PDA

View Full Version : "Trebolo arm"



Aaabel
27 oktober 2007, 10:22
Hallo! Ik heb een electrische gitaar en ik heb even opgezocht hoe die hendel heet maar als ik daar aan trek dan ontstemt mijn hele gitaar :???: Kan ik dit nog bijstellen ofzo waardoor dat niet gebeurt? Alvast bedankt ;)

rickert
27 oktober 2007, 10:27
Het heet tremolo. Wat voor een gitaar is het? Foto? Tremolo's ontstemmen wel vaker, en zijn ook vaak niet gemaakt om aan te "trekken".

Lenweë Míriel
27 oktober 2007, 10:29
Het is tremolo en nee dit is juist de bedoeling van het hele systeem.
Dus als je dit echt niet wil kan je het beste de hendel er afschroeven. Als je dan verder even de search gebruikt dan vindt je bergen info over een tremolo en wat voor leuke dingen je er later allemaal mee zou kunnen doen.
Of iemand anders met iets meer energie en wilskracht legt je dit wellicht wel uit.

Aaabel
27 oktober 2007, 10:30
Oke bedankt! ;) lol..

heinz3110
27 oktober 2007, 11:16
Tis een vibrato. Alleen Meneer Leo Fender noemde het tremelo(... en op zijn versterkers zit(zat) vibrato, wat eigenlijk weer tremelo is, maar goed). :D

Zo, en nu eerst koffie.

edit: want "tremelo" is natuurlijk tremolo...

gnoeontheboard
27 oktober 2007, 11:18
Afhankelijk van de trem/vibrato ontstemd hij inderdaad. De betere hardware zou moeten zorgen dat hij redelijk gestemd blijft bij fors gebruik ervan.

Goedkope strat-kopieen hebben dit euvel nu eenmaal.

Kaïn
27 oktober 2007, 11:36
Tis een vibrato. Alleen Meneer Leo Fender noemde het tremelo(... en op zijn versterkers zit(zat) vibrato, wat eigenlijk weer tremelo is, maar goed). :D

Zo, en nu eerst koffie.
De hele godganse gitaarcultuur noemt het een tremelo, ondanks dat het een foute term is.
Lijkt me leuk om te zien hoe een verkoper kijkt als je vraagt naar een vervangende Floyd rose Vibrato.

Mr.Fingers
27 oktober 2007, 11:48
Tis een vibrato. Alleen Meneer Leo Fender noemde het tremelo(... en op zijn versterkers zit(zat) vibrato, wat eigenlijk weer tremelo is, maar goed). :D

Zo, en nu eerst koffie.

edit: want "tremelo" is natuurlijk tremolo...

Want Tremelo is een gezellig dorpje hier in ons belgenlandje (beroemd van Pater Damiaan)... En om nu zo'n dorp op je Fender te zetten... :stop:

Nellyrocks
27 oktober 2007, 13:43
Ik noem het gewoon "pokie" en die moet er zo snel mogelijk af en daarna een blok hout achterin die gitaar. Als ik vibrato wil trek ik wel aan mijn hals. Blijft je gitaar ook zuiver.

TimmU
27 oktober 2007, 14:03
Ik noem het gewoon "pokie" en die moet er zo snel mogelijk af en daarna een blok hout achterin die gitaar. Als ik vibrato wil trek ik wel aan mijn hals. Blijft je gitaar ook zuiver.
en het ziet er stoer uit! :blast:

ildotore
27 oktober 2007, 17:50
Gewoon een veer extra achter in je gitaar stoppen, en even je topkam checken, je snaren moeten er goed doorheen glijden.

Veel succes..

Groeten edward


ps: aan je hals trekken moet je niet te veel doen,

Dark_Tranquillity
27 oktober 2007, 20:49
Vreemd. Bij mij ontstemt het ding nooit.

pannekoek
27 oktober 2007, 21:03
Vreemd. Bij mij ontstemt het ding nooit.

aangezien de topicsarter hier nog redelijk nieuw in is, zal hij geen ''goede'' tremolo/gitaar hebben en er dus geen ervaring mee heeft wat de gevolgen zijn als je met de tremolo in je hand je gitaar door de kamer heen zwiept :)

Steven Otto
27 oktober 2007, 21:09
Vreemd. Bij mij ontstemt het ding nooit.

Dat heb ik nou ook altijd! :???:


:dance: :cheerup: :dance: