PDA

View Full Version : She's Got A Way (Billy Joel)



Harald
26 oktober 2007, 20:18
Het lukt me niet vaak, maar dit is een relatief eenvoudig arrangement van een prachtig nummer van Billy Joel. Meestal maak ik het mezelf al snel te moeilijk... Opgenomen tijdens de Dutch Guitar Night in Dortmund. (samen met Arnaldo Lopez en Eltjo Haselhoff)

http://www.youtube.com/watch?v=JU8nRPRji3s

Enjoy!

hendrix2
26 oktober 2007, 23:47
Mooi man!
Tis dikwijls de eenvoudigheid die het mooi maakt. Teveel fantasietjes enzo kunnen de sfeer dikwijls verpesten. Hier vind ik dat de sfeer van het nummer goed bewaard is gebleven!
Mooie prestatie, en zo eenvoudig is het wss ook wel niet :)

groet,
kenneth

edit: heb je toevallig geen filmpje van waar jullie alle drie samen spelen?

Makor1966
26 oktober 2007, 23:53
Mooi... ook dat tappende voetje van Eltjo :D

Harald
27 oktober 2007, 08:20
Thanks!

Zal nog eens kijken wat nog meer leuke dingen van dit concert zijn. Helaas heb ik de trios niet op band staan, de sets waren langer dan de tapes. De trios waren best mooi. Ik heb wel wat duos, oa. Tap Your Foot ongeveer zoals op de oorspronkelijke versie van Eltjo's CD. Ik speel dan de Luttrell stukken, en heb er nog een tweede stem aan toegevoegd bij sommige stukjes. Eltjo en ik deden ook nog een Chet medley samen. Geimproviseerd, deels wel erg leuk. Misschien dat ik van Eltjo solo ook nog wel iets kan posten. Maar moet er nog eens goed voor zitten dan om te kijken wat.

Tappende voetjes... Arnaldo doet dat goed, die zit zowat roerloos te luisteren als hij niet speelt. Maar vind het ook altijd lastig als je met meerdere mensen op het podium zit, en even niet speelt...

Ibanez666
27 oktober 2007, 11:06
beter een "simpel" stuk goed spelen dan iets moeilijks half/half. Hoewel ik moet zeggen dat dit stuk voor een verstokte plectrum speler als ik wel moeilijk is.... Ik heb er wel van genoten

The Lo Lands
27 oktober 2007, 19:48
Weinig aan toe te voegen... erg mooi en subtiel gespeeld!

... alleen konden die andere twee heren met gitaar niet wat zinnigs meespelen :D

Makor1966
27 oktober 2007, 19:56
Tappende voetjes... Arnaldo doet dat goed, die zit zowat roerloos te luisteren als hij niet speelt. Maar vind het ook altijd lastig als je met meerdere mensen op het podium zit, en even niet speelt...
Ja Eltjo's tappende voetje was nog het minst onrustig, Arnaldo lijkt me een toffe peer, is de rust zelve zoals ie daar zit.
Mijn voet tapte trouwens ook tijdens kijken filmpje :D

meul
28 oktober 2007, 18:47
zo zeg, veel mooie luistermuziek gepost de laatste dagen..

moet er niet aan denken dat ik dit zelf live zo zou moeten spelen, buiten het feit dat ik dat helemaal niet kan je ook nogeens de neusvleugels van het publiek op en neer horen gaan tijdens het ademhalen.. zenuwenklus lijkt me

erg tof!

Harald
28 oktober 2007, 23:45
zo zeg, veel mooie luistermuziek gepost de laatste dagen..

moet er niet aan denken dat ik dit zelf live zo zou moeten spelen, buiten het feit dat ik dat helemaal niet kan je ook nogeens de neusvleugels van het publiek op en neer horen gaan tijdens het ademhalen.. zenuwenklus lijkt me

erg tof!

Dank je! Valt wel mee, niet alleen heb ik al te veel elektrische gitaar gespeeld om dat nog te horen, tenzij ze luid snurken :D , maar ze hebben daar een goede zaal installatie. Met een monitor voor me, en mijn AER achter me was het net alsof ik in mijn gitaar zat... Heerlijk! Maar plankenkoorts ken ik helaas maar al te goed. Soms heel erg, maar de laatste tijd valt het meestal wel mee. En ik zat daar in erg goed gezelschap te spelen, met Eltjo en Arnaldo. Erg leuk om te doen. Zouden we best vaker willen doen zo.

meul
29 oktober 2007, 08:57
Dank je! Valt wel mee, niet alleen heb ik al te veel elektrische gitaar gespeeld om dat nog te horen, tenzij ze luid snurken :D , maar ze hebben daar een goede zaal installatie. Met een monitor voor me, en mijn AER achter me was het net alsof ik in mijn gitaar zat... Heerlijk! Maar plankenkoorts ken ik helaas maar al te goed. Soms heel erg, maar de laatste tijd valt het meestal wel mee. En ik zat daar in erg goed gezelschap te spelen, met Eltjo en Arnaldo. Erg leuk om te doen. Zouden we best vaker willen doen zo.

koorts, man, ik kan me de eerste keer op een podium nog heel goed herinneren. de eerste 4 of 5 nummers total blackout. geen idee hoe ik me hier doorheen heb gewurmt maar t zal niet fraai geweest zijn :-)
het is ook maar net wat je dicipline is denk ik. alles hierbuiten is vaak beetje eng. uiteraard helpt het wel als je wat kwaliteit achter je hebt staan.. in persoon en materieel..

Harald
29 oktober 2007, 16:04
Sologigs is wel heel anders dan met een band spelen wat plankenkoorts betreft. Met een band heb ik eigenlijk nooit meer last van plankenkoorts. Met solowerk is die kans er wel nog, dan is alles onder de loep, en als je even niet goed oplet, kan een stuk heel makkelijk helemaal de soep in lopen. Je kan dan wel weer heel makkelijk op het publiek inspelen. Ik werk bij dat soort optredens ook nooit met setlijsten bv.

MusicManMaestro
29 oktober 2007, 18:07
Mooi hoor , ik vind het altijd erg mooi als dit soort klassiekers geïnstrumentaliseerd worden dan blijkt maar weer hoe goed zo'n nummer wel niet is. En deze uitvoering is erg gaaf :cooler:

johantipker
30 oktober 2007, 10:46
Dit is zeer fraai gespeeld! en mooi gearrangeerd!

Spelen jullie live nooit versterkt met microfoons ipv mbv ingebouwde pick-ups en Aer-re-tjes?

Harald
30 oktober 2007, 11:49
Dit is zeer fraai gespeeld! en mooi gearrangeerd!

Spelen jullie live nooit versterkt met microfoons ipv mbv ingebouwde pick-ups en Aer-re-tjes?

Dank je!

Microfoons voor een akoestische gitaar... moet er eerlijk gezegd niet aan denken! Je kunt dan echt niet meer bewegen, terwijl ik meestal vooral staand speel. Los daarvan ben je volledig afhankelijk van je knoppenman. En of het nu echt beter klinkt is ook nog maar afwachten. Heb genoeg voorbeelden meegemaakt waarbij dat juist een stuk beroerder klonk, en dan ook nog eens veel te zacht, omdat het anders gaat rondzingen. Daarnaast kunnen we nog zelf EQ aanpassingen doen op de gitaar. Feedbackgevoeligheid is een stuk minder, en als de PA het laat afweten kom je met zon AER nog een heel eind... en dat weet ik inmiddels uit eigen ervaring. Een echt natuurlijk geluid met microfoons kan wel, maar dan moet je een goede installatie, goede knoppenman, en een niet al te idioot volume hebben. Dan liever een iets minder natuurlijk geluid, en in ieder geval je eigen spullen, die je kent, en waarvan je op aan kunt...

johantipker
30 oktober 2007, 12:03
Dank je!

Microfoons voor een akoestische gitaar... moet er eerlijk gezegd niet aan denken! Je kunt dan echt niet meer bewegen, terwijl ik meestal vooral staand speel. Los daarvan ben je volledig afhankelijk van je knoppenman. En of het nu echt beter klinkt is ook nog maar afwachten. Heb genoeg voorbeelden meegemaakt waarbij dat juist een stuk beroerder klonk, en dan ook nog eens veel te zacht, omdat het anders gaat rondzingen. Daarnaast kunnen we nog zelf EQ aanpassingen doen op de gitaar. Feedbackgevoeligheid is een stuk minder, en als de PA het laat afweten kom je met zon AER nog een heel eind... en dat weet ik inmiddels uit eigen ervaring. Een echt natuurlijk geluid met microfoons kan wel, maar dan moet je een goede installatie, goede knoppenman, en een niet al te idioot volume hebben. Dan liever een iets minder natuurlijk geluid, en in ieder geval je eigen spullen, die je kent, en waarvan je op aan kunt...

Ik snap 'm! Ik zou er zelf ook live niet gauw aan beginnen...

maar 2 of 3 akoestische gitaren kunnen, mits de spelers goed in balans spelen, en elkaar niet overstemmen, gewoon akoestisch al ontzettend fraai klinken. Soms lijkt het alsof maar weinig mensen dat nog weten. :cheerup:

moonfire
30 oktober 2007, 13:09
erg mooi gespeeld Hareld.
eenvoudig kan soms wondermooi zijn.

Harald
30 oktober 2007, 14:10
Ik snap 'm! Ik zou er zelf ook live niet gauw aan beginnen...

maar 2 of 3 akoestische gitaren kunnen, mits de spelers goed in balans spelen, en elkaar niet overstemmen, gewoon akoestisch al ontzettend fraai klinken. Soms lijkt het alsof maar weinig mensen dat nog weten. :cheerup:

Klopt, denk maar aan Al diMeola Paco de Lucia en John mcLaughlin. Maar voor de muziek die wij spelen wat minder voor de hand liggend. En je moet dan wel echt een goede installatie hebben, en stil publiek (al hadden we dat in Dortmund ook)

Thanks, Moonfire!