PDA

View Full Version : Metal sound uit Cube 60



Wiellem
27 oktober 2007, 12:53
Ik neem aan dat jullie allemaal wel de Roland Cube serie kennen, ik heb dus de 60W versie en vroieg me af of ik er een (nog) beter metalgeluid uit zou kunnen krijgen als ik een metalpedaal op het clean kanaal zet?

Zelf vind ik de twee metal standen die de Cube heeft al helemaal geweldig en veelzijdig, maar misschien dat een Boss metalcore (of iets dergelijks) pedaaltje meteen 10x mooier klinkt.

En ik weet niet of pedaaltjes goed klinken uit een modelling versterker?

knepman
27 oktober 2007, 13:17
Ik heb zelf ook over een cube 60 gespeeld en ik moet zeggen dat ik er idd niet echt een metal geluid in vind zitten.

Er zijn heel wat pedalen die wel een lekker distortion hebben. Als ik jou was zou ik een gaan kijken naar de EHX Metal Muff, is een heel veelzijdig effect, waar je zeker jou sound uit kan halen.

Wiellem
27 oktober 2007, 13:22
Er zijn heel wat pedalen die wel een lekker distortion hebben. Als ik jou was zou ik een gaan kijken naar de EHX Metal Muff, is een heel veelzijdig effect, waar je zeker jou sound uit kan halen.

En dat klinkt goed uit het clean kanaal? Ik hoorde ooit iets dat pedalen slecht uit de verf komen via het clean kanaal van een modelling versterker.

Izegrim
27 oktober 2007, 13:26
Wat ik trouwens echt geweldig vind op mijn Cube 20X is absoluut het minimale aan delay aanzetten. Dan krijg je zo'n lekkere resonantie erin dat me doet denken aan een flinke 4X12 kast! Dus je favoriete metaldistortion (bij mij is dat gewoon 'metal' met bas 12h, mid 3h, en treble 11h en de delay draai ik eerst uit en dan met een enkele toon aanslaan heel voorzichtig de delay omhoog todat ik een 'klik' hoor dat hij op standje 1 staat. Probeer eens zou ik zeggen.

EDIT:
Wat betreft pedalen slikt m'n Cube-je met gemak mijn Zoom Tri-Metal, Zoom G2, PODxt Live maar ik begrijp je zorg omdat het JC Clean kanaal wel erg hi-fi clean is. De treble op de Cube moet ik enorm terugdraaien met de Tri-Metal om er een prettig geluid uit te krijgen.

Wiellem
27 oktober 2007, 13:30
Wat ik trouwens echt geweldig vind op mijn Cube 20X is absoluut het minimale aan delay aanzetten. Dan krijg je zo'n lekkere resonantie erin dat me doet denken aan een flinke 4X12 kast! Dus je favoriete metaldistortion (bij mij is dat gewoon 'metal' met bas 12h, mid 3h, en treble 11h en de delay draai ik eerst uit en dan met een enkele toon aanslaan heel voorzichtig de delay omhoog todat ik een 'klik' hoor dat hij op standje 1 staat. Probeer eens zou ik zeggen.

Ik zal die instellingen eens uit proberen, alleen heeft de delay knop geen standen maar moet je het gevoelsmatig doen, en heb ik er ook nog een presence knop op zitten. Maar proberen kan nooit kwaad, ik weet nooit of de middle nou links van het midden of rechts ervan moet :P

Wiellem
27 oktober 2007, 13:31
Wat betreft pedalen slikt m'n Cube-je met gemak mijn Zoom Tri-Metal, Zoom G2, PODxt Live maar ik begrijp je zorg omdat het JC Clean kanaal wel erg hi-fi clean is. De treble op de Cube moet ik enorm terugdraaien met de Tri-Metal om er een prettig geluid uit te krijgen.

Dat wilde ik horen :)

Izegrim
27 oktober 2007, 15:36
Ja ik weet niet in hoeverre de Cube 60 verschilt van de 20X maar ik neem aan dat het vergelijkbaar is.