PDA

View Full Version : Fender Japan of Fender Strat '60 Classic Player?



johnfrusciante2
27 oktober 2007, 16:53
Hoi!

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe strat.
Ik zit zelf te denken aan een Fender Japan 62' reissue of een Fender Strat '60 Classic Player.Ik heb wat filmpjes gezien van die Fender Strat '60 Classic Player en die klinkt wel erg lekker.Ik speel veel Mayer,Hendrix en Frusciante.
Wat denken Jullie?

Erik

Micro-e
27 oktober 2007, 17:34
Ik zou voor een Classic Player gaan, daar is veel makkelijker aan te komen en t is ook nog eens een super gitaartje. Vele male beter dan de Standart Mex Strats.
Over de Jap kan ik niet oordelen.

Nielsje
27 oktober 2007, 17:58
Ik zou voor een Classic Player gaan, daar is veel makkelijker aan te komen en t is ook nog eens een super gitaartje. Vele male beter dan de Standart Mex Strats.
Over de Jap kan ik niet oordelen.

Als je niet over de Jap kan oordelen, hoe kan je dan een Mex aanraden?

isa1984
27 oktober 2007, 18:10
Ik heb een 60s classic player. Heb onlangs mijn 1984 usa verkocht omdat de mex gewoon echt beter was. Fijne neck, body met veel sustain. Alleen de tuners vind ik niet super, ga ik volgende week vervangen. Elementen hebben wel genoeg output, meer zelfs nog dat de standard usa stratjes die ik gehad heb.

Aron Maiden
27 oktober 2007, 19:14
Die classic players zijn echt heel vet idd! vooral die '60's! ik denk dat ik er ook eentje neem!:)

Epipaul
27 oktober 2007, 19:31
Dat is je geraden ook jongen, je hebt het nu beloofd. Ik zou ook voor een classic gaan, zelf op een 50's gespeeld en stond echt versteld van de gitaar. De 60's moet ook heel goed zijn. Dus lijkt me een eenvoudige keuze, succes!

barno
28 oktober 2007, 11:05
MIJ 62 RI zijn zeer goede gitaren for the buck, met name de tele's zijn fantastisch, veronderstel dat de strats ook in orde zijn.

Luke-wannabe
28 oktober 2007, 11:34
Ik zou voor de Jap gaan, omdat die nog meer waard worden. Maar die Mex zijn ook erg goed! Voordel van zo'n MIM is dat je er een uit kunt kiezen uit meerdere exemplaren (nieuwkoop).

heavy-metal-thunder
28 oktober 2007, 13:59
Ik zou voor de Jap gaan, omdat die nog meer waard worden. Maar die Mex zijn ook erg goed! Voordel van zo'n MIM is dat je er een uit kunt kiezen uit meerdere exemplaren (nieuwkoop).

een 62ri made in Japan is heel erg goed. Wel opletten dat je er eentje hebt die bestemd was voor de Japanse markt. Bij de export modellen is de hardware minder en de body uit basswood.

Een makker van me heeft zo'n 62ri en hebben ze vergeleken met mijn Tokai 57 kopie en custom shop '69 relic. De 62ri had meer output en klonk dikker. Maar eigenlijk vond ik ze niet echt moeten onderdoen voor de '69. Als je er wil mee rocken, lijkt zo'n 62 me beter geschikt.

Petekay
28 oktober 2007, 14:33
Tokai Rulezzzzzzzzzzzzzzzzzz :D
Moest ik even kwijt..

Aron Maiden
30 oktober 2007, 20:21
Hallo,

Ik ga waarschijnlijk morgen een classic player bestellen, maar zit nog te twijfelen over de kleur!

Ik denk ik dat ik sunburst mooier vind, maar ik heb de sunburst van die classic player nooit in het echt gezien, die sonic blue wel.

Heeft iemand mischien een goede foto van die classic player in de kleur sunburst?

En wat vinden jullie mooier??

Groetjes.

Stinoke
30 oktober 2007, 20:51
Ik heb de sonic blue nooit van dichtbij gezien helaas maar ik kon niet wachten en de sunburst was zeer knap en die is diezelfde dag 's avonds nog de mijne geworden.

Hier een fotoke (niet mijn eigen gitaar , wel zelfde type/kleur etc.)

http://www.realguitars.de/git/fe%20cp%203tsb%201.JPG

Aron Maiden
30 oktober 2007, 21:01
En mag ik je vragen hoe die gitaar bevalt? En heeft hij een mooie sunburst? goede 3 tone, en niet overdreven dikke zwarte rand e.d

Stinoke
31 oktober 2007, 13:38
Hey,

De gitaar ziet er erg goed uit, ...
De ietwat groenige slagplaat is ook prachtig , alléén het witte plaatje dat de veren afdekt achteraan de gitaar had ook deze kleur mogen hebben maar is knalwit.

De gitaar speelt comfortabel en klinkt helemaal goed (in winkel vergeleken met 'n USA strat en highway1 en ik vond deze beter...)

Zeker de moeite om eens te bekijken denk ik :p

heavy-metal-thunder
31 oktober 2007, 14:10
Tokai Rulezzzzzzzzzzzzzzzzzz :D
Moest ik even kwijt..


ssttt! niet verder vertellen of ze worden onbetaalbaar

gerritje tralalalala
31 oktober 2007, 16:46
waarom niet de gewone classic 60s, die heeft nog een egte ronde fretboard.

Aron Maiden
31 oktober 2007, 18:53
Hey,

De gitaar ziet er erg goed uit, ...
De ietwat groenige slagplaat is ook prachtig , alléén het witte plaatje dat de veren afdekt achteraan de gitaar had ook deze kleur mogen hebben maar is knalwit.

De gitaar speelt comfortabel en klinkt helemaal goed (in winkel vergeleken met 'n USA strat en highway1 en ik vond deze beter...)

Zeker de moeite om eens te bekijken denk ik :p

Hey dankje man!
Ik heb inmiddels de gitaar besteld in sunburst!

BartL
31 oktober 2007, 19:20
Ik heb eens een Japanse Fender 62ri strat gehad. Geweldig fijne gitaar met redelijk slanke hals. Heb de gitaar toen weggedaan voor 325 euro (er was een gat in de body gehakt voor 'n humbucker. De brugzadels en 1 pickup waren niet origineel). Voor de rest klonk de gitaar echt heel erg lekker. Lekker open, fris en licht...sorry, moeilijk uit te leggen :)

Hoe dan ook, stiekem wil ik er weer eentje, maar ik denk dat ik dan aan een euro of 500 moet gaan denken, niet?

Vanochtend overigens een Baja Classic Player tele geprobeerd (opnieuw) en ik denk dat de hals misschien toch iets te dik is voor mij, aangezien ik de wide/thin van mijn PRS ben gewend. Ik denk dat de 62 wat dichter in de buurt komt. Ik weet echter niet meer precies hoe ik de Baja strat vond spelen...volgens mij vond ik de actie toen een beetje hoog, maargoed, was misschien nog niet afgesteld toen in de winkel.

Stinoke
31 oktober 2007, 21:39
Hey dankje man!
Ik heb inmiddels de gitaar besteld in sunburst!

Mooi mooi :p

Zeker laten weten hoe hij je bevalt hé !

Aron Maiden
31 oktober 2007, 21:50
Mooi mooi :p

Zeker laten weten hoe hij je bevalt hé !

haha dat zal ik zeker doen!:)
hij is er waarschijnlijk volgende week woensdag!

Heb jij mischien ook een foto van jou exemplaar en wil je die naar mij mailen mischien?

Groetjes!

Epipaul
31 oktober 2007, 21:56
Gewoon hier posten, ik ben ook benieuwd.

Stratman70
1 november 2007, 14:00
Tokai Rulezzzzzzzzzzzzzzzzzz :D
Moest ik even kwijt..
+23!!!!!!!!!!

Stinoke
1 november 2007, 20:14
haha dat zal ik zeker doen!:)
hij is er waarschijnlijk volgende week woensdag!

Heb jij mischien ook een foto van jou exemplaar en wil je die naar mij mailen mischien?

Groetjes!

Ben paar dagen van huis , zal misschien zondag een paar fotokes posten!

Aron Maiden
2 november 2007, 09:23
Oke!, Super Super!

EzraGuitar
2 november 2007, 10:32
Oke!, Super Super!
Aron heeft een strat besteld...:DTOP HOOR

Aron Maiden
2 november 2007, 11:12
Haha zeker vet!;)
Ben zeer beniewd hoe ze is! heb al heel wat foto's bekeken!

Nog een vraagje,

Ik zie overal dat deze gitaar een 12" radius heeft, maar ik zag net zon rode sticker op de slagplaat, en daar staat op "modern 9,5' radius".. Weet iemand of dit klopt?

Stinoke
3 november 2007, 17:31
Dat was 'n misverstandje geloof ik ...
Het zou wel degelijk een 12" moeten zijn.

EzraGuitar
4 november 2007, 14:23
Hoi!

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe strat.
Ik zit zelf te denken aan een Fender Japan 62' reissue of een Fender Strat '60 Classic Player.Ik heb wat filmpjes gezien van die Fender Strat '60 Classic Player en die klinkt wel erg lekker.Ik speel veel Mayer,Hendrix en Frusciante.
Wat denken Jullie?

Erik We got the same taste! Maar goed, ik zou ook voor een classic player gaan, mooie sound voor een niet te duur bedrag.. :hippie:

Stinoke
4 november 2007, 17:38
Net terug thuis. Hier 'n paar fotokes van mijn Classic Player 60s.
Ik had wel geen tijd om hem even op te blinken en om belichting enzo goed te krijgen maar het kan je misschien toch nog een idee geven hoop ik!

http://users.pandora.be/noobje/ClassicPlayer60s/IMG_1140.jpg
http://users.pandora.be/noobje/ClassicPlayer60s/IMG_1141.jpg

"Een mooi instrument" volgens de verkoper en mijzelf.
Er volgens er hieronder nog een paar...

Stinoke
4 november 2007, 17:39
http://users.pandora.be/noobje/ClassicPlayer60s/IMG_1142.jpg
http://users.pandora.be/noobje/ClassicPlayer60s/IMG_1143.jpg

Stinoke
4 november 2007, 17:40
http://users.pandora.be/noobje/ClassicPlayer60s/IMG_1144.jpg
http://users.pandora.be/noobje/ClassicPlayer60s/IMG_1145.jpg

Zo :)

gijs_sg
4 november 2007, 20:25
BEAUTY, fucking hell
Zo mooi

Aron Maiden
4 november 2007, 23:00
Hey te gek man!

Bedankt voor je foto's!
Ik krijg hem woensdag! kan niet meer wachten;)

Stinoke
4 november 2007, 23:11
tx gijs_sg :)

Ja Aron you will love it man :hippie: 'n zalig speelgoedje