PDA

View Full Version : Mesa Boogie troubles...



sjefke
27 oktober 2007, 16:51
Hoi,

Heb een Mesa boogie DC-5 overgekocht. Hij is in nieuwstaat, er is een drietal maand op gespeeld geweest en heeft dan vijf jaar bij iemand stilgestaan, tot ik heb donderdag overkocht.

Ik heb er gisteren een optreden mee gedaan. Hij speelt echt super maar tijdens het laatste nummer (na een 40tal minuten rammen) kwam er opeens geen geluid meer uit, zowel niet op het lead als op het rythm-kanaal. Zowel de mastervolumes als de output stonden niet hoger dan 4.

De lampen waren nog allemaal aan het branden, zoals ook het powerlichtje. Uit de speaker kwam niets, ook geen gegrom of gekraak. Heb hem even afgezet, en na een vijftal minuten terug op. En toen werkte hij terug even goed. Heb hem daarnet ook nog een kwartiertje getest en ook hier geen problemen meer. Echt bizar

- Misschien ergens een slecht contactje?
- Of zou het aan de speaker liggen?
- Of kinderziekte omdat die lang heeft stilgestaan?
- Of toch nog stof vanbinnen?
- Heb zowel mijn snoer, als gitaar, als pedalboard nagekeken en op zich niets mis mee.

Heeft er iemand dit al voorgehad en/of een idee waaraan dit kan liggen. Het is maar, ik wil volgende zaterdag tijdens ons volgende optreden niet terug hetzelfde voorhebben...

Alvast bedankt, hopelijk kunnen jullie mij wat raad geven.

Greetz Jef

ColourofFire
27 oktober 2007, 17:20
Als ie zo lang heeft stilgestaan zou het sowieso geen kwaad kunnen om al het stof er even uit te werken :)