PDA

View Full Version : SHO problemen



Valoosj
27 oktober 2007, 17:15
Ben al een week bezig met dit kreng, er is iets mis, maar ik kan maar niet vinden wat. als ik hem aansluit dan krijg je de crackle in de pot, die okay is, vandaar die naam ook bij de 'echte' SHO's. maar mijn geluid komt er amper door. ik hoor wel iets, maar het lijkt niet op een gitaar. verder geen brom of nix, gewoon dit, amper geluid tenzij op luid volume zo een blubberige gitaar, en de pot beinvloedde alles amper. vandaar dat er nu een weerstand in de plaats van de pot zit, maar het probleem blijft.

ik gebruik volgend schema

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/SHO.gif

en hier zijn foto's

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC_0002.jpg
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC_0003.jpg
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC_0004.jpg

volgens mij zitten alle componenten op hun plaats, ik begrijp dus niet wat er mis is

Makor1966
27 oktober 2007, 17:27
Er staan diverse schema's op die site, is dit de laatste versie dan?
Vriendje van mij was er laatst ook mee bezig, heeft 'm volgens mij nog niet aan de gang.
Had wel een ander schema.. :confused:

Valoosj
27 oktober 2007, 17:30
er zijn meerdere versies van de SHO

ik draai nu even de transistor om, en het werkt. blijkbaar een fout in het schema, of de pootjes staan anders bij mijn transistor :s :dontgeti:

Goeiemorguh
27 oktober 2007, 17:33
Die layout klopt niet helemaal, de elco's zitten verkeerd om en r5 moet voor C3 zitten, r5 en c3 werken als een filter voor de v+ alleen daarvoor moet r5 wel voor de elco zitten. Weet je zeker dat je de mosfet goed hebt zitten (check de pinout)? Ik heb ook een SHO gebvouwd volgens deze layout en die werkt perfect dus misschien moet je deze is proberen:

http://www.newtone-online.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=706.0;attach=254;i mage

Valoosj
27 oktober 2007, 17:36
ik kreeg toch (luid) geluid toen ik de transistor dernet omdraaide

Goeiemorguh
27 oktober 2007, 17:41
Ow sorry zag niet dat er al gepost was terwijl ik aan het typen was :roll:

Alleen wat ik nou niet helemaal snap is dat het gewoon werkt, die elco's zitten hartsikke verkeerd om :???: of ben ik nou gek :???:

Valoosj
27 oktober 2007, 17:46
je hebt wel gelijk, ik lees net nog eens verder in de topic waar ik dit schema gevonden heb, en er klopt iets niet. eens zien wat het geeft met de elco's omgedraaid

ponq
27 oktober 2007, 17:57
in aanvulling op het bovenstaande:
het schema gaat uit van een P versie van de BS170. Dat is dezelfde versie die zvex gebruikt. Volgens mij (gezien de vorm) heb jij de 'normale' BS170. De pinout is dan precies omgedraaid.

Valoosj
27 oktober 2007, 18:03
en de elco's? staan die nu juist volgens het schema?

ponq
27 oktober 2007, 18:09
Wat Goeiemorguh zegt, de eclo's staan verkeerd om en de 100R moet voor de elco.

Je ziet op de Elco een licht blauwe band met minnetjes er in. Die kant lijkt nu aangesloten te zijn op de +9V. - op + is niet handig... ;)

Valoosj
27 oktober 2007, 18:43
ik heb ze beiden omgedraaid, zou dit nu een SHO moeten zijn, of kan ik beter een ander schema zoeken?

http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,401.0.html

de eerste hier bijvoorbeeld, van UP-G , maar dan compacter?

ponq
27 oktober 2007, 18:49
Ik gebruik deze, van Doh, zonder problemen:

http://img107.imageshack.us/img107/5199/shoschema2000ps9.jpg

R3=5k1
R4=100k

d'oh
27 oktober 2007, 19:35
Ik zelf ook:D, dat is een originele remake van de 2002-versie.

Valoosj
27 oktober 2007, 19:36
waarvoor is die 3e input? als je me kan zeggen op de print waar input, output, ground en 9v+ is kan ik de offboard wiring wel zelf doen, want dit vind ik maar vreemd.

zou de SHO trouwens goed te gebruiken zijn als volume pedaal?

Goeiemorguh
27 oktober 2007, 19:41
Die 3e 'input' is een 2e output, net zoals in de originele SHO, kan je dus gewoon weglaten. de input is de zwarte draad op baan d, rechter deel van a is ground en de output is de onderste baan.

edit: bij de baan die je moet onderbreken moet dus 1 draad van de pot aan 1 kant dan de onderbreking en dan de 2 andere draden van de pot.

Valoosj
27 oktober 2007, 21:40
ok, ik ga m zo doen dan. kan iemand dit nog nazien?

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/render.gif

wat ik zelf nog zie, maar er niet bij heb gedaan, de ground van alle 3 de inputs met elkaar verbinden

ponq
27 oktober 2007, 22:34
lug 3 mist, maar verders lijkt ie me ok.

Valoosj
27 oktober 2007, 22:48
maar waarom moet ik die vastmaken? die komt toch in een trace cut, dus maakt met niets contact

ik ben nu ook aan het denken over het bouwen van een volumepedaal, enige ervaring mee? ik zou van complete stilte tot lichte boost willen gaan, en hem inbouwen in een oude wah behuizing

ponq
27 oktober 2007, 22:50
die 'trace-cut' was/is een foutje.

Lug 3 moet je verbinden met de Source van de mosfet, dus bijv op gaatje a3.

ponq
27 oktober 2007, 22:52
kzie je switch nu pas...

wil je echt 2 SHO's bouwen (1 met een weerstand, 1 met een potmeter)? Tis toch simpeler om te schakelen tussen 1 weerstand en 1 potmeter (en dus de in en output altijd in contact met t circuit) dan schakelen tussen 2 hele circuits.

Valoosj
27 oktober 2007, 23:03
je hebt gelijk, die moet dus er nog bij. maar ik dacht dat je slechts 2 lugs moest verbinden

als je schakelt tussen weerstand en pot dan krijg je telkens een plop. en dat bordje voor de SHO kost geen drol, dus waarom niet 2 maken



zou je dit schema ook voor een volumepedaal kunne gebruiken?

ponq
27 oktober 2007, 23:04
die plop had ik idd. Bij anderen ging ie wel goed. Maar idd, kosten voor t circuit zijn eurootje of 2 ;)

Valoosj
27 oktober 2007, 23:07
ik vind echt bijna nergens info over volumepedalen, vreemd :sneaky:

SimonS
28 oktober 2007, 02:38
ik vind echt bijna nergens info over volumepedalen, vreemd :sneaky:
...omdat 99% passieve saaie unit is, bestaande uit een simpele potmeter op een scharnierende plaat?





(kijk hier (http://www.tonepad.com/project.asp?id=12)eens naar.... ik ben te goed vandaag...)

bass blom
28 oktober 2007, 09:36
ik heb hem ook gemaakt, van dat andere schema.
heb ook dat ik wel crackle hoor als ik aan de pot draai maar ipv boost maakt ie een soort dim.
5% gitaar hoor ik als ik hem inschakel.

ponq
28 oktober 2007, 10:44
Bas,

Zou je, als je een multimeter hebt, de voltages eens kunnen meten op je mosfet? Doe dat eens bij de pot helemaal dicht en de pot helemaal open.

En post eens foto's van de voor en achterkant van t stripboard.

d'oh
28 oktober 2007, 10:48
Als ik mij niet vergis, staat de ronding van de transistor op mijn layout verkeerd. Dat zou het 5% volume verklaren.

ponq
28 oktober 2007, 11:02
De Source van de mosfet moet naar lug3 van de potmeter.

Je layout klopt voor een BS170P.

Een 'normale' BS170 moet, lettend op de bolling in je layout idd omgedraaid worden.

Het is o.a. daarom handig om het schema er bij te pakken. Check vervolgens de pinout van je componenten via bijv google.

bass blom
28 oktober 2007, 11:33
Bas,

Zou je, als je een multimeter hebt, de voltages eens kunnen meten op je mosfet? Doe dat eens bij de pot helemaal dicht en de pot helemaal open.

En post eens foto's van de voor en achterkant van t stripboard.

dat heb ik al op aanraden van iemand op newtoneforum gedaan.
was niet zoals het hoorde..
nieuwe tor erin, toen was het heel anders, dus die tor was kapot.

en maar toen is het blijven steken omdat ik ineens weer 40 uur per week aan het werk moest 8-)

en inmiddels heb ik een P90 geluidsidentiteitscrisis opgelopen en is het nog maar de vraag of ik de SHO nodig heb :D

ponq
28 oktober 2007, 11:36
Haha, volgens mij was ik dat ;)

Magoed, voor mensen die tegen SHO probs aanlopen, ff meten en dan kunnen we verder.

Valoosj
28 oktober 2007, 12:13
...omdat 99% passieve saaie unit is, bestaande uit een simpele potmeter op een scharnierende plaat?





(kijk hier (http://www.tonepad.com/project.asp?id=12)eens naar.... ik ben te goed vandaag...)


je bent een engel, en dat om 4u smorgens


bedankt, dit maken, en dan een kapotte wah scoren

Noid
28 oktober 2007, 22:38
Bas,

Zou je, als je een multimeter hebt, de voltages eens kunnen meten op je mosfet? Doe dat eens bij de pot helemaal dicht en de pot helemaal open.

En post eens foto's van de voor en achterkant van t stripboard.
Toevallig heb ik laatst ook zo'n gemaakt en zit ik ook met zo'n dimmende sho.

Voltages op de mosfet, bij pot dicht:

Ground-drain= 0,20V
Ground-Source= -0,20V

Voltages op mosfet bij pot open:

Ground-drain= 0,91V
ground-Source= 0,32 V

Ik heb hetzelfde schema gebruikt als Valoosj in zijn openingspost heeft. Eerst deed hij helemaal niks, maar na het omdraaien van de mosfet doet hij het wel: maar zachter dan het oorspronkelijke signaal. De transistors zitten goed, R5 zit nog wel achter C3.

Oh ja, hij suckt nu ook enorm veel tone als ik de batterij nog niet aangesloten heb.

Lexvandoef
28 oktober 2007, 22:48
Oh ja, hij suckt nu ook enorm veel tone als ik de batterij nog niet aangesloten heb.

Is dat niet heel erg logisch omdat de batterij nodig is in zo'n SHO? Of is dat ook als je je 9V aansluiting hebt aangesloten?

ponq
29 oktober 2007, 08:24
Noid:

Zou je ook de batterijspanning en de gate van de mosfet kunnen meten?

Noid
29 oktober 2007, 14:25
Noid:

Zou je ook de batterijspanning en de gate van de mosfet kunnen meten?
Batterij: 9,32 V
Hoe meet ik de gate? (lijkt wel sinterklaas, zo k*t als dat rijmt :) )

ponq
29 oktober 2007, 14:31
http://www.musikding.de/images/bs170.gif

(dit is een BS170, als je een BS170P hebt, dan zijn de Drain en Source geswapt).

Gate meet je netzo als je Source en Drain meet.

Btw, bij Pot dicht, Ground-Source meet je -0,20V, dat zou niet moeten kunnen. Kan je die nog eens meten?

Valoosj
29 oktober 2007, 16:28
dat schema van mijn openingspost lijkt me bij nader inzien niet goed, want de elco's hun - pool is verbonden met 9V+

ik ga het laatste schema dat ik gepost heb gebruiken, maar dan wel met de 3e lug verbonden aan A3

Noid
29 oktober 2007, 19:18
Is dat niet heel erg logisch omdat de batterij nodig is in zo'n SHO? Of is dat ook als je je 9V aansluiting hebt aangesloten?Tsja ik weet het niet, ik had eigenlijk verwacht dat hij eigenlijk helemaal geen signaal door zou geven als de batterij ontbrak.

Noid
29 oktober 2007, 19:20
dat schema van mijn openingspost lijkt me bij nader inzien niet goed, want de elco's hun - pool is verbonden met 9V+

ik ga het laatste schema dat ik gepost heb gebruiken, maar dan wel met de 3e lug verbonden aan A3Ja, dat je transistoren niet goed zaten was op de 1e pagina al aangegeven, maar lag dat aan het schema, ik zie daarin geen polariteit van die condensatoren?

Ik geef nog niet op, ik verwacht dat dit schema wel moet werken aangezien op newtone meerdere mensen beweren dat het werkt. Ik neig er daarnaast trouwens ook naar om dat laatste schema ook te proberen, maar die bouw ik wel eerst op het breadboard. Dan kan ik ze mooi vergelijken.

Noid
29 oktober 2007, 19:27
http://www.musikding.de/images/bs170.gif

(dit is een BS170, als je een BS170P hebt, dan zijn de Drain en Source geswapt).

Gate meet je netzo als je Source en Drain meet.

Btw, bij Pot dicht, Ground-Source meet je -0,20V, dat zou niet moeten kunnen. Kan je die nog eens meten?
Heb een BS170.

Oke, ik heb een andere multimeter gepakt. De waarden:

Pot dicht Pot open
S 0,00 4,08
G 0,20 3,72
D 0,61 4,68 V

Batterij 9,38V

ponq
30 oktober 2007, 09:20
Jouw 'pot dicht' waardes kloppen aardig.

Bij 'pot open' is de gate veels te hoog. Drain en Source ziet er redelijk normaal uit. Check de verbindingen met de Gate eens (als je stripboard gebruikt, check de banen aan weerskanten van de baan waar de gate in staat.

Check ook je potmeter aansluiting (bij mij zijn de waarders 'open' en 'dicht' precies andersom).

Foto van je printje?

Noid
30 oktober 2007, 13:50
Jouw 'pot dicht' waardes kloppen aardig.

Bij 'pot open' is de gate veels te hoog. Drain en Source ziet er redelijk normaal uit. Check de verbindingen met de Gate eens (als je stripboard gebruikt, check de banen aan weerskanten van de baan waar de gate in staat.

Check ook je potmeter aansluiting (bij mij zijn de waarders 'open' en 'dicht' precies andersom).

Foto van je printje?
Bedankt voor je reactie. De banen heb ik nog eens extra gechekt en extra schoongekrabt. De waarden blijven echter gelijk.

Dat de waarden precies andersom zijn klopt: ik keek van onder tegen de potmeter aan bij het meten, fout aan mijn kant.

De foto's:
http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/CIMG3047.jpg

http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/CIMG3050.jpg

En het doosje waar het in komt :)

http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/CIMG3053.jpg
Wordt voor een kameraad waarmee ik veel naar de Go Ahead Eagles ga. Eagles-Zwolle is een streekderby, dus die liggen elkaar niet. Het leek me leuk voor hem: lekker trappen op Zwolle ... Maar is nog een verrassing voor hem, dus ik hoop dat hij niet in dit deel van het forum komt, en anders: "surprise!"

Valoosj
30 oktober 2007, 14:34
en dat is volgens het plannetje uit mn openingspost?
vreemd dat het bij jou nog werkt, bij mij doet hij niets meer als ik de eclo's in de juiste richting zet.

wel een beetje slordig gesoldeerd he ;)

Noid
30 oktober 2007, 15:46
en dat is volgens het plannetje uit mn openingspost?
vreemd dat het bij jou nog werkt, bij mij doet hij niets meer als ik de eclo's in de juiste richting zet.

wel een beetje slordig gesoldeerd he ;)Ja schema uit je openingspost, misschien bij jou een component kapot?

m.b.t het solderen: dat is zeker niet mijn beste punt, echter zo slecht is het toch ook weer niet? Meestal is de eerste keer het beste, maar omdat dit ding het niet deed ben ik alles nog eens nagegaan met de bout en dan wordt het er bij mij nooit mooier op.

Valoosj
30 oktober 2007, 20:06
Ja schema uit je openingspost, misschien bij jou een component kapot?

m.b.t het solderen: dat is zeker niet mijn beste punt, echter zo slecht is het toch ook weer niet? Meestal is de eerste keer het beste, maar omdat dit ding het niet deed ben ik alles nog eens nagegaan met de bout en dan wordt het er bij mij nooit mooier op.

ik zal het strax ofzo nog eens proberen, maar ik heb hem 2 maal gemaakt volgens dat plan, en het werkte vreemd genoeg wel toen ik de transistor omdraaide, maar de elco's stonden toen nog fout gepolariseerd :???:

het solderen is idd nog zo slecht niet ;)

EdJ
30 oktober 2007, 20:50
T is ook eigelijk maar een klein dingetje heh?Om dat nou Super hard on te noemen.Little Willy had volgens mij een betere naam geweest.

Makor1966
30 oktober 2007, 20:53
Echte Zwolse Balletjes Yeah!!! :seriousf:

Noid
30 oktober 2007, 21:16
ik zal het strax ofzo nog eens proberen, maar ik heb hem 2 maal gemaakt volgens dat plan, en het werkte vreemd genoeg wel toen ik de transistor omdraaide, maar de elco's stonden toen nog fout gepolariseerd :???:

het solderen is idd nog zo slecht niet ;)'t zou kunnen zijn dat 1 v/d elco's de boosdoener is, ze hebben immers verkeerd om aangesloten gezeten.

ponq
30 oktober 2007, 21:20
Zo ziet mijn versie er uit:

http://img155.imageshack.us/img155/9148/shopic1nt3.jpg

Valoosj
30 oktober 2007, 21:33
Zo ziet mijn versie er uit:

http://img155.imageshack.us/img155/9148/shopic1nt3.jpg

Schema? want dat wat je mij gegeven hebt, en ik die 1 lug van de pot vergeten te verbinden was had een weerstand schuin zitten. en jij verbindt niet alle lugs van de pot

ponq
30 oktober 2007, 21:40
Lug 1 en 2 zijn op de pot zelf verbonden, is niet zo goed te zien op de foto.

Schema, uhm.. gebaseerd op D'oh's stripboard versie.

Valoosj
30 oktober 2007, 21:40
ok, voor zover ik kan zien gewoon het laatste schema dat hier gepost is. en heb je daar nu echt een printplaatje voor geëtst? :seriousf:

Noid
30 oktober 2007, 22:45
Strak gedaan zo op die ge-etste printplaat!!

Ik heb de hele avond nog gesleuteld aan de SHO en ben hem nu wel flauw, daar gaat zo veel te veel tijd in zitten. Ik krijg de G niet lager dan 1,7 V bij pot dicht.

Dus dit gaat aan de kant en ik ga helemaal een nieuwe bouwen en daarvoor neem ik schema 2!

Valoosj
31 oktober 2007, 00:15
hehe, ik ben het 1e schema ook beu, uren en uren mee geprutst, 2 keer gebouwd zelfs. morge spullen halen, en het goede schema gebruiken ;)

Lexvandoef
31 oktober 2007, 00:23
Lug 1 en 2 zijn op de pot zelf verbonden, is niet zo goed te zien op de foto.

Schema, uhm.. gebaseerd op D'oh's stripboard versie.

Pong, heb je hem al geprobeerd over je AC30CC? Hoe vind je hem eigenlijk klinken?

SimonS
31 oktober 2007, 00:30
prachtige thread dit :seriousf:

Valoosj
31 oktober 2007, 00:54
hoezo?


10 te

ponq
31 oktober 2007, 09:03
en heb je daar nu echt een printplaatje voor geëtst? :seriousf:
Yup ;) 2 redenen:
-geklooi op stripboard bevalt me niet
-ik ging een hele serie pcb's etsen. Aangezien ik die afdruk op A4 was er nog wel wat ruimte voor een SHO-tje. Khad opzich een stripboard versie liggen, maar pcb vind ik toch netter.

Ik heb Noid het pcb-plaatje al gestuurd zodat ie t zelf kan etsen.

Mocht er interesse in zijn, dan wil ik best een stuk of wat SHO-pcbtjes etsen voor GN-knutselaars (tegen kostprijs uiteraard). PM me maar, mocht iemand dat willen. Ik ben toch met een DIY-voeding bezig, ik kan wel wat extra pcb's etsen.


Ponq, heb je hem al geprobeerd over je AC30CC? Hoe vind je hem eigenlijk klinken?
Yup. Ik vind de SHO heeeerlijk. Met mn LP geeft t mooi volle boost, maar op mn andere gitaar met splitable humbuckers in de SC stand... dan is ie echt geweldig. Waarschijnlijk omdat de Pups in de split stand vrij dun klinken van zichzelf. De SHO geeft ze dan een heel direct, vol geluid.

En de VOX is natuurlijk ook een amp die zich lekker op een randje laat zetten...trap de SHO aan en instant bliss :P

nevyn292
31 oktober 2007, 09:29
Yup ;) 2 redenen:
-geklooi op stripboard bevalt me niet
-ik ging een hele serie pcb's etsen. Aangezien ik die afdruk op A4 was er nog wel wat ruimte voor een SHO-tje. Khad opzich een stripboard versie liggen, maar pcb vind ik toch netter.

Ik heb Noid het pcb-plaatje al gestuurd zodat ie t zelf kan etsen.

Mocht er interesse in zijn, dan wil ik best een stuk of wat SHO-pcbtjes etsen voor GN-knutselaars (tegen kostprijs uiteraard). PM me maar, mocht iemand dat willen. Ik ben toch met een DIY-voeding bezig, ik kan wel wat extra pcb's etsen.


Yup. Ik vind de SHO heeeerlijk. Met mn LP geeft t mooi volle boost, maar op mn andere gitaar met splitable humbuckers in de SC stand... dan is ie echt geweldig. Waarschijnlijk omdat de Pups in de split stand vrij dun klinken van zichzelf. De SHO geeft ze dan een heel direct, vol geluid.

En de VOX is natuurlijk ook een amp die zich lekker op een randje laat zetten...trap de SHO aan en instant bliss :P


Je hebt PM

Valoosj
31 oktober 2007, 10:46
kan je me dat schema voor de ets een pmmen?

ik ga het zelf nog leren om te etsen, met de strijkijzer methode, ik heb namelijk geen UV lamp

ben zelf ook nog wel wat van plan om te bouwen

ponq
31 oktober 2007, 10:59
Da's ook wel een idee, ik post het pcb-tje gewoon hier voor de mensen die zelf willen etsen.

Layout
http://img509.imageshack.us/img509/6535/sholayoutv10om3.jpg

PCB
http://img145.imageshack.us/img145/7710/shobm7.jpg

PCB image is gemaakt op 600 dpi. Diodes zijn 1n4148.

Valoosj
31 oktober 2007, 11:03
mooi. nu moet ik wel echt eens leren etsen

welke methode gebruik jij? strijkijzer of uv licht of ...

ponq
31 oktober 2007, 11:06
De strijkijzer methode zoals hier beschreven:

http://www.newtone-online.nl/?Zelf_printjes_maken

Valoosj
31 oktober 2007, 17:11
dit is echt bizar, de SHO werkt, dus doe ik ducttape rond het bordje, steek t netjes in t doosje, sluit t doosje, en hij werkt niet meer. ik doe het doosje weer open, ik haal de ducttape eraf, en hij werkt wel weer.

geleidt ducttape dan ofzo?

ponq
31 oktober 2007, 17:19
pak je DMM en je weet het ;)

Ik zou de oorzaak eerder ergens anders zoeken. Wellicht verbuigt er iets bij het plaatsen in een behuizing, of mss prikt er een onderkant van een potje door het tape heen?

Valoosj
31 oktober 2007, 17:26
wat is DMM?

ik ben er net in geslaagd van het er gewoon in te leggen, maar mijn geluid zakte plots gewoon weg. clean is het gewoon bypass, bij boost stilte :(

en soms gaat ie plots weer, en dan terug stil

ponq
31 oktober 2007, 17:49
DMM=digitale multi meter.

Kan je voltages meten in de behuizing? Wellicht zie je dan waar er kortsluiting is (die hoek zou ik t zoeken).

ponq
31 oktober 2007, 17:55
dit is echt bizar, de SHO werkt, dus doe ik ducttape rond het bordje, steek t netjes in t doosje, sluit t doosje, en hij werkt niet meer. ik doe het doosje weer open, ik haal de ducttape eraf, en hij werkt wel weer.

geleidt ducttape dan ofzo?

Op zich grappig. Ik heb een soort gelijk iets gehad met een Box of Rock (zit ook SHO in...) die ik voor iemand bouwde. Werkte perfect buiten de behuizing. Ik alles netjes in de behuizing zetten, drupje houtlijm op de voetjes voor de tor (zodat ze goed bleven zitten)... alles af, hup in mn fx chain, voeding er in...lampje aan. Dood. Doet niks meer. En dat drie keer achter elkaar.

Uiteindelijk gefixt door ic voetjes te vervangen en zonder houtlijm te werken. Niet gedacht dat het zou geleiden....maar kdenk toch dat het daar misging.

Valoosj
31 oktober 2007, 17:56
ik ga niets meten, hij werkt!

broederlijk NA the big kahuna, ervoor klinkt het niet zo lekkerhttp://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC01387.jpg

en alleen, al meteen onder het vuil en krasjes in de verf enzo, maar ach, het heeft ook iets

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC01388.jpg

ponq
31 oktober 2007, 18:00
Ha! geweldig plaatje :P

Valoosj
31 oktober 2007, 18:05
vind ik ook :D

Waar zet jij je SHO? ook na de overdrive?

Goeiemorguh
31 oktober 2007, 18:07
Gefeliciteerd met alweer je 2e(?) diy build :D

Wat klinkt er eigenlijk niet goed aan de combi SHO/tube overdrive als je de SHO voor de tube overdrive zet? Word het dan te schel oid?

BTW, heerlijk die knop van 0 tot 11 :P klopt trouwens ook wel, een SHO op max geeft echt een gigantische boost :D

Valoosj
31 oktober 2007, 18:12
Gefeliciteerd met alweer je 2e(?) diy build :D

Wat klinkt er eigenlijk niet goed aan de combi SHO/tube overdrive als je de SHO voor de tube overdrive zet? Word het dan te schel oid?

BTW, heerlijk die knop van 0 tot 11 :P klopt trouwens ook wel, een SHO op max geeft echt een gigantische boost :D

Thanks

Dit zal mijn 6e build zijn, maar de 2e die echt iets betekent :p

nu op naar een noisy cricket, nog een 4-in-1 overdrive, een tremolo, en weet ik veel wat nog



Ik vind het gewoon echt lelijk klinken als je de SHO voor de Nijboer tube screamer zet. dan vervormt mijn geluid echt. nu is het gewoon luider, en ietsje meer gain


EDIT: Niemand die de wrench ergens van kent...?

Noid
31 oktober 2007, 19:33
dit is echt bizar, de SHO werkt, dus doe ik ducttape rond het bordje, steek t netjes in t doosje, sluit t doosje, en hij werkt niet meer. ik doe het doosje weer open, ik haal de ducttape eraf, en hij werkt wel weer.

geleidt ducttape dan ofzo?Gefeliciteerd! Naar ik aanneem heb je nu "schema 2" gemaakt, of heb je "schema 1" alsnog aan de praat gekregen? M.b.t. niet doet: die transistorpootjes zijn nogal lang, die kunnen natuurlijk makkelijk tegen een stukje v/e weerstand aankomen als de boel door de tape wat scheef wordt gedrukt.

Waarom ducttape je het bordje trouwens? Componenten die heet worden kunnen hun warmte zo niet kwijt, wat de levensduur verkort.

Valoosj
31 oktober 2007, 19:43
ik heb hem van het 2e schema gemaakt. de pootjes van de transistor zijn geknipt.

de ducttape was om te zorgen dat er geen contact gemaakt kon worden met de behuizing. maar dat is nu dus weg.

hoe staat t met die van jou?

Noid
31 oktober 2007, 20:25
ik heb hem van het 2e schema gemaakt. de pootjes van de transistor zijn geknipt.

de ducttape was om te zorgen dat er geen contact gemaakt kon worden met de behuizing. maar dat is nu dus weg.

hoe staat t met die van jou?Ik sta op het punt om met schema 2 te beginnen :) Als het meezit zal hij met een uurtje wel klaar zijn denk ik zo? . Tot straks :cheerup:

Valoosj
31 oktober 2007, 20:33
als je behuizing klaar is wel

Goeiemorguh
31 oktober 2007, 20:52
Net ook de SHO voor de buizen OD gezet en het klinkt idd nogal crappy, vond het erg jammer dus heb nog even in het schema gekeken of daar iets zat wat verbeterd kon worden en ik denk dat ik de technische verklaring heb gevonden.

Even in het kort, in de OD is de gain van de opamp zo afgesteld dat deze zelf niet overstuurd maar het signaal wel sterk genoeg maakt om de buis te laten oversturen. Als je een booster voor de buizen OD zet gaat de opamp dus ook oversturen wat dus het crappy geluid veroorzaakt. denk ik :roll: correct me if I'm wrong

ponq
31 oktober 2007, 21:33
Goeiemorguh, dat klinkt heel logisch. Iemand met een oscilloscoop zou t kunnen meten denk ik.

Wellicht een idee om (ik ken de tube od niet trouwens) die 1e OA van de tubeOD een ruimer bereik te geven (bijv 18V voeding, als ie normaal 9 krijgt) en m dan de rest weer gewoon op 9V? Of praat ik nu onzin?

Lexvandoef
31 oktober 2007, 21:58
Het zou wel kunnen, maar wat wil je trouwens bereiken met een boost voor de OD? Dan krijg je sowieso alleen maar meer gain, wat voor sommige trouwens wel de bedoeling kan zijn. Na de OD krijg je meer volume boost, handig voor solo's.

Valoosj
31 oktober 2007, 22:12
een paar pagina's terug is net het omgekeerde verteld ;)

Lexvandoef
31 oktober 2007, 22:21
een paar pagina's terug is net het omgekeerde verteld ;)

Wat? Dat je als je SHO (=boost) voor je OD zet dat je dan meer volumeboost krijgt? No freakin' way man, als je een OD gaat boosten komt er bijna alleen maar meer gain bij. Vergelijk het met een overstuurde amp die je gaat boosten, ja gaat dan het ingangssignaal verhogen en dan gaat de al oversturende amp alleen maar meer clippen.
Boost NA de OD, dan krijg je meer volume als het goed is.

Tenminste dat is wat ik altijd meemaak, of wordt ik nu echt gek? :???: :dontgeti:

Valoosj
31 oktober 2007, 22:25
nee hoor, je hebt gelijk. ik heb het daarstrax ondervonden. maar ga een paar pagina's terug, en je kan het omgekeerde lezen :D

Lexvandoef
31 oktober 2007, 22:31
nee hoor, je hebt gelijk. ik heb het daarstrax ondervonden. maar ga een paar pagina's terug, en je kan het omgekeerde lezen :D

Hehe, volgens mij ben ik dan behoorlijk kippig, want ik zie het niet staan :dontgeti:

Valoosj
31 oktober 2007, 22:36
ik zal de kip zijn. ik heb het ergens gelezen, maar blijkbaar niet in dit topic

het maakt eigenlijk niet uit. NA de overdrive = meer volume, ervoor = meer gain

Lexvandoef
31 oktober 2007, 22:46
ik zal de kip zijn. ik heb het ergens gelezen, maar blijkbaar niet in dit topic

het maakt eigenlijk niet uit. NA de overdrive = meer volume, ervoor = meer gain

Precies :cheerup:

Goeiemorguh
31 oktober 2007, 22:51
Goeiemorguh, dat klinkt heel logisch. Iemand met een oscilloscoop zou t kunnen meten denk ik.

