PDA

View Full Version : Gitaarband beschadigd gitaar?



Wiellem
25 oktober 2007, 22:57
Ik heb hier een Levys gitaarband die ik voor mijn gitaar gebruik met straplocks, mijn probleem is hiermee dat iedere keer als ik de gitaar wat anders hang de band langs de rand van de gitaar schiet.

Op de gitaar is dit te zien en ik vroeg me dus af of het hoort dat je band zo langs je gitaar schiet zeg maar. Anders ben ik onnodig de gitaar ana het beschadigen.

Als dit heel normaal is maak ik er geen probleem van en zal de gitaar dus flink verslijten op die plek, maar dna maak ik me er niet druk om.

Ook vroeg ik me af of ik wel de band op de juiste manier aan de gitaar heb zitten, dus het langere uitteind met leer en het Levys logo aan de onderkant van de gitaar. ?

schizo910
25 oktober 2007, 23:42
ik snap niet wat je bedoelt, kun je foto's posten...

Yamhammer_71
25 oktober 2007, 23:48
Ook vroeg ik me af of ik wel de band op de juiste manier aan de gitaar heb zitten, dus het langere uitteind met leer en het Levys logo aan de onderkant van de gitaar. ?

Die methode is inderdaad juist. Misschien kun je beter wat foto's posten, want beschadigingen hoor je niet zomaar te krijgen door een gitaarband.

Mitch
25 oktober 2007, 23:51
Leer geeft krassen :???:
Ik snap 'm ook écht niet.

Wiellem
26 oktober 2007, 00:17
Nu kijk het zijn niet echt krassen, maar steeds gaat de band erlangs waardoor je toch wel een beetje ziet dat de lak wat anders geworden is, doffer dus.

Ik vroeg me dus daarom af welk stuk van de gitaarband onderaan hoort te zitten zodat ik het niet fout doe he :P

Dit deel doe ik onder vast:

http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_gold/jingle-shop/new_photo/new_levys_m8p3blk_l.jpg

Yamhammer_71
26 oktober 2007, 00:39
Het materiaal van die gitaarband op de foto lijkt vrij ruw...heb je geen foto's van de gitaarband helemaal uitgestrekt?

bert k
26 oktober 2007, 00:44
Ik zou hem zelf andersom doen. Nu heb je de gesp precies op je schouder, en dat voelt niet fijn aan. Maar of het voor de beschadigingen helpt weet ik niet.

Mr.Fingers
26 oktober 2007, 09:45
Ik weet wat je bedoelt. Normaal gezien hangt je riem mooi aan de straplock, en loopt deze in een rechte lijn naar je schouderblad, maar soms kan deze zo zitten (met name als je je gitaar met de kop opricht (en dus meer verticaal gaat spelen), dat deze eerst over het voorblad/armrest gaat, en dan naar de schouder. als je dan je kop naar beneden duwt, schuift de band over de body, en gaat deze vegen.

Tip van de dag: hou je gitaar gewoon stil!

tabmaniac
26 oktober 2007, 11:37
Ik weet wat je bedoelt. Normaal gezien hangt je riem mooi aan de straplock, en loopt deze in een rechte lijn naar je schouderblad, maar soms kan deze zo zitten (met name als je je gitaar met de kop opricht (en dus meer verticaal gaat spelen), dat deze eerst over het voorblad/armrest gaat, en dan naar de schouder. als je dan je kop naar beneden duwt, schuift de band over de body, en gaat deze vegen.

Tip van de dag: hou je gitaar gewoon stil!

haha, ja ik ken het ook, dit gebeurt voornamelijk bij strats, tenminste met mijn ervaring..

inderdaad gewoon gitaar stilhouden en niet zo zeuren over krasjes;)

Wiellem
26 oktober 2007, 11:37
Om de gitaar nou helemaal stil te houden is ook niet alles :P

Maar misschien dat ik eens ga kijken voor een andere gitaarband dan.

tabmaniac
26 oktober 2007, 11:38
Om de gitaar nou helemaal stil te houden is ook niet alles :P

Maar misschien dat ik eens ga kijken voor een andere gitaarband dan.

heeft geen zin, dit blijf je toch houden.. als je dat ding gewoon niet verticaal houdis het goed en gewoon niet zo zeuren over krasjes;) die komen er toch wel..

Wiellem
26 oktober 2007, 11:43
heeft geen zin, dit blijf je toch houden.. als je dat ding gewoon niet verticaal houdis het goed en gewoon niet zo zeuren over krasjes;) die komen er toch wel..

Krasjes maakt me ook niet uit zolan het noprmaal is zeg maar, niet dta ik onnodig de gitaar beschadig dat vind ik dan weer wel zonde.

Maar ook als je de gitaar normaal vast en stilhoud gaat de band langs de gitaar, pas als ik hem iets kantel schiet de band langs de gitaarrand, dus niet verticaal.

tabmaniac
26 oktober 2007, 11:44
klopt, maar als je een goede houding hebt, zulje nooit zien dat je gitaarband ervoorschiet..

Wiellem
26 oktober 2007, 11:47
Je hebt gelijk, ik houd mijn mond al :)

Iig bedankt nu weet iig zeker dat dit normaal is en niet aan de band of iets dergelijks ligt.

tabmaniac
27 oktober 2007, 13:06
is goed joh:)

TimmU
27 oktober 2007, 14:07
gast , je gitaar word gerelict en je hoeft er geeneens moeite voor te doen!!!!
Wat is het probleem?

Wiellem
27 oktober 2007, 22:29
gast , je gitaar word gerelict en je hoeft er geeneens moeite voor te doen!!!!
Wat is het probleem?

Dat ik een gerelicte Les Paul niet alles vind, zie je niet zo vaak eigenlijk.

Mr.Fingers
27 oktober 2007, 22:35
Dat ik een gerelicte Les Paul niet alles vind, zie je niet zo vaak eigenlijk.


Ooh jawel! Maar meestal zijn het dan gibsUns uit china voor 650€ :sneaky: