PDA

View Full Version : KT66... JJ of Tung Sol?



sash
26 oktober 2007, 04:31
Na maanden van uitstellen eindelijk stappen ondernomen om m'n tweed Bassman clone eens flink onder handen te nemen. Over alles ben ik eigenlijk wel uit, maar heb een dilemma met de buizen.

Tung Sol of JJ? Wat ik graag wil weten is of het prijsverschil het waard is. Wat zijn jullie ervaringen?

Franc
26 oktober 2007, 12:33
Ik heb een set JJ KT66s in mijn JTM45 gehad en het zijn prima buizen, ik had het idee dat mijn JTM45 iets strakker klonk dan met de Chinese KT66s die ik er ook in gehad heb.

jacky
26 oktober 2007, 16:22
tweed bassman clone met KT66 hmmm kan wel maar ik zou een setje 5881 van tungsoll doen lekker stevige buis mooie donkere toon en houd het ook uit met de klappen die een bassman combo geeft

Vind de Kt66 toch meer een marshall buis daarnaast is de tungsoll kt66 een mega dikke buis ( lijkt wel een 6550) met een enorme voet dus dat is erg onhandig in een bassman combo ze passen niet in de klemmen en veren er omheen (ala marshall) is ook niet echt een optie.

Succes

Rutger
26 oktober 2007, 16:55
Sash, jij hier!? :o

Da's lang geleden... alles goed? :)

sash
26 oktober 2007, 17:52
tweed bassman clone met KT66 hmmm kan wel maar ik zou een setje 5881 van tungsoll doen lekker stevige buis mooie donkere toon en houd het ook uit met de klappen die een bassman combo geeft

Vind de Kt66 toch meer een marshall buis daarnaast is de tungsoll kt66 een mega dikke buis ( lijkt wel een 6550) met een enorme voet dus dat is erg onhandig in een bassman combo ze passen niet in de klemmen en veren er omheen (ala marshall) is ook niet echt een optie.

Succes

Heb er niet bij verteld wat voor verhouding ik heb met deze combo. Speaker setup was 4x8". Heb er binnen een paar weken twee van opgeblazen. Uit wanhoop de decoupeerzaag gepakt, het cabinet door midden gezaagd, de onderkant er weer opgeschroefd en toen had ik ineens de slechtst afgewerkte top ooit...
Vandaar dat ie drastisch omgebouwd gaat worden, naar een soort van Fender/Marshall mix, met romig Marshall laag en een Fender belletje in het hoog. Vandaar de keus van KT66. Komt ook een MM JTM45 OT in.

@Rutger: Tijd geleden idd :) Alles goed, erg druk met spelen en alles er omheen. Hoe ist met jou? Heb je nog steeds die vette Mini? :D

sash
26 oktober 2007, 17:54
Ik heb een set JJ KT66s in mijn JTM45 gehad en het zijn prima buizen, ik had het idee dat mijn JTM45 iets strakker klonk dan met de Chinese KT66s die ik er ook in gehad heb.

En qua duurzaamheid? Hetzelfde?

Mr.Jay
26 oktober 2007, 19:02
tweed bassman clone met KT66 hmmm kan wel maar ik zou een setje 5881 van tungsoll doen lekker stevige buis mooie donkere toon en houd het ook uit met de klappen die een bassman combo geeft
Vind de Kt66 toch meer een marshall buis daarnaast is de tungsoll kt66 een mega dikke buis ( lijkt wel een 6550) met een enorme voet dus dat is erg onhandig in een bassman combo ze passen niet in de klemmen en veren er omheen (ala marshall) is ook niet echt een optie.
Succes

Ik heb recentleijk een Tweed "CHAMPDELUXE" 1x12" gebouwd met 1 x 6V6 en daarnaast 1 x KT66 SOVTEK > met een "el34-veer" er omheen gaat dat prioma en klinkt als een klok. Ik vond deze buis wat dikker en strakker/ronder klinken dan een EL34 of 6L6.

Franc
26 oktober 2007, 20:10
En qua duurzaamheid? Hetzelfde?

Tsja, ze leven beide nog steeds :)

jacky
26 oktober 2007, 21:28
Ik heb recentleijk een Tweed "CHAMPDELUXE" 1x12" gebouwd met 1 x 6V6 en daarnaast 1 x KT66 SOVTEK > met een "el34-veer" er omheen gaat dat prioma en klinkt als een klok. Ik vond deze buis wat dikker en strakker/ronder klinken dan een EL34 of 6L6.


Topic starter vroeg specifiek naar de tungsol KT 66 ik heb ze liggen ik zou ze nooit op zijn kop in een amp hangen zijn net zo groot als de 6550 dus een veels te grote voet en die veer gaat nooit om dat glas heen

Ik weet niet hoe de bassman er op dit moment "bijstaat" maar als het een top is geworden zou ik zeggen doen doen doen.
Buizen klinken groots.

Heb recent diverse marshall achtigen gehoord die zeg maar bassman achtig opgebouwd waren met nette trrafos CC weerstanden cts pots en KT66 maar die van TAD en die klonken in mijn fender oren erg lekker en eigenlijk had ik nog nooit een mooie marshall gehoord (sorry boys) maar deze deden het erg lekker

Mr.Jay
26 oktober 2007, 21:33
Topic starter vroeg specifiek naar de tungsol KT 66 ik heb ze liggen ik zou ze nooit op zijn kop in een amp hangen zijn net zo groot als de 6550 dus een veels te grote voet en die veer gaat nooit om dat glas heen


De Sovtek KT66 is ook "model" 6550, veer past prima hoor, no probs !
En het is maar net wat je wil met je Bassman natuurlijk. Maar als ik de verhalen goed gelezen heb is geeneen R.I. KT66 zo mooi klinkend als een originele GEC. Ik wil het zelf nog horen, maar de oudjes zijn erg duur.

vinni
27 oktober 2007, 10:45
Beide niet doen.....

De Tungsol heeft een metal base....de randdebielen bij Tungsol laten de aarding ook via de base lopen....dat geeft in bepaalde versterkers hele leuke effecten. (buis wordt op de plaats gehouden door van die metalen klapringen zal ik maar zeggen)

De JJ is niet echt een KT66.

Er is op dit moment nog maar één echte fabrikant van KT66's en dat is Shuguang.

Groove Tubes is gestopt maar die verkocht alleen maar relabels van Shuguang en Saratov.

Sovtek is er geloof ik ook nog wel met een KT66 maar die blijken ze ook niet zelf te produceren.

Advies....neem een TAD KT66 (een geteste Shuguang)
Shuguang zelf brengt hun buizen trouwens ook wel onder de merknaam Valve Arts op de markt.

Vinni

Franc
27 oktober 2007, 10:46
Beide niet doen.....

De JJ is niet echt een KT66.


Vinni

o? vertel?

vinni
27 oktober 2007, 11:02
De JJ is een gemodificeerde KT88.
Maar goed....geen echte KT66 dus...
Ze werken natuurlijk wel.....en met een KT66-achtig geluid.
Maar het is geen KT66 qua constructie.

Groet,
Vinni

Mr.Jay
27 oktober 2007, 11:04
De JJ is een gemodificeerde KT88.
Maar goed....geen echte KT66 dus...
Ze werken natuurlijk wel.....en met een KT66-achtig geluid.
Maar het is geen KT66 qua constructie.
Groet,
Vinni

daht ik al , de meeste KT66 van nu zien ook echt uit als een KT88

pol
27 oktober 2007, 12:05
niks mis met KT88's natuurlijk :)
dus qua geluid zit er ook weinig verschil tussen ? Ik heb nu kt88's in mijn versterker zitten.

sash
31 oktober 2007, 18:48
De JJ is een gemodificeerde KT88.
Maar goed....geen echte KT66 dus...
Ze werken natuurlijk wel.....en met een KT66-achtig geluid.
Maar het is geen KT66 qua constructie.

Groet,
Vinni

Dat is interessant om te weten. Ben benieuwd wat de verschillen zijn qua sound.

Maar ja, aan de andere kant... als het goed klinkt maakt het me niet uit wat voor constructie de buis heeft. Neem ook wel aan dat ze qua karakter dicht in de buurt komen van 'echte' KT66's.

vinni
31 oktober 2007, 18:51
Maar ja, aan de andere kant... als het goed klinkt maakt het me niet uit wat voor constructie de buis heeft. Neem ook wel aan dat ze qua karakter dicht in de buurt komen van 'echte' KT66's.

Dat is ook zo......
Kijk en qua biassing en output heeft het natuurlijk wel de karakteristieken van een KT66.

Heb zelf de Shuguangs.
(TAD's)
Vinni

sash
2 november 2007, 05:24
Mooi. Dan doe ik doe ik gewoon lekker makkelijk en ga ik voor de JJ's. Mocht het niet bevallen dan zoek ik wel weer verder. Het is me nog nooit gebeurd dat een verandering in m'n gear me in één keer beviel, dus dat zal nu zeker niet het geval zijn. :D