PDA

View Full Version : Strat verven



guiman
26 oktober 2007, 21:02
Ik heb een prachtige American series strat. Alleen: hij is zwart, terwijl ik nu juist zo graag sunburst wil! Is het mogelijk om hem door een gitaarbouwer te laten overspuiten, zonder dat dat kapitalen kost en ook zonder dat er iets beschadigd raakt? Moet hij dan trouwens eerst ook compleet gestript worden, of kan die nieuwe verf er zo overheen?
Of zeggen jullie: niet klooien aan een nieuwe gitaar, probeer hem maar te ruilen? Graag advies.

Brent Ray Vaughan
26 oktober 2007, 21:16
Hey,

Ik zou hem proberen ruilen als ik jouw was. Maar als hij echt lekker klinkt zou ik hem gewoon laten zoals hij is. De laklaag bepaalt voor een deel de klank zoals je ondertussen wel zult weten.

De perfecte oplossing bestaat misschien even niet voor jou.
Groeten

Lenweë Míriel
27 oktober 2007, 12:28
Ik denk dat de beste optie wellicht is om 'm te verkopen ruilen tegen eentje die een sunburst heeft.
Tenzij het zo is dat je gitaar zo ongelovelijk lekker speelt en klinkt dan kan je 'm als nog wel omspuiten maar personelijk zou ik het niet doen. Maar het is mijn gitaar niet dus uiteindelijk bepaal je toch zelf.

bert k
27 oktober 2007, 14:14
Gaat naar Zelfbouw.

no 1 hops
27 oktober 2007, 16:20
de ene hoort verschil door andere lak, de andere niet.
vaak zijn de dekkend gespoten body's minder mooi van aanzien, heb zelfs eens 1 gezien die twee verschillende kleuren hout had, dus donker en licht kleur hout en dat is denk ik met een sunburst niet weg te werken.
je zou een losse sunburst body kunnen proberen aan te schaffen, misschien wel bij de string die hier vaak genoemt word voor halzen en body's

barno
27 oktober 2007, 20:00
goede spuitjob bij een professional kost je al gauw enkele honderden euro's, zeker voor sunburst, want dan moet ie eerst helemaal kaal zoals gezegd. Als een gitaar "lekker" speelt, komt dat meestal omdat de hals je goed ligt, dus idd, uitkijken naar een sunburst body, als het kan gemaakt van zelfde houtsoort, al zal er waarschijnlijk uiteindelijk een klankverschil zijn met je zwarte body ... who knows mss klinkt ie nog beter...

Riky
27 oktober 2007, 20:06
Ik zeg niet klooien met die gitaar... Als hij goed speelt...
Persoonlijk zegt kleur mij niet zo veel... Ik vind elke kleur wel iets hebben... Ik vind belangrijker dat hij goed geluid heeft en fijn speelt... Klinkt cliché, maar ja.... Ik vind dat nou een maal zo :D

fred dons
28 oktober 2007, 10:56
wat hops al zegt, kijk anders voor een andere body (bijvoorbeeld warmoth of all parts, tone factory heeft ook leuke bodies) en hou de zwarte body origineel, dan kun je die altijd nog verkopen als de nieuwe body het helemaal is (en zo niet dan verkoop je de nieuwe body)

Mattia
29 oktober 2007, 09:23
Een gelakte USA-made original Fender body in goede staat moet prima verkoopbaar zijn, en met dat geld moet een warmoth body toch wel aardig gefinacierd kunnen worden (gaat minder kosten dan je gitaar professioneel over te laten spuiten, tenminste) vooral een redelijk simpel iets a la alder met sunburst.

Puerco
29 oktober 2007, 18:09
Zwarte strats zijn stoer, ze zijn deftig en ze zijn ruig. Ze passen mooi bij je tuxedo en ze staan stoer bij je motorjack.
Niets meer aan doen.....