PDA

View Full Version : vraag



S-Break Music 2007
27 oktober 2007, 11:08
Hallo allen,

ik heb een vraag, sinds gisteren ben ik lid geworden op het forum hier, en na een wat slechte start (was nog niet thuis in de wereld van het forum...)
heb ik nu een vraag, dus als ik dit niet had mogen posten, laat me het weten....haha

maar goed, de vraag is deze:
wat vinden jullie nou belangrijk dat er vermeld wordt in een gitaarboek???
mbt theorie, uitleg akkorden, noem het maar op.

ik hoop graag op reacties!

bedankt alvast!!

Danieldg
27 oktober 2007, 21:32
Uitleg, en dan nog vooral over de houding van de rechterhand (aanslaghand) want daar ontbreekt alle info over in bijna elk boek.

Guitarmania
28 oktober 2007, 19:21
Vooral niet over de rechterhand schrijven! Wel over souplesse...

De beste gitaristen hebben een eigenwijze techniek. Pat Metheny is er zo een. En Jesse van Ruller heeft zijn pinky vast op de body. Of is dat ook een soort van valsspelen?

Ik werd laatst van het podum afgeblazen door een toetsenist met gitaarsound. Das pas valsspelen. Hij heeft 5 vingers meer omdat ie met zn rechterhand geen tonen hoeft aan te slaan. Hij ging zo waanzinnig snel dat ik nog aan het intro bezig was toen hij het laatste refrein al speelde...

Ik zou in een gitaarlesboek in Hoofdstuk 1 direct adviseren om over te stappen op toetsen.

Azrael
28 oktober 2007, 19:32
Ik zou in een gitaarlesboek in Hoofdstuk 1 direct adviseren om over te stappen op toetsen.

Kijk! Dat is nu advies waar iemand wat aan gaat hebben! :satisfie:

EricSw
28 oktober 2007, 20:01
Les 1 zou meer moeten behandelen over de houding.
Tuurlijk staan er in vele boeken een foto over het vasthouden van de gitaar en dergelijke.
Maar er wordt weinig verteld over de noodzaak van een onspannen houding.
Ik probeer mijzelf nu nog steeds aan te leren om te ontspannen tijdens het spelen omdat ik in het begin veel te verkrampt zat.

S-Break Music 2007
28 oktober 2007, 21:22
kijk dat zijn leuke dingen...behalve dan adviseren om toetsen te gaan spelen..

maar die van vertellen dat je ontspannen moet spelen, die ga ik gebruiken!!

dus bedankt daarvoor! had ik nog niet aan gedacht....stom he

wat ik eigenlijk zoek aan tips is waar gitaristen misschien vragen over hebben aan theorie, toonladders, noem het maar op...."hoe werkt het" zeg maar..

alvast bedankt weer!!