PDA

View Full Version : Celestion G 12 H gaat eruit, wat erin???



Vilow
25 oktober 2007, 23:59
Beste gitaarvrienden,

Ik speel momenteel over een marshall cabinet met 2x12 celestion G12 H 30 watt 75 hz 16ohm greenback spreakers ,de originele oude zeg maar.
Mijn speelstijl hardrock/ metal vraagt toch om meer laag in mijn sound.
Heeft iemand een goede suggestie betreft speakers die daar wel in volstaan?

mocht iemand intresse in de G12's hebben, pm me aub.

Bij voorbaat bedankt voor de hulp.

Chris Winsemius
26 oktober 2007, 00:03
Je mag mij emailen over je oude Celestions (en over nieuwe).

Hoeveelheid laag kan ook aan onderstaand liggen:
- gitaar
- effekten
- versterker
- dikte speaker-kabel en -bedrading
- constructie v/h cabinet

Wat voorbeeldjes van andere Celestions:
T75s old style/80s hard rock
Vintage 30s moderne hardrock/metal

guhlenn
26 oktober 2007, 08:08
same here. cvoor meer bass lijken de t75's me geschikt. misschien in combi met een V30. Maar de H30 is een lekkere speaker hoor, moeilijk om te toppen.

Kim Wilson
26 oktober 2007, 08:14
G12H lijkt me idd niet echt geschikt voor metal. Heerlijke speaker, maar niet strak genoeg.

Is de V30 misschien een optie? Of de Classic Lead 80? Of een combi van die twee?

drap
26 oktober 2007, 09:46
Vilow, je hebt een pm over de G12H-30's! :)

Voor metal lijkt me trouwens de V30 of de G12T-75 het meest geschikt trouwens. En nee, die van mij zijn al verzegd :satisfie:

svdijk
26 oktober 2007, 09:52
De nieuwe G12K-100 Celestions schijnen erg goed te zijn voor metal, maar die heb ik nog niet gehoord.
Ze schijnen erg veel laag te hebben!!
Ik heb heb zelf onlangs in al m'n JCM800 kasten de originele G12T-75 speakers weer teruggebouwd (één kast uit 1984, en twee kasten uit 1987).
Ik had er V30's en G12H's inzitten, maar ik was toch weer aangenaam verrast hoe goed en veelzijdig de G12T-75's zijn!!
Dit zijn een beetje de alleskunners van Celestion, dus je kunt er niet echt mee in de fout gaan!!

Marc Oblivian
26 oktober 2007, 10:16
Hangt er een beetje af wat voor metal je wilt spelen.
Erg omlaag gestemd? Oude metal (hangt meer naar (hard)rock) of modernere variant?
Snel? Langzaam?

Ik heb de V30 en de G12-k100 naast elkaar getest.
Vond de G12-k100 voor (extreme) metal de absolute winnaar. Inderdaad veel laag, maar ook veel detail.
Een speaker die alles moeiteloos weergeeft wat je erin gooit, hoe snel of extreem ook. Loodzware sounds, strak, met veel detail (niet te schel) en op de een of andere manier een heel vloeiende weergave van high-gain sounds.

V30. Meer allroundkarakter. Hier kan je (hard)rock mee spelen, maar ook metal slikt ie goed. Iets schreeuweriger karakter (niet negatief bedoeld), meer mid-achtig.
Meer een rock voicing IMO, maar nog steeds lekker voor metal. Wellicht meer een voicing voor heavy metal ipv brute death/grind/math-metal dan de G12-k100.

Dus: voor echte compromisloze metalsounds: G12-k100
Voor metalsounds met wat meer "rock"karakter: V30

Mijn testmateriaal was overigens een Dean V, Heritage LP en een Engl Powerball.

Enne: niet wegdoen die greenbacks: koop er gewoon een kast met andere (metal) speakers bij: ga ik ook doen!! (tenzij je rock afzweert uiteraard)

vinni
26 oktober 2007, 10:20
In plaats van die V30's adviseer ik je toch om Eminence Goevernors te pakken.
Klinken colgens velen beter en zijn een stuk goedkoper.
Ik heb er nu totaal 6 gebruikt in mijn kasten.

Vinni

Jan Buurman
26 oktober 2007, 10:38
In plaats van die V30's adviseer ik je toch om Eminence Goevernors te pakken.
Klinken colgens velen beter en zijn een stuk goedkoper.
Ik heb er nu totaal 6 gebruikt in mijn kasten.

Vinni

????
V30's 89,95 bij Tonefactory
Eminence Governors 109,48 bij Verduin Electronics

pol
26 oktober 2007, 10:56
ga dan eens kijken bij www.thomann.de , daar komen die eminences rond de 50 euro dacht ik.

volgens mij ligt het probleem hier eerder bij de kast, normaalgezien hebben die G30H's laag genoeg.

Probeer eens wat andere merken of misschien een 4 x 12 ?

Kim Wilson
26 oktober 2007, 11:02
Ja, de G12H heeft laag zat, maar het is IMO niet strak genoeg voor metal.

pol
26 oktober 2007, 11:17
haja, maar de topicstarter vroeg om meer laag, over de strakheid werd niks gezegd.

als de kast niet gemaakt is om veel laag weer te geven mag je er eender welke speakers instoppen, zal niet veel uitmaken.

drap
26 oktober 2007, 12:01
Vilow, je hebt een pm over de G12H-30's! :)

Voor ik ondersneeuw, ik haal 'm nog maar even aan.

Squier4ever
26 oktober 2007, 12:31
Voor ik ondersneeuw, ik haal 'm nog maar even aan.

volgens mij was Chris eerder hoor.... :D

drap
26 oktober 2007, 13:42
Echnie, Chris vroeg een mailtje, dat is heul wat anders!

En Vilow heeft weer een pm btw. Harde handel achter de schermen... 8-)

Vilow
26 oktober 2007, 17:13
Bedankt voor alle reacties,

Ik denk inderdaad om over te stappen op de G75 T's , hoe kom ik aan de rechten om foto's erbij te posten, of zal ik dan eerst 1000 posts moeten hebben? De harde business vindt zich inderdaad achter de schermen plaats haha!

Klop het trouwens dat celestion overweegt om deze greenbacks weer in productie te nemen?

pol
29 oktober 2007, 11:17
die maken ze toch al jaren ?

Chris Winsemius
29 oktober 2007, 18:30
Bedankt voor alle reacties,

Ik denk inderdaad om over te stappen op de G75 T's , hoe kom ik aan de rechten om foto's erbij te posten, of zal ik dan eerst 1000 posts moeten hebben? De harde business vindt zich inderdaad achter de schermen plaats haha!

Klop het trouwens dat celestion overweegt om deze greenbacks weer in productie te nemen?

Het plaatje moet eerst elders ge-upload worden, daarna kun je hier de link naar dat plaatje sturen. Mocht je geen webruimte hebben: mail me even en ik zal je plaatje upoaden.

Je mag me nog steeds (pm-men of) mailen omtrent die H30s, ik heb hier trouwens nog wel wat T75s liggen.

V/d 25 Watt Greenback is er al jarenlang 'n reïssue, v/d 30 Watter zijn er ip twee (goedkopere zonder groene achterkant) waarvan de duurdere, Heritage, bass uitvoering 'n groene achterkant heeft. In dezelfde serie heb je ook 20 Watt greenbacks.

drap
29 oktober 2007, 18:39
Te laat mate :cooler: