PDA

View Full Version : Wat kan ik hier voor vragen??



Van Dattum
27 oktober 2007, 15:06
Vanwege de oplopende kwaliteit van mijn zelfbouwertjes wil ik mijn collectie een beetje gaan opschonen. Daarom gaat deze olijke tweeling in de verkoop. Mijn vraag is echter: Wat kan ik hier in alle redelijkheid voor vragen?

http://i62.photobucket.com/albums/h104/hertog01/DSC00842.jpg

Links een Fender 'Crafted in Japan' Blue Flower Tele (rond 2000) en rechts een Fender 'Crafted in Japan' 68RI Strat uit 1998.
Beide gitaren zijn in uitstekende (=bijna nieuw) staat. De elementen van de Strat zijn vervangen door een setje Fender Texas Specials voor een wat dikkere toon.

Arne
27 oktober 2007, 15:08
waw :nervous:
heerlijke telecaster! sorry voor deze onnuttige post, maar ik moest het gewoon zeggen :D

Mr.Fingers
27 oktober 2007, 15:11
Voor de tele een 600€ --> Paisleymotiefjes zijn zeldzaam, en leveren meerwaarde
Voor de strat een 500€

rickert
27 oktober 2007, 15:39
Ik geef een kusje per gitaar!

the sure thing
27 oktober 2007, 15:40
Beiden EUR 500,- per stuk.

Van Dattum
27 oktober 2007, 15:47
Ik geef een kusje per gitaar!

Alleen als je een VRESELIJK lekker wijf bent.....:dance:

rickert
27 oktober 2007, 15:51
Alleen als je een VRESELIJK lekker wijf bent.....:dance:

WAT EEN GELUK! Dat ben ik!!!! Wanneer kan je?

Van Dattum
27 oktober 2007, 15:53
WAT EEN GELUK! Dat ben ik!!!! Wanneer kan je?

:seriousf: :seriousf: :seriousf:

drap
27 oktober 2007, 17:52
Voor de tele een 600€ --> Paisleymotiefjes zijn zeldzaam, en leveren meerwaarde
Voor de strat een 500€

Die zijn echt niet zeldzaam. Ze worden nog steeds gemaakt en je kan er ook nog steeds aankomen. Sterker nog, zelfs linkshandig kan je er vrij makkelijk aan komen. Ik zou er zo'n €200,- afdoen, ik denk dat dat meer in buurt komt. Nieuw zijn ze namelijk zo ergens tussen de 700 en de 800 euro. De strat durf ik niets over te zeggen, maar die €500,- lijkt me ook wat aan de hoge kant.

Speeddemon
28 oktober 2007, 15:42
Die zijn echt niet zeldzaam. Ze worden nog steeds gemaakt en je kan er ook nog steeds aankomen. Sterker nog, zelfs linkshandig kan je er vrij makkelijk aan komen. Ik zou er zo'n €200,- afdoen, ik denk dat dat meer in buurt komt. Nieuw zijn ze namelijk zo ergens tussen de 700 en de 800 euro. De strat durf ik niets over te zeggen, maar die €500,- lijkt me ook wat aan de hoge kant.
500 aan de hoge kant?
Wat denk je dat je voor een Mex 70's Strat + een setje Texas Specials kwijt bent?!

Squier4ever
28 oktober 2007, 16:15
die paisley is idd gaaf, en ik denk dat je er idd max 500 voor kunt vragen, zag gisteren de musicstore de CS pinkpaisley variant staan, zowel strat als tele en daar vroegen ze ruim 5700 voor.

Van Dattum
28 oktober 2007, 16:24
Heren bedankt! En mevrouw Ricktekent natuurlijk :seriousf:

Ik heb een aardige indicatie. 300,- voor de Tele vind ikzelf ook ruimschoots aan de magere kant... En de opmerking van Speeddemon is natuurlijk terecht, een MIJ Strat in zo goed als perfecte staat met Texas Specials is m.i.minimaal 500,- waard.

drap
28 oktober 2007, 16:53
500 aan de hoge kant?
Wat denk je dat je voor een Mex 70's Strat + een setje Texas Specials kwijt bent?!

Ik snap je vergelijk niet helemaal. Wat heeft die Mexicaanse '70 te maken met een Japanse strat? Ik kijk eigenlijk gewoon naar de waarde van 2ehands Japanse strats, meer niet. Kijk maar op sites waar Japanse Fenders verkocht worden, dan ga je toch niet pak 'm beet driekwart van dat bedrag uitgeven aan een 2ehandse. Kijk hier voor de gein maar eens rond: http://www.mustangguitars.co.uk/4.html. Het zijn leuke gitaren, maar duur zijn ze niet hoor. En dan staan er op deze site nog enkel linkshandige versies, de rechtshandige zijn nog goedkoper.

Speeddemon
28 oktober 2007, 23:51
Ik bedoelde meer kwalitatief gezien. Ik ben nog geen Mex. tegengekomen, die beter afgewerkt is dan een Japanse Strat.

Ik heb zelf ook een '68 RI Strat uit Japan met US Texas Specials, in Olympic White en een mooie (AA(A?)) flamed maple neck. Als iemand mij 500 euro zou bieden voor die gitaar, zou ik hem vriendelijk uitlachen.

drap
28 oktober 2007, 23:54
Ik bedoelde meer kwalitatief gezien. Ik ben nog geen Mex. tegengekomen, die beter afgewerkt is dan een Japanse Strat.

Ik heb zelf ook een '68 RI Strat uit Japan met US Texas Specials, in Olympic White en een mooie (AA(A?)) flamed maple neck. Als iemand mij 500 euro zou bieden voor die gitaar, zou ik hem vriendelijk uitlachen.

Akkoord, het zijn goeie gitaren. Ik heb zelf een Japanse '62 RI tele en dat ding is gewoon uitstekend gebouwd. Maar meer dan driekwart van de nieuwwaarde er aan uitgeven is ook niet echt gebruikelijk.

Rocketman
29 oktober 2007, 00:03
Ik vind die strat prachtig maar ik vind strats tegenwoordig wel erg goedkoop. De mijne kostte in 96 2200 gulden.

TimmU
29 oktober 2007, 00:44
Heren bedankt! En mevrouw Ricktekent natuurlijk :seriousf:

Ik heb een aardige indicatie. 300,- voor de Tele vind ikzelf ook ruimschoots aan de magere kant... En de opmerking van Speeddemon is natuurlijk terecht, een MIJ Strat in zo goed als perfecte staat met Texas Specials is m.i.minimaal 500,- waard.
ik geef je 2 kusjes per gitaar,en ik ben sowieso een veel lekkerder wijf dan Ricktekent ( nouja, hé ... rick..)
ff serieus, die tele is inderdaad érg cool!

JimiDylan
29 oktober 2007, 00:50
Ja, die tele is geniaal, als ik op dit moment zo veel had, zou ik m meteen kopen voor 500

G.G.
29 oktober 2007, 08:28
Voor die strat lijkt me 500 een prima prijs. Ik zou niet teveel zakken als je geen haast hebt om hem te verkopen. Je moet alleen iemand vinden die precies die strat zoekt.

Zelf vind ik hem helemaal geweldig, maar heb er gewoon momenteel het geld niet voor.

ik weet zeker dat hij de 500 kan opbrengen.

jimihattricks
29 oktober 2007, 13:51
voor 500 euro raak je beide gitaren echt wel kwijt.. ik heb zelf ook een ash body maple neck strat (kasuga) met greco single-coils en dat is een fokking blaster.. moet wel refret worden..

mag ik vragen waarom je juist deze twee uit je collectie gooit? wat hou je nog over...? ik ben meer een paisley man (burton) maar vind die flower tele's ook altijd cool omdat je ze weinig ziet..

Van Dattum
29 oktober 2007, 18:07
ik geef je 2 kusjes per gitaar,en ik ben sowieso een veel lekkerder wijf dan Ricktekent ( nouja, hé ... rick..)
ff serieus, die tele is inderdaad érg cool!

Een NOG lekkerder wijf dan Ricktekent.... WAUW!!

Iedereen nogmaals bedankt! Ik heb nu een idee voor hoeveel ik ze kan inzetten. En ik heb er idd geen haast mee..

@ Jimihattricks: Mijn huis raakt een beetje overbevolkt en dit zijn de 2 gitaren die ik eigenlijk het minste gebruik, dusssss......
Ik heb hiernaast nog een Bailey Build Your Own superstrat met Steve Lukather EMG's, een '89 Fender Strat+ met 89 SA SA EMG's, de zelfbouw purperhart Thinline Tele, de zelfbouw cherry Tele, de zelfbouw Thinline Tele met zebrano hals en nog wat flutspul.... Kortom, planken zat!

Mr.Fingers
29 oktober 2007, 18:35
U mag de japstrat altijd met de mijn zelfbouw ruilen hoor ;)


Inderdaad wel een beetje zonde dat ze eruit moet, maar als je er toch ni op speelt...