PDA

View Full Version : Advies nodig



s0ck
27 oktober 2007, 00:08
Hallo ik ben nieuw hier op het forum en ik heb wat advies nodig.
Ik ben toe aan een nieuwe gitaar nu mijn oude vetrouwde Ibanez RG 270 stuk is.

Ik ben momenteel gek van het Yngwie Malmsteen geluid en zoek dus een geschikte gitaar hiervoor. Nadeel is dat ik niet meer dan 600 euro wil uitgeven aan een nieuwe gitaar en fender zo vreselijk duur is.

Ibanez heeft best mooie gitaren en ik heb hier de voorkeur voor, echter zijn de meeste ibanez gitaren in deze prijsklasse allemaal uitgerust met standaard pickups die ik nou niet zo geweldig vindt.

Wat raden jullie aan ? Ibanez of toch voor een fender ?
Van fender zit ik al tijden te kijken naar de Highway One stratocaster, een erg mooie gitaar, een maandje doorsparen en ik kan hem kopen.

Alvast bedankt !

The_Darkness
27 oktober 2007, 00:14
Zo te horen heb je eigenlijk liever de fender dan de ibanez alleen je hebt niet het geduld om door te sparen.

Maar toch zou ik gaan voor wat je het liefste wilt. Ga gewoon nog een keer naar de winkel probeer wat gitaren die je aanstaan en maak dan een keuze.

Je kan beter even wachten met kopen dan achteraf spijt hebben van de ibanez omdta je eigenlijk geen geduld hebt.

woutB
27 oktober 2007, 00:42
Je geeft zelf al aan wat je wilt, man.
Voor 600 euro is er zoveel keus.

Koop een RG 550 voor 300 en pleur er voor 200 elementen in qua smaak, KLAAR!

s0ck
27 oktober 2007, 01:20
Ik heb het niet zo op de look van een SG.
Maar ik ben wel bereid een maandje te wachten en die Highway one te kopen. Nu speel ik veel metal en dan voornamelijk malmsteen. Fender is natuurlijk prima om malmsteen mee te spelen ( niet dat het niet met andere merken gespeeld kan worden ) maar is de kwaliteit van een highway one beter dan een ibanez rond dezelfde prijsklasse met de standaard INF pickups ?

woutB
27 oktober 2007, 01:32
Een Highway 1 koop je niet voor 300 of iets minder.
Vind de single coils van de HW1 een heel stuk beter dan die INF.
Hebben wel een humbucker en zeker niet slecht

s0ck
27 oktober 2007, 02:48
Ik denk dat ik eruit ben, ik ga toch voor de HighWay One ( in Honey kleur )
Kan er altijd later nog YJM pickups in zetten als ik weer geld heb. Ik lees zoveel goede verhalen over dat ding. kon me herrineren dat hij ooit 599 euro was, nu zie ik hem voor 700 euro overal staan :(

Morgen ff langs feedback, even kijken hie hij speelt.

Kaïn
27 oktober 2007, 10:04
Zou ik ook doen ja. Als je verlieft bent op een gitaar ben je er nou eenmaal verlieft op, zelfs als je het ding niet lekker vindt spelen wen je daar wel aan. Als jij al maanden op zo'n fender zit te GASsen moet je dat gewoon doen.

a darker shade of grey
27 oktober 2007, 10:06
Maar je zegt zelf dat je ook graag metal wilt spelen, dat krijg je echt niet uit een strat hoor!

Nobilta
27 oktober 2007, 10:19
Ik ben toe aan een nieuwe gitaar nu mijn oude vetrouwde Ibanez RG 270 stuk is.

Wat is er stuk aan je gitaar?

SaferSephy
27 oktober 2007, 10:25
Wat is er stuk aan je gitaar?

mjah vroeg ik me ook al af...

overigens zou ik eerder voor een Classic player 60 of nog beter een jimmie vaughan signature gaan dan voor een HW1. tuurlijk die Highway is een US maar ik vond ze nogal dood klinken..vooral in vergelijking met die Jimmie Vaughan.

Lenweë Míriel
27 oktober 2007, 10:35
Ja pak als je bij feedback bent ook eventjes een fender mex of een jap en probeer ook zeker andere merken want je weet maar nooit of je vindt toevallig iets wat je nog veel beter vindt. maw maak flink gebruik van de mogelijkheid om vele gitaren te bespelen.