Wellicht een idee om (ik ken de tube od niet trouwens) die 1e OA van de tubeOD een ruimer bereik te geven (bijv 18V voeding, als ie normaal 9 krijgt) en m dan de rest weer gewoon op 9V? Of praat ik nu onzin?
Dat is toch niet onlogisch :???:

Ik heb geen oscilloscoop maar heb zojuist geluisterd met mn audioprobe en dat bevestigd mijn verhaal.

http://i181.photobucket.com/albums/x297/guitarnijboer/04062007107.jpg

Zoals je kan zien in het schema word de opamp gebruikt om eerst het signaal te bufferen en vervolgens te boosten met een gain van ong 50, de opamp clipped dan dus niet. Als je er een booster voor zet gaat de opamp dus wel clippen vanaf een bepaalde versterking...das toch logisch of ben ik nou gek :dance:

Met mn audioprobe heb ik afgelezen van pin 1 van IC1, normaal blijft het daar clean, als je er een SHO voor zet en het signaal wat boost gaat de opamp clippen, en al te best klinkt dat niet :stop:

Valoosj
31 oktober 2007, 22:53
en nu een foto van jouw afgewerkte nijboer :D

Goeiemorguh
31 oktober 2007, 22:56
'Mijn' afgewerkte Nijboer is alleen nog niet afgewerkt ;), als die klaar is zal ik of Lexvandoef wel wat foto's posten (met misschien wat soundclipjes lex? :P).

we gaan hier trouwens wel behoorlijk offtopic :seriousf:

Valoosj
31 oktober 2007, 22:58
hoezo, een van jullie beiden zal de foto's posten? zijn jullie een koppeltje? :satisfie:

Lexvandoef
31 oktober 2007, 22:59
'Mijn' afgewerkte Nijboer is alleen nog niet afgewerkt, als die klaar is zal ik of Lexvandoef wel wat foto's posten (met misschien wat soundclipjes lex? :P).

we gaan hier trouwens wel behoorlijk offtopic :seriousf:

foto's? ja natuurlijk :cheerup:

Soundclips? Maybe, ik ga als het goed is binnenkort een minidisk ergens vandaan plukken en dan een live performance van mijn bandje opnemen, waarbij hopelijk :D dus die OD al gebruikt gaat kunnen worden. :blast:

Valoosj
31 oktober 2007, 23:05
spijtig dat die laatste posts van elke pagina altijd over gekeken wordt :D

Lexvandoef
31 oktober 2007, 23:14
hoezo, een van jullie beiden zal de foto's posten? zijn jullie een koppeltje? :satisfie:

Oeps, dan mis ik zomaar een hele post he :nervous:

Nee we zijn geen koppeltje gezien Goeiemorguh noch ik van de 'andere' kant zijn :seriousf:

Hij was alleen zo vriendelijk ook een nijboertje (tof die houden we erin ) voor mij te bouwen met wat aanpassingen (dubbele pots met A/B switch zodat je tussen 2 gainstanden kan kiezen, en een SHO in gebouwd in dezelfde behuizing). En ik gok dat zodra die van hem helemaal klaar is, is die van mij dat ook, of andersom.

Dus NEE, we zijn geen stelletje, tssss wat denk je wel niet? :seriousf:

Noid
31 oktober 2007, 23:14
als je behuizing klaar is welKreeg vanavond bezoek, morgen geen tijd, dus 't zall wel van 't weekend worden voordat ik dat ding in elkaar kan zetten.

Valoosj
31 oktober 2007, 23:19
Oeps, dan mis ik zomaar een hele post he :nervous:

Nee we zijn geen koppeltje gezien Goeiemorguh noch ik van de 'andere' kant zijn :seriousf:

Hij was alleen zo vriendelijk ook een nijboertje (tof die houden we erin ) voor mij te bouwen met wat aanpassingen (dubbele pots met A/B switch zodat je tussen 2 gainstanden kan kiezen, en een SHO in gebouwd in dezelfde behuizing). En ik gok dat zodra die van hem helemaal klaar is, is die van mij dat ook, of andersom.

Dus NEE, we zijn geen stelletje, tssss wat denk je wel niet? :seriousf:

dat is wel interessant

Lexvandoef
31 oktober 2007, 23:22
dat is wel interessant

Dat vond ik ook :dance: Dat wilde ik ook perse als een soort van 1-in-alles oplossing voor repetities en kleine gigs met de band. Pedaltuner erbij en gaan met die banaan (ik heb toch nog geen modulatiepedalen). De grotere gigs doe ik dan met 2 amps een A/B en wat boosters en een tuner. Geweldig, maar niet handig voor de repetities zoals je waarschijnlijk wel begrijpt :seriousf:

Ik weet er trouwens het fijne niet van hoor, dat is ook de reden dat ik hem niet zelf bouw.
Voor meer info, kan ik u doorverwijzen naar mijn fabrikant :seriousf:

Valoosj
31 oktober 2007, 23:24
hehe, de mijne zit al in elkaar. volgende stap is een mini amp, tremolo, dubbele sho en volumepedaal

ponq
31 oktober 2007, 23:55
Dat is toch niet onlogisch :???:


Uhm, dat zeg ik toch juist? Ik vind je verhaal juist logisch...


Goeiemorguh, dat klinkt heel logisch.

Goeiemorguh
31 oktober 2007, 23:58
Zo'n dual gain footswitch zit volgens dit idee bedraad:

Plaatje (http://www.aronnelson.com/gallery/d/11068-2/DUAL_VOLUME.jpg)

De SHO kan geschakeld worden na de OD, als volume boost dus ;) :dance:

en sinds wanneer moet je een stelletje zijn om foto's van hetzelfde pedaal te posten :???: :seriousf:

@ponq: oeps ^_^" verkeerd gelezen denk ik.......tis al laat eh ;P

Valoosj
1 november 2007, 00:01
sinds wanneer is dit een serieus forum ;)

Lexvandoef
1 november 2007, 00:03
sinds wanneer is dit een serieus forum ;)

Sinds dat we allemaal serieus aan het bouwen zijn en vooral niet slap ouwehoeren :seriousf:

@Goeimorguh, ik heb het al vaker gezegd, maar ik ben echt heeeeeel erg benieuwd. Super :dance:

Goeiemorguh
1 november 2007, 00:11
Het begint al aardig gezellig te worden hier! :cheerup:

Heb verder eigenlijk weing te melden, ga maar is maffen denk ik, tentamen week enzow :confused:

Valoosj
1 november 2007, 00:12
sloppel, en succes met die tentamens!

als jullie ook naar de meeting komen moeten we daar zeker verder ouwehoere :seriousf:







nu nog weten hoe jullie eruit zien :dontgeti:

Lexvandoef
1 november 2007, 00:20
sloppel, en succes met die tentamens!

als jullie ook naar de meeting komen moeten we daar zeker verder ouwehoere :seriousf:
nu nog weten hoe jullie eruit zien :dontgeti:

@ offtopic: Ik sta ook in het schaamteloze fototopic :seriousf: post nr 20700. Ohja, ik ben een stuk ouder dan dat ik er daar uit zie en zie er eigenlijk nu ook weer anders uit :seriousf:

Maar ik kan niet naar de meeting komen helaas.

Valoosj
1 november 2007, 00:23
shit man :o

je lijkt wel wel 12 :D

Lexvandoef
1 november 2007, 00:25
shit man :o

je lijkt wel wel 12 :D

thnx, ben al een paar maanden 19 :dontgeti: :cheerup:

Valoosj
1 november 2007, 00:28
weet ik, ik zag het op je profiel
maar op die foto lijk je echt wel 12

Lexvandoef
1 november 2007, 00:29
weet ik, ik zag het op je profiel
maar op die foto lijk je echt wel 12

Ik weet het, daarom staatie int schaamteloze fototopic :seriousf:

Valoosj
1 november 2007, 00:30
van mij staan er ook een pak hoor, alleen lijk ik geen tienertje meer

Lexvandoef
1 november 2007, 00:35
haha, ja ik zag het, jij was van die hele toffe witte G&L :cheerup:

Ik ga trouwens slapen, ook tentamenweek. :(

Valoosj
1 november 2007, 00:36
sloppel, en succes!

Valoosj
3 november 2007, 00:11
vanavond gerepeteerd met SHO en Nijboertje. klinkt echt goed, maar mijn sho reageert met vertraging als ik hem opzet

best vreemd. heeft er nog iemand dat probleem?

Goeiemorguh
3 november 2007, 00:43
Nope geen problemen met mn SHO, misschien de transistor proberen te vervangen of de elco's vervangen? Vertraging kan met te langzaam opladen van de elko's te maken hebben denk ik...

Maar ik ga maffen nu, sloppel of hoe jij dat ook noemt :seriousf:

ponq
3 november 2007, 13:02
vanavond gerepeteerd met SHO en Nijboertje. klinkt echt goed, maar mijn sho reageert met vertraging als ik hem opzet

best vreemd. heeft er nog iemand dat probleem?

Dat ken ik. Net zo als dat de boost even weg valt als je aan de knop draait. Komt langzaam (halve sec) weer terug op. Ik dacht dat het zo hoorde.

Maar als Goeiemorguh dat niet heeft... dan is er dus iets aan te doen.

Goeiemorguh
3 november 2007, 13:30
Bij mij valt de boost wel even weg als ik (snel) van lichte boost naar zware boost ga, maar gewoon bij het inschakelen he ik geen last van vertraging oid.

Ik heb dus deze layout gebruikt:

http://www.newtone-online.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=706.0;attach=254;i mage

Input cap is 100n keramisch multilayer en ik heb een 'gewone' BS170 gebruikt, niet de 'BS170 Zetex' die Zvex zelf zou gebruiken. Ik heb trouwens geen Led gebruikt.

Valoosj
3 november 2007, 13:34
ik gebruik net hetzelfde schema. en die led kan niet de oorzaak zijn van de vertraging. toch wel vreemd dan. zou het aan de elco's kunnen liggen?

aad
3 november 2007, 15:33
Ik heb het schema van newtone er even bijgezocht:

http://img79.imageshack.us/img79/8807/schema3ra.jpg

Verschilt nogal met het schema hier.
Bovendien ben ik het eens met de stelling dat de weerstand van 100ohm er eigenlijk niet toe doet op deze manier. Kun je net zo goed een 5K2 nemen.
Het is de bedoeling dat de weerstanden van 100ohm en 5K1 een laagdoorlaat filter creeren (T-filter). In combinatie met de elco van 100uF wel te verstaan. Maar dan moet die elco op het knooppunt van de 100ohm en de 5K1 zitten en niet (zoals ook in dit schema) rechtstreeks aan de voeding.
Bovendien ben ik altijd wel gecharmeerd van een volumepot aan het eind.

Valoosj
3 november 2007, 16:12
maar het schema dat wij gebruikt hebben is gebaseerd op foto's van een SHO die open gemaakt is. en toch vreemd dat de mijne wel met vertraging opspringt, en die van goeiemorguh meteen boost

ponq
4 november 2007, 14:08
Ik heb het schema van newtone er even bijgezocht:


Het schema? Er staan meerdere varianten van de SHO op t newtone forum. Newtone zelf heeft helemaal geen SHO of schema. Ma goed, dat terzijde ;)


Ik vind dit schema helemaal niet veel afwijken van de andere schema's. In de basis is t hetzelfde. Toegevoegd is:
-voedingsfiltertje
-2x 1M inschakelplop -pulldown resistor.
-100k log Volume potmeter.


Voor de geintresseerden: ik heb vandaag een aantal SHO pcb's mee kunnen etsen toen ik mn voedings PCBs maakte. Het is de PCB versie zoals ik die in deze thread gepost heb (zij het met iets dikkere solderpads). Geboord en gecheckt, kverstuur ze voor 2.50 p stuk (kostprijs incl verzending). Pm voor info.

Valoosj
4 november 2007, 14:43
Ik zou er eentje overnemen, maar ik ga zelf leren etsen :D

En mijn vertraging leek gisteren al een pak minder erg te zijn

bass blom
4 november 2007, 14:48
Ik zou er eentje overnemen, maar ik ga zelf leren etsen :D

En mijn vertraging leek gisteren al een pak minder erg te zijn

leek? :o
dan zat het dus tussen je oren? :D

Valoosj
4 november 2007, 14:55
leek? :o
dan zat het dus tussen je oren? :D

mijn SHO is gewoon vreemd. toen hij net in zn behuizing zat gaf hij soms geen geluid. dat probleem is ook mysterieus verdwenen. en ik speelde er gisteren weer mee, en de vertraging die er eerder was, leek toch al veel korter en zelfs weg soms.

Lexvandoef
4 november 2007, 15:59
mijn SHO is gewoon vreemd. toen hij net in zn behuizing zat gaf hij soms geen geluid. dat probleem is ook mysterieus verdwenen. en ik speelde er gisteren weer mee, en de vertraging die er eerder was, leek toch al veel korter en zelfs weg soms.

dat het nou mojo :dance:

aad
4 november 2007, 16:00
mijn SHO is gewoon vreemd. toen hij net in zn behuizing zat gaf hij soms geen geluid. dat probleem is ook mysterieus verdwenen. en ik speelde er gisteren weer mee, en de vertraging die er eerder was, leek toch al veel korter en zelfs weg soms.

Ik heb je foto's gedownload en ik ben (met alle respect) niet overtuigd van de kwaliteit van de solderingen. Maar het is niet echt goed te zien hoor. dus kan best zijn dat dat meevalt.
Zo te zien zijn de soldeervlakken nogal zwart van kleur.

ponq
4 november 2007, 17:18
@Valoosj: lekker zelf doen! Heb je veel meer profijt van ;)

gisteren mn best ets serie tot nu toe gehad. Alle etsen in 1 keer goed (genoeg) gelukt. Ik heb bij Conrad zo'n pcb-pen gekocht. Met deze vul ik de gatjes die na de tonertransfer overblijven. KWas eerst wat sceptisch over die pen, maar t werkt gewoon goed.

Valoosj
4 november 2007, 18:22
Ik heb je foto's gedownload en ik ben (met alle respect) niet overtuigd van de kwaliteit van de solderingen. Maar het is niet echt goed te zien hoor. dus kan best zijn dat dat meevalt.
Zo te zien zijn de soldeervlakken nogal zwart van kleur.

de foto's van mn eerste post zijn niet van de huidige versie. en het ligt echt aan de kwaliteit van de foto's, ik krijg hem niet scherp genoeg ingesteld. Al mn solderingen zijn mooi zilverkleurig, allemaal hebben ze gevloeid.

@ ponq : als ik eens tijd heb zal ik de strijkijzermethode proberen, maar ik zit nog met het probleem van dat printen. Kan je dat gewoon bij een kopieerzaak laten doen? want ik heb geen laserprinter, en dat speciale papier ook niet. en op de zaak vlakbij mn hogeschool staat er op t raam dat ze ook toner hebben/doen

ponq
4 november 2007, 19:47
Volgens mij gebruikt een kopieermachine idd toner. Tis echter de vraag of je er foto-papier in mag doen.

Valoosj
4 november 2007, 20:04
en het moet met fotopapier? Ik zie niet in hoe ik er anders aan ga geraken als het niet via een kopieerzaak is

ponq
4 november 2007, 22:50
Eventueel kan ik het een keer voor je printen op fotopapier. Ik stuur t je dan gewoon per post op. Enige idee hoeveel A4-tjes je wilt gaan etsen? (ik print per A4).

Valoosj
4 november 2007, 23:17
goh, ik heb nog wel een aantal dingen gepland. Ik zal je op de hoogte houden ;)

eerst moet ik deze (http://geocities.com/thetonegod/payback_v11/payback_v11.html) nog omzetten tot een pcb

dat kan dus nog wel een tijdje duren ;)

ponq
5 november 2007, 10:13
Ah, succes! De Payback staat ook nog op mijn lijstje voor 'ooit' :P.

Dit is de nwe? Van 1.0 is al een pcb beschikbaar.

Valoosj
5 november 2007, 13:03
dit is de vernieuwde versie, met een kleinere IC. die van de oude is niet meer in productie. hier zijn ook een aantal dingen uit verwijdert.

Jammer genoeg is er dus nog geen pcb voor gemaakt.
Ik ga een van de komende weken een aantal IC's ervoor bestellen. Dit moet nog via amerika, want ik heb ze nog nergens anders tegengekomen. Laat iets weten als je er ook moet hebben, dan delen we de kosten vn verzenden ;)

ponq
5 november 2007, 13:14
Goed idee. Er zijn vast nog wel meer mensen die mee willen doen. Ik meen dat er een paar mnd terug op t newtone forum ook zo'n gezamelijk inkoop actie was voor de payback 1.0.

Als je gaat bestellen, let me know, kwil wel een stetje IC's of 2.

Valoosj
5 november 2007, 13:36
ik ga wel inkopen voor V1.1
2IC's voor jou zijn genoteerd ;)

Mss moeten we maar samenwerken om van dat schema een pcb te maken. Ervaring heb ik er nog niet mee, maar er is een eerste keer voor alles.

ponq
5 november 2007, 14:41
@ ponq : als ik eens tijd heb zal ik de strijkijzermethode proberen, maar ik zit nog met het probleem van dat printen. Kan je dat gewoon bij een kopieerzaak laten doen? want ik heb geen laserprinter, en dat speciale papier ook niet. en op de zaak vlakbij mn hogeschool staat er op t raam dat ze ook toner hebben/doen
Nog ff hier over: Op t DIYstomp forum zijn er mensen die zeggen dat ze ook prima resultaten halen met toner op 'normaal' papier. Zeker als er niet heel dunne lijntjes koper nodig zijn, zou je dat dus gewoon kunnen proberen met een 'normale' kopieermachine. Zet m dan wel lekker donker zodat ie veel toner gebruikt.



Mss moeten we maar samenwerken om van dat schema een pcb te maken. Ervaring heb ik er nog niet mee, maar er is een eerste keer voor alles.

Goed idee! Kben wel druk bezig (as you know) met mn multi-fx project, maar als ik tijd heb vind ik t leuk om te helpen.

bicky
5 november 2007, 15:31
EDIT: Niemand die de wrench ergens van kent...?

Yep, logo van Tool !

Cool !

Valoosj
5 november 2007, 15:35
Nog ff hier over: Op t DIYstomp forum zijn er mensen die zeggen dat ze ook prima resultaten halen met toner op 'normaal' papier. Zeker als er niet heel dunne lijntjes koper nodig zijn, zou je dat dus gewoon kunnen proberen met een 'normale' kopieermachine. Zet m dan wel lekker donker zodat ie veel toner gebruikt.


Goed idee! Kben wel druk bezig (as you know) met mn multi-fx project, maar als ik tijd heb vind ik t leuk om te helpen.


Dan hangt het ervan af hoe goed onze layout wordt ;) Ik heb het momenteel ook erg druk, dus dit zal een project van lange duur worden.

Hoe staat het nu met je project? ik zie hier nog steeds geen topic van jou...

@Bicky: je kent de goede muziek ;) hoe staat het met je AB?

ponq
5 november 2007, 15:37
Hoe staat het nu met je project? ik zie hier nog steeds geen topic van jou...

Slow but sure.... kheb de PCB's van de voeding gemaakt. Topic komt echt, moet ik ff de tijd voor nemen ;)

ponq
5 november 2007, 15:38
Ik heb btw ook het idee om mn vox AC30 combo om te bouwen tot een head+cab (ik vind m te zwaar om te tillen). Projecten en ideeen genoeg voor ons DIY-ers :P

bicky
5 november 2007, 15:41
hoe staat het met je AB?

De onderdelen zouden verstuurd zijn.

Ik open wel een draadje als ik eraan begin.

Valoosj
5 november 2007, 15:41
dat is waar. ik vind ook het ene na het andere om te doen. enkel het geld is er niet altijd :(

Maar je moet echt eens een topic openen, je zit toch al vrij ver met je plannen

aad
5 november 2007, 18:12
ik ga wel inkopen voor V1.1
2IC's voor jou zijn genoteerd ;)

Mss moeten we maar samenwerken om van dat schema een pcb te maken. Ervaring heb ik er nog niet mee, maar er is een eerste keer voor alles.

Gaat het om het schema zoals dat compleet aan het begin staat van dit artikel?
Dit dus:
http://geocities.com/thetonegod/payback_v11/payback_v11_sm.jpg

Valoosj
5 november 2007, 18:52
jep, dat is het