PDA

View Full Version : Peavey Valveking 212 modding?



Rafke Pafke
26 oktober 2007, 16:14
Hallo,

Ik heb sinds een week een Peavey Valveking 212 combo. Het is mijn eerste lampenversterker (of nee, hier moet ik buizen zeggen zeker :) ) en ik ben er tot nu toe heel erg tevreden over. Alleen is die verschikkelijk zwaar. Ik had wel op voorhand verwacht dat het een zwaar ding ging zijn, maar ik blijk het toch nog wat onderschat te hebben. Maar goed, ik zal het sjouwen dan maar beschouwen als wat welkome lichaamsbeweging.

Nu lees ik her en der op internet dat die combo beter tot zijn recht komt met andere (en uiteraard betere) speakers erin.

Voorlopig is dat niet aan de orde, maar in de toekomst, als we met onze band wat verder staan, ga ik dat misschien wel overwegen.

Ik vraag me nu gewoon af of het dan mogelijk is om de huidige speakers uit de combo te halen en er géén andere in te zetten, maar er wel een 2x12 of 4x12 cabinet onder te zetten. Met het oog op het gewicht en misschien ook het verminderen van trillingen (ik lees ook regelmatig dat combo's hier meer last van hebben).

Enig idee?

hendrix_appendix
26 oktober 2007, 16:17
Dat kan, kwestie van de speakerbedrading loshalen en op de speakers in je cab aansluiten. Wel checken of het klopt qua ohmage, maar dat zal op de meeste 2*12's niet zo'n probleem zijn. Zul je de draden ook moeten verlengen denk ik, anders kom je er niet.

Qua gewicht zal het weinig schelen, zo veel wegen die speakers niet. En trilling? Hoe bedoel je dat? meetrillen van te los bevestigde componenten?

Blaahaab
26 oktober 2007, 16:34
of je koopt een top ofzo? of je kan wielen onder je versterker zetten, of een roadie regelen die hem tilt voor je :)

Lexvandoef
26 oktober 2007, 17:47
Qua gewicht zal het weinig schelen, zo veel wegen die speakers niet. En trilling? Hoe bedoel je dat? meetrillen van te los bevestigde componenten?

Dat ben ik niet echt met je eens. Ik heb hetzelfde gedaan met mijn JMP 2x12 combo. De combo zelf woog tussen de 45 en de 50 kilo. Nu heb ik een head van 17,5 kilo en een cab van 23,5 kilo. Tis echt veel makkelijker en handzamer.