Knbr
27 oktober 2007, 12:41
HW1 :rockon:

Haha (Ik heb ereen) maar ze zijn duurder omdat er een updgrade is

s0ck
27 oktober 2007, 17:29
Wat een baaldag vandaag..
ik ging om 15:00 naar feedback utrecht om even die highway one te bespelen..
stap ik de verkeerde bus, helemaal naar nieuwegein > Vianen en weer terug...
anderhalf uur in de verkeerde bus gezeten en dus te laat om nog naar feedback te gaan :seriousf:

Dark_Tranquillity
27 oktober 2007, 20:55
Maar je zegt zelf dat je ook graag metal wilt spelen, dat krijg je echt niet uit een strat hoor!

Dat is belachelijk. Met een goedkope kut versterker en het eerste de beste distortion pedaal kun je een beste pot metal uit een strat halen! :strat:

Kakihara
27 oktober 2007, 20:57
Bij Iron Maiden spelen ze toch ook op Strats ? Of niet meer ?

s0ck
27 oktober 2007, 21:00
MEt een strat geen metal spelen ? die comment snap ik niet.
Malmsteen speelt toch ook vrij heftige muziek en speelt toch echt op een strat.
daarnaast heb ik een mooie marshall valvestate 100 watt staan met een goed overdrive kanaal. en binnenkort een BOSS GT8 dus dat komt wel goed :)

SaferSephy
27 oktober 2007, 21:39
hmm die meuk kun je ook uit een el cheapo halen...gewoon de distortion voluit en gaan.

Wil je juist een strat geluid...dat kan dan ook alleen uit een echte strat

a darker shade of grey
28 oktober 2007, 09:53
Bij Iron Maiden spelen ze toch ook op Strats ? Of niet meer ?

Strats met 2 humbuckers erin ja. Naar mijn mening kun je voor echte stevige muziek gewoon beter niet een strat met drie true single coils hebben. Malmsteen doet het ook, ik weet het, maar ik denk dat je dan niet meer geluid uit je gitaar krijgt dan het geluid van malmsteen.....als je dat wilt: prima, niets gezegd. Als je meer dan dat wilt in de stevigere regionen zou ik toch kijken voor een gitaar met humbuckers...

grayfink
28 oktober 2007, 09:56
Maar wat is er nu stuk aan die gitaar? Alles wat stuk is kun je repareren. Tenzij de gitaar is geplet door een stoomwals, of verhakselt in een hakselaar. Dan kan het lastig worden.

barno
28 oktober 2007, 10:43
Ik heb het niet zo op de look van een SG.
Maar ik ben wel bereid een maandje te wachten en die Highway one te kopen. Nu speel ik veel metal en dan voornamelijk malmsteen. Fender is natuurlijk prima om malmsteen mee te spelen ( niet dat het niet met andere merken gespeeld kan worden ) maar is de kwaliteit van een highway one beter dan een ibanez rond dezelfde prijsklasse met de standaard INF pickups ?

Het gekke is dat Fender eigenlijk helemaal geen gitaar is voor Malmsteen gedoe, hetgeen nog maar es bewijst dat het allemaal niet zo belangrijk is wat voor gitaar je hebt, it's all in the fingers ... Ouwe swing op een flying V, hardrock op een dikke gretsch, blues op een Ibanez, het kan allemaal maar ... het ziet er niet uit :)

s0ck
29 oktober 2007, 20:56
Maar wat is er nu stuk aan die gitaar? Alles wat stuk is kun je repareren. Tenzij de gitaar is geplet door een stoomwals, of verhakselt in een hakselaar. Dan kan het lastig worden.


Pickup bij de brug is defect. het vervangen kost me dan toch weer een aardige cent, ik zou dan 3 nieuwe pickups erin willen zetten omdat de huidige zwaar tegenvallen. Dus 2 nieuwe humbers en een single coil plaatsen. Ik kan het zelf niet monteren dus dat kost ook nog wat. daarnaast is mijn floyd rose redelijk naar de knoppen en moet hij volledig getuned worden.. kost dus minimaal 300 euro bij elkaar.

Dus dan hou ik deze als backup en speel ik lekker op mijn nieuwe fendert :)

Ik wil zowieso weer les gaan nemen en eens goed gitaar leren spelen naast het raggen wat ik jaren doe, zoek dus ook een gitaar waar een lekker clean geluid uit kan komen. Dus niet zozeer een metal gitaar, meer een goede oefen gitaar.