PDA

View Full Version : Constructieadvies gewenst



Kakihara
26 oktober 2007, 18:43
Hoi,
Ik ben zo stilaan mijn zelfbouwgitaar aan het plannen, maar voor de constructie zit ik nog met een paar vraagjes.
Het wordt een licht gemodificeerd telecastermodel (flattop) met een setneck en 2 humbucker-sized single coils, fender radius en - mensuur. Nu wou ik ook een wrap around bridge (twijfel nog tussen een Badass-copie of een Duesenberg-wraparound) en die zijn voor zover ik weet, enkel in Gibson-maten te verkrijgen.
Nu heb ik volgende vragen:


Zou dit problemen leveren in combinatie met de Fenderafmetingen ?
Of kan ik dan beter voor de "gulden middenweg" opteren, en gaan voor een PRS-mensuur van 25" ?
Wat betreft de spacing van de pickups (ivm de polepieces), kan ik waarschijnlijk best gaan voor de Gibsonspacing ?
Qua neck-angle veronderstel ik dat een hoek van 2 à 3 graden moet volstaan ?


Ik dank jullie alvast hartelijk voor jullie advies

orreltak
26 oktober 2007, 20:24
die neckangle kan je pas uitrekenen als je een keuze hebt gemaakt welke brug(hoogte) je gaat monteren.die is vrij cruciaal betreft de halshoek.

Mr.Fingers
26 oktober 2007, 20:50
A) Alleen qua stringspacing misschien...
B) Mensuur heeft hier eventjes niets te zien, je plaats gewoon je wraparoundbrug op de plaats waar normaal je telecasterbrugplaat komt, moet je berekenen als je je hals hebt
C) U heeft het antwoord al gegeven, gaan voor PAF's (Fender Wide Ranges kunnen eventueel ook nog wel, maar die zullen dan wel kingsized groot lijken)
D) Het is bolt on, dus je kan zelf nog aanpassen als je wil, maar normaal zal 2 à 3 graden volstaan!

espike
28 oktober 2007, 11:10
string spacing is geen probleem.
Heb hier net deze brug geplaatst:
link naar tonefactory (http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_41_58_315&products_id=3187)
in combo met een 25.5" fender hals 22 fret, en dit past prima
handigheidje mensuur: hoge e + 3 mm lage e +6mm op mensuur afstand, en je flageolet intonatie op 12 staat bijna perfect
(moet nog even een digi photo regelen voor plaatjes, maar t resultaat is erg goed speelbaar. )