PDA

View Full Version : Effecten/Amp-modeller



Azrael
28 januari 2003, 22:31
Ik wil de volgende opstelling op mijn elektrische gitaar maken
gitaar ------> amp-modeller / effectenbox in 1 ------> normale audio versterker van 80 watt ------>twee stereo boxen
Het moet rond tot de 250 kosten voor het amp/effecten boxje. Wat kan ik het beste nemen?
En is dit een goede opstelling?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Azrael op 2003-01-28 22:31 ]</font>

A3
29 januari 2003, 13:05
ik heb een behringer v-amp, kost nog geen 200 euro tegenwoordig en ik ben er wel vrij tevreden van, op een paar details na (als je schakelt met de footswitch schakelt hij te laat en met een bijgeluid) maar de ampsimulaties zijn goed en de effecten ook vind ik, ga het best zelf eens bespelen. Je kan ook een tweedehands line 6 pod kopen, dat is vermoedelijk beter omdat het duurder is en omdat de v-amp is afgezien van de pod, maar ik heb er nog nooit over gespeeld.
en je wilt dat aansluiten op een gewone versterker met gewone boxen? ik sluit m'n v-amp aan zowel op m'n gitaarversterker als op m'n stereo en vindt persoonlijk de gitaarversterker het beste klinken, maar dat is natuurlijk weeral persoonlijke smaak.
Er zijn natuurlijk nog vele andere effecten en ampsimulatietoestellen, maar daarover zullen anderen je informatie moeten geven

Azrael
29 januari 2003, 16:07
Nouja "gewone" boxen. Ik wil wel een paar goede boxen eraan hangen. Geen computer boxejes of andere goedkope troep. Ik zat te denken aan boxen van 200 euro per stuk. Daar kan ik wel een aardig leuk geluid uit krijgen dacht ik zo (maar 'k moet wel wat centjes sparen :razz:)

BLOK182
29 januari 2003, 16:35
zou je niet gewoon een gitaarversterker kopen?

Azrael
29 januari 2003, 18:22
Waarom zou ik een gitaar versterker nemen? Ik vind die dingen lelijk en ze brengen vaak alleen hoge of alleen lage tonen goed voort. En als je een versterker wilt hebben die dat wel kan ben je klauwen met geld kwijt. Niemand hier die ervaring heeft met voorversterkers/ampmodeller--->normale versterker plus boxen?

BLOK182
29 januari 2003, 18:24
Naja, je hebt een redelijk goeie gitaarversterker voor pakweg 400-500 euro, en waarschijnlijk wil je hem alleen thuis gebruiken? Of wil je serieus met een halve stereotoren / gitaarversterker gaan giggen?

Negative K3 fan
29 januari 2003, 18:28
Op 2003-01-29 18:22, schreef Azrael:
Waarom zou ik een gitaar versterker nemen?


Omdat ze gemaakt zijn om gitaren te versterken en waarschijnlijk (een stuk) beter klinken dan jouw manier.



Ik vind die dingen lelijk en ze brengen vaak alleen hoge of alleen lage tonen goed voort.

onzin

En als je een versterker wilt hebben die dat wel kan ben je klauwen met geld kwijt.

alsof je dat niet bent met jouw manier? een goede audio versterker en een set goede boxen en een degelijke amp simulator a la een pod kost ook klauwen met geld.

Niemand hier die ervaring heeft met voorversterkers/ampmodeller--->normale versterker plus boxen?


ik niet... waarschijnlijk zijn hier wel mensen te vinden die het wel eens hebben gedaan.

als ik je ngo neit heb overtuigd, normale boxen zijn vaak neit degelijk genoeg voor een goed gitaar geluid, normale boxen hebben ook vaak een woofer en een tweeter, en je hebt grgote kans dat het alleen al door de boxen enorm ruk gaat klinken. Ook zal een gewone versterker met boxen erbij nooit zo hard gaan als een echte goedee gitaarversterker.

BLOK182
29 januari 2003, 18:31
en het is een hoop gesjouw en gehannes, tis hoogstens leuk als je al een stereotje hebt en je wilt het voor "erbij". En dan nog zou ik het nooit doen.

Shay
29 januari 2003, 18:44
Ik heb vroeger altijd over de stereotoren van mijn pa gespeeld.. Geluid is niet om aan te horen. Zo schel, geluidskwaliteit bart smit heb je dan.. Koop gewoon een goeie versterker zoals een bandit 112 van peavey .. hey das toevallig .. ik heb er een te koop staan voor 175 euro.. interesse?

telecastermaster
29 januari 2003, 19:00
Ik heb zelf de volgende opstelling:

gitaar-> Korg PX-3 -> computer -> Philips MFB actieve boxen

Werkt uitstekend de Korg was 135 Euro; de MFB boxen 100,-. Totaal 235.
Ik moet erbij zeggen dat ik het alleen het cleane geluid + effecten gebruik. De distortions van de PX-3 zijn niet super, de effecten daarentegen wel! Geluid: denk aan Knopfler.

Azrael
29 januari 2003, 20:02
Op 2003-01-29 18:28, schreef Negative K3 fan:
[quote]
Op 2003-01-29 18:22, schreef Azrael:

En als je een versterker wilt hebben die dat wel kan ben je klauwen met geld kwijt.

alsof je dat niet bent met jouw manier? een goede audio versterker en een set goede boxen en een degelijke amp simulator a la een pod kost ook klauwen met geld.

Die amp/simulator ala een pod komt er sowieso. Ook voor de effecten. Goede audio versterker heb ik al. Twee goede boxen kan ik voor 400 euro wel kopen. Dan zit ik aan de prijs van een versterker. Dus ben ik niet duurder uit.


als ik je nog niet heb overtuigd, normale boxen zijn vaak neit degelijk genoeg voor een goed gitaar geluid, normale boxen hebben ook vaak een woofer en een tweeter, en je hebt grgote kans dat het alleen al door de boxen enorm ruk gaat klinken. Ook zal een gewone versterker met boxen erbij nooit zo hard gaan als een echte goedee gitaarversterker.


Waarom kan ik dan wel een CDtje gitaar muziek afspelen op super volume op de Bose boxen beneden? Geluid is geluid lijkt mij zo. En nooit zo hard??? Waarom zou een normale stereo toren niet even hard kunnen? Sorry als dit zeurderig overkomt

Maar alsnog bedankt , ik heb hier Bose 301 boxen beneden. Ik denk dat ik gewoon een Pod of V-amp koop (ik twijfel een beetje) en het dan eens ga uitproberen.

Sander ,

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Azrael op 2003-01-29 20:03 ]</font>

Negative K3 fan
29 januari 2003, 21:39
Op 2003-01-29 20:02, schreef Azrael:


Op 2003-01-29 18:28, schreef Negative K3 fan:
[quote]
Op 2003-01-29 18:22, schreef Azrael:

En als je een versterker wilt hebben die dat wel kan ben je klauwen met geld kwijt.

alsof je dat niet bent met jouw manier? een goede audio versterker en een set goede boxen en een degelijke amp simulator a la een pod kost ook klauwen met geld.

Die amp/simulator ala een pod komt er sowieso. Ook voor de effecten. Goede audio versterker heb ik al. Twee goede boxen kan ik voor 400 euro wel kopen. Dan zit ik aan de prijs van een versterker. Dus ben ik niet duurder uit.


als ik je nog niet heb overtuigd, normale boxen zijn vaak neit degelijk genoeg voor een goed gitaar geluid, normale boxen hebben ook vaak een woofer en een tweeter, en je hebt grgote kans dat het alleen al door de boxen enorm ruk gaat klinken. Ook zal een gewone versterker met boxen erbij nooit zo hard gaan als een echte goedee gitaarversterker.


Waarom kan ik dan wel een CDtje gitaar muziek afspelen op super volume op de Bose boxen beneden? Geluid is geluid lijkt mij zo. En nooit zo hard??? Waarom zou een normale stereo toren niet even hard kunnen? Sorry als dit zeurderig overkomt

Maar alsnog bedankt , ik heb hier Bose 301 boxen beneden. Ik denk dat ik gewoon een Pod of V-amp koop (ik twijfel een beetje) en het dan eens ga uitproberen.

Sander ,

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Azrael op 2003-01-29 20:03 ]</font>


Een gitaar gluid heeft veel meer dynamiek dan op een cd, dus heel veel volume pieken enzo, ook bepaalde gitaarfrequenties zijn neit erg goed voor boxen op hoge volumes (feedback piepen enzo). En vaak is het zo dat een stereo niet zo hard gaat als een gitaarversterker omdat het anders werkt enzo, ik weet niet dat het zo is, maar vaak wel zo werkt.

en een v-amp is goedkoper dan een pod, probeer ze ook 2e hands te zoekn, dan ben je helemaal goedkoop uit.