PDA

View Full Version : Welke pedalen bypassen dmv looper?



Lourens
27 oktober 2007, 19:34
Hallo,
ik ben al uren bezig geweest met threads doorlezen en zoeken naar verschillende loopers (Wobo, Lehle) maar kom er nog niet helemaal uit:

ik heb de laatste tijd een bende nieuwe pedalen aangeschaft en ben bijna klaar met het bouwen van een pedalboard.
Hierop staat het volgende:
Dunlop 535Q Wah, Korg DT-10, Morley ABY-switch, Blackstar HT-Drive, Line6 Echo Park, Behringer( Blues Overdrive, Behringer Ultra Tremolo, Boss High-Band Flanger, Boss Noise Supressor en een Digitech JamMan.

Vanaf de AB switch gaan de Blackstar en de Line6 naar een Roland JC120 (kanaal 2), De Blues Overdrive gaat naar een Peavey 5150 met in de FX-loop de Flanger, Noise Supressor en de Tremolo.
De digitech gaat direct naar kanaal 1 van de JC120 (van tevoren opgenomen, zit geen gitaar in).

Nou zitten er dus een paar goede tone-suck pedalen in en ik vraag me af hoe ik dit moet oplossen. Een looper? En zo ja, wat voor een? Of verschillende?
Hoor dat sommige hier ze ook zelf maken?

Graag uw mening!

the sure thing
27 oktober 2007, 20:45
Pedalen die in de FX loop staan, zou ik NIET met een looper TB'en (ongeacht het merk). De Dunlop wah kan een tonesucker zijn, evenals de Line 6 en vooral Behringer pedaaltjes.

En verder: het beste wat je kan doen is je oren gebruiken. Dus: gitaar direct in je AMP pluggen en dan eens een paar pedaaltjes tussen je gitaar en je AMP zetten. Als je geen verschil hoort: geen TB gebruiken. Een TB-looper zou handig kunnen zijn om een bepaalde "keten" in één keer aan/uit te schakelen.

Het hele TB is een hot issue, met veel verschillende meningen. Ik zou als ik jou was, je mening baseren op je eigen waarnemingen! Dit is wel het meest "kutte" antwoord (want dit kost je t meeste werk!) maar wel de beste ...........

Lourens
28 oktober 2007, 01:33
Waarom de pedalen in de FX niet in een looper?
Had zelf in gedachten evt. de HF-2 en de Tremolo te loopen,
om ze nou een heel optreden inline te hebben staan....

Maar dat heeft blijkbaar een negatief effect?

the sure thing
28 oktober 2007, 19:25
Dat heeft te maken met het type signaal wat door je FX loop gaat. Dat is een ander signaal dan het signaal wat van de gitaar naar je 1e effectpedaaltje of je versterker gaat. Ik zou nog ff doorzoeken met de zoekfunctie, want er is heeel veel geschreven over het gebruik van de FX loop. Vandaar dat je zo weinig reacties krijgt....