PDA

View Full Version : even voorstellen



S-Break Music 2007
26 oktober 2007, 21:59
hallo daar,

na een ietwat slechte start hier, krijg ik nu de regels een beetje onder de knie ..
dus hierbij stel ik mij zelf eerst maar even inhet kort voor,

ik ben Sander Hoek, 33 jaar en woon in almere, sinds mijn 11de speel ik gitaar, en heb de afgelopen jaren hier en daar wat binnen-en buitenlandse artiesten begeleid.

en speel nu in Desiree Coumans & Band en we hebben net onze nieuwe demo klaar. band speelt in het genre van anouk e.d.

ik hoop hier veel mede gitaristen te leren kennen, en leuk info te kunnen delen.

RolandT
26 oktober 2007, 22:05
goed begonnen is half gewonnen :)

Hoe zat dat nu met dat leren soleren? heb jij een cursus?

S-Break Music 2007
26 oktober 2007, 22:13
zo is het maar net! haha


ik heb niet echt een cursus, maar meer een gitaarlesboek geschreven.
en die komt op 09 dec a.s. uit....

RolandT
26 oktober 2007, 22:27
Sander, ik zoek al lang naar een goed boek om te soleren. Meeste boeken geven je enkel de scales. Doe jij het beter?

S-Break Music 2007
26 oktober 2007, 22:34
ja dat vind ik dus ook, van die droge kost die niet doordringt gewoon.

wat ik heb gedaan:
behandelen van meest voorkomende technieken, incl voorbeelden
dan 5 "kant en klare" solo in verschillende stijlen meespelen en dan zelf doen met een backing track waarin de technieken van eerder hfdstuk worden gebruikt

dan uitleg hoe je akkoorden kan pakken op de hals, soort van basis- barre en powerakkoorden

dan stuk onvermijdelijke theorie, maar wel op zo'n manier geschreven dat het makkelijk wegleest, dat je leert wat je moet weten zonder er veel moeite voor hoeven te doen.

en dan als laatste, toch wel de scales (basis) maar dan in een soort van "vraag en antwoord" spel, je leert dus echt letterlijk spelenderwijs de toonladders te gebruiken.
aan mijn leerlingen die het voor mij hebben getest, krijg ik (gelukkig haha) goeie en postieve reacties

wat bij mij dus anders is, is dat je echt ook je eigen creativiteit erin kan leggen, met als leidraad dan wat voorbeeld melodie lijnen.

laatste hfdstuk wordt andacht besteeds aan harmonieen

boek is geschreven voor de elec. gitarist die al wel wat basis kennis heeft, en de kennis wat uit wil diepen

boek telt 70 pagina's en komt met cd en dvd...

Lexvandoef
26 oktober 2007, 22:45
welkom, tof dat je je eigen lesboek hebt ontwikkeld, keep it going :D

RolandT
26 oktober 2007, 22:49
..boek telt 70 pagina's en komt met cd en dvd...Wel ik wil dat eens proberen. Waar is het (online) te koop (en voor hoeveel)?

S-Break Music 2007
26 oktober 2007, 22:49
dankjewel! raak nu beetje thuis in de wereld van de forums! echt lagge dit


ja liep er al een tijdje mee, en leerlingen vroegen het ook of ik een keer iets wilde opschrijven voor ze als naslagwerk zeg maar..

en zo is het idee ontstaan. dat is een beetje uit de hand is gelopen om er maar meteen les een lesmethode van te maken..maar goed, dan heb je wel wat he

ben wel blij dat het af is, want tis best veel werk om alles goed, duidelijk op te schrijven. voorwaarde voor mij is dat het lekker in jan boerenfluitje taal is neergezet, zodat (en dat bedoel ik zeker niet lullig) iedereen het kan snappen.

sommige van die gitaarboeken die al op de markt zijn hebben van die droge kost, die je eerst 3 x moet lezen wil je het op een rijtje hebben haha

S-Break Music 2007
26 oktober 2007, 22:52
te gek dat je het wil proberen!!


vanaf 9 dec is het verkrijgbaar, en de kosten vallen mee, boek is 20 euro
dan heb je dus 70 pagina's boek, cd van 80 min en dvd van 50 min.
dvd is extra uitleg hoe je de oefeningen moet uitvoeren, en toevoegingen, zodat je echt kan zien hoe het werkt.

net alsof je en leraar tegenover je hebt zitten zeg maar.

als je wil, stuur me dan een email dan als het zover is, stuur ik je een bericht!

email is: info@sanderhoek.com