PDA

View Full Version : Zoom MRS-4



if19mt
29 januari 2003, 02:10
Hoi! Wat vinden jullie van deze recorder? Het enige wat ik op wil nemen is 1 spoor zang, een gitaar en een bas.

groetjes!

Jos the BassBoss
24 maart 2003, 00:57
Ik heb een soortgelijke vraag. Ik las in een ander forum dat de 32 MB geheugen te weinig is. Wat is jullie ervaring? Hoeveel minuten kan je opnemen?

Lion
25 maart 2003, 08:12
Ik ben nog beginner met de MRS-4, maar ik kan je garanderen dat het geluid fantastisch is! Hifi CD-kwaliteit.
De basis: microfoon inpluggen, gitaar inpluggen, twee knopjes input aanzetten en twee sporen selecteren,knopjes record en play en hij doet 't met prachtig resultaat.
De grote hoeveelheid mix en effectmogelijkheden begint nu langzaam tot mij door te dringen en kost meer tijd.
32 MB is inderdaad erg weinig als je meer wilt, zoals er een tweede stem overheen zetten (dat wil je misschien al snel; t geeft een kick om jezelf dubbel te horen) of met je gitaar er een extra riedel bijploppen.
Iedereen komt uiteindelijk uit op een 128 MB schijfje (met goed zoeken ca 60 euro).
Bij Zoom zelf kun je software downloaden om je opgenomen werk in je computer te laden, ook omzetten naar WAV.
Doe het en geniet !!
Kijk ook eens op http://www.network54.com/Hide/Forum/213407.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lion op 2003-03-25 07:15 ]</font>

TIMBER
25 april 2003, 12:45
Ja... heb goede dingen gehoord over het apparaat... Mijn vraag is zit er bij aankoop wel minimaal een smardmedia-kaart bij...????

Dat zal dan wel de 32-MB wezen...????

moretel
25 april 2003, 14:39
Standaard zit er een 32 mb kaartje bij, ik heb hem vorige week gekocht en na een speurtocht een kaartje van 128 mb gekocht want die 32 mb was wel erg snel vol.
Die kaartjes verschillen erg in prijs en waren vandeweek bij geen enkele zaak te krijgen. Heb nu via internet besteld maar dan komen er weer rembourskosten bij, al met al kost dat extra kaartje nu net geen 60 euro.

moretel
25 april 2003, 14:43
Bij Zoom zelf kun je software downloaden om je opgenomen werk in je computer te laden, ook omzetten naar WAV.
Doe het en geniet !!
2003-03-25 07:15 ]&lt;/font>


Ik heb gekeken naar die smartmedia readers maar is het ook mogelijk om naar het kaartje te schrijven vanaf PC ?

Kan je met die software ook alle tracks apart overzetten of gewoon als 1 nummer.

Ik vraag me af of het verschil in geluid groot is als je de MRS-4 aansluit op de PC en dan gewoon opneemt met cooledit.

crazylay
7 mei 2006, 18:45
ik heb ook de MRS-4,
maar er zitten maar 2 microfoon ingangen in.
dus ik kan maar met 2 mics opnemen tegeljikertijd??

bert k
7 mei 2006, 20:47
Klopt. .........