je eens dat de afwerking van de Artcore's geweldig is, helemaal voor dat geld! Natuurlijk is een AF75 wel een compleet ander instrument dan een Epi Dot. Ik heb twee jaar lang met veel plezier op een af75stt gespeeld, zo'n dunne af75 met bigsby maar deze uiteindelijk toch weggedaan voor een Epiphone Dot, gewoon omdat deze meer de juiste 'vibe' vond hebben dan de artcore en eigenlijk gewoon een es-335 wilde hebben.
Ondanks dat de afwerking minder is dan een Artcore heb ik op een gegeven moment ook een Gretsch 5124 gekocht (de versie met dearmonds) ook weer omdat de Ibanez gewoon niet tegen de klank van de Gretsch op kon.

Kim Wilson
29 oktober 2007, 14:10
Ja, ik noemde de AF75 als voorbeeld. Ibanez heeft meer modellen natuurlijk.

Ik denk dat de TS maar eens moet gaan testen bij een muziekwinkel. Ik wou ook altijd een hollowbody, maar de bespeelbaarheid stond me altijd tegen. Totdat ik een keer de Artcore van Grayfink probeerde. M.a.w., de één zoekt andere dingen in een gitaar dan de ander. :)

Arts
29 oktober 2007, 16:09
wel een zwarte halen he