PDA

View Full Version : Aan Alle Cae3+ Bezitters



sebastiaan88
25 oktober 2007, 22:12
Dames en heren,

Ik ben bezig met het bouwen van mijn eigen amp, ik had een heel idee in mn hoofd over het channelswitchen maar wil nu over gaan op een heel ander concept, een relaisloosconcept, goed te besturen voor midi


Ik weer dat de CAE zo'n systeem gebruikt,

er zit een transitor in zie op de foto NR. 1
er zitten 2 IC's in (2 en 3)
er zit een time delay relay in nr. 4 op de foto

Wil een van jullie alstublieft voor mij de bovenkant van de CAE afschroeven en even kijken wat er op de desbetreffende plaatsen op de chips etc staan en dat naar mij willen mailen/pm-men

Ik zou jullie daar zeeeer dankbaar voor zijn

Tevens mensen die niet heel veel verstand ervan hebben en toch zo vriendelijk willen zijn om te kijken wat er op staat, ga verder nergens aanzitten, hou de stekker uit het stopcontact, gewoon even met het bloten oog aflezen, opschrijven en weer dichtschroeven

MIJN GROTE DANK AAN U ALLEN!

Sebastiaan

SimonS
26 oktober 2007, 00:56
dit gaat niet werken, Sebas......

sebastiaan88
27 oktober 2007, 01:21
Ik hoop van wel, als ik erachter kan komen wat voor chips het zijn kan ik zelf een schematje opstellen, dat zich gedraagt naar mijn eisen.

Want ben bang dat mn midi spul het anders niet trekt

SimonS
27 oktober 2007, 17:14
ik geef je weinig kans. Sowieso een bijna onmogelijke opgave een 3+ eigenaar te vinden, en dan ook nog 1 die hem uit zn rack wil schroeven en open wil maken...

chocorookie
28 oktober 2007, 00:24
VacTec optocouplers VTL5C1 http://uk.farnell.com/jsp/Optoelectronics/Optocouplers/EG+&++G+VACTEC/VTL5C3/displayProduct.jsp?sku=1313678


of


http://www.tube-town.net/diy/dual_rectifiers/dual_rectifier_2.html
de dual rec switchmatrix eens bekijken

of de echte CAE+ SE http://www.settoflames.com/CAE%203_SE.bmp

De VTL5C1 is hiervoor te gebruiken

SimonS
28 oktober 2007, 02:30
ik denk dat dit al wel bekend was ;)

Geronimo
28 oktober 2007, 16:12
Je moet gewoon het schakelgebeuren van de X88R maken zoals in de tekening van Randall Aiken in dit pdfje:

http://www.schematicheaven.com/newamps/soldano_x88r.pdf

En dat uitbreiden met zo'n midi interface, zoals dit kant en klare apparaat: http://www.midisolutions.com/prodr8.htm

Of iets DIY zoals dit: http://tomscarff.tripod.com/control/control.htm

Moet je wel PIC's kunnen programmeren en shit.

En je was toch al begonnen met die turret boards? Dat zag er netjes uit, waarom kap je daar nu weer mee. Printen etsen gaat niet opschieten.
Het is erg veel werk en als je een fout hebt gemaakt of hij klinkt brak en je wilt wat aanpassen wordt het een puinhoop. Het is een hoop gekloot voor weinig resultaat, tenzij je over goed ontworpen en geteste layouts beschikt.
Als ik jou was zou ik verder gaan met die turret boards.

SimonS
28 oktober 2007, 18:06
plus één!

...

sebastiaan88
29 oktober 2007, 01:04
Turrets ga ik nog gebruiken, dus dat is niet kappen ermee, ik fix alleen het powersection en switching op print, vind ik wat netter

Die vtl5c1 heb ik al lang in huis, wat het is met relaisswitchen is dat de meeste "goedkopere" midi-interfaces die ik wil gebruiken vaak een probleem gaan geven (ik wil iets gebruiken ala nobels ms4) bij switchen van relais geschakelde kanalen, vanwege het vermogen dat ze moeten schakelen. Hierdoor kan de nobels defect raken. Dat is een reden waarvoor ik wil weten hoe dat bij de cae3+ zit, want volgens mij zit er namelijk een timedelayrelay in, waar dat voor is? geen idee, misschien kan ik er wat wijzer van worden als ik weet welke ic's erin zitten

PS dat ik ff niets post wilt niet zeggen dat ik niet verder aan het gaan ben, ben druk bezig in de (weinige) tijd die ik heb om van alles voor te bereiden en klaar te maken zodat wanneer ik dat af heb, ik gelijk een leuk stukje kan plaatsen in mn topic, zodat het ook overzichtelijk blijft.

Greetz

Geronimo
29 oktober 2007, 11:43
Turrets ga ik nog gebruiken, dus dat is niet kappen ermee, ik fix alleen het powersection en switching op print, vind ik wat netter

Oke ik dacht al..


Die vtl5c1 heb ik al lang in huis, wat het is met relaisswitchen is dat de meeste "goedkopere" midi-interfaces die ik wil gebruiken vaak een probleem gaan geven (ik wil iets gebruiken ala nobels ms4) bij switchen van relais geschakelde kanalen, vanwege het vermogen dat ze moeten schakelen. Hierdoor kan de nobels defect raken. Dat is een reden waarvoor ik wil weten hoe dat bij de cae3+ zit, want volgens mij zit er namelijk een timedelayrelay in, waar dat voor is? geen idee, misschien kan ik er wat wijzer van worden als ik weet welke ic's erin zitten

Tijdklok? Volgens mij is die cae3+ een soldano X88 ripoff dus het schakelgebeuren kan je daar dan ook gewoon uit meenemen, zonder tijdklok...

Ik denk dat die IC's die jij bedoelt (op de foto's, welke foto's?) daar zitten om een losse voetschakelaar mogelijk te maken met drie knoppen. Daar heb je flipflops voor nodig die zorgen dat als je een kanaal selecteert, de andere uit gaan. Denk dat dat die IC's zijn. Maar aangezien jij die nobels gaat gebruiken heb je die toch niet nodig.

Als je de schema's van de X88R nu eens goed bekijkt zie je dat er drie transistors geschakeld moeten worden en dat gaat vast lukken met je nobels switch, zonder dat ie kapot gaat.

sebastiaan88
29 oktober 2007, 15:17
Jup maar die schakelt weer relais, en de cae werkt niet met relais,
Tuurlijk kan ik dat schema van de x88r gebruiken voor de CAE want hij heeft 3 kanalen, want alleen niet gaat is de EQ los aanzetten, daar moet ik dan een los schematje (makkelijkst) met relais voor maken, maar wat je dan krijgt is dat wanneer je bijv vanaf kanaal 3 met EQboost aan naar kanaal 2 wilt je eerst op de footswitch kanaal2 drukken en dan op de footswitch eq om de eq weer uit te krijgen. Ook is het principe wbt de VTL5c1's wel ongeveer hetzelfde bij de cae tov de x88r ik denk ook dat dit de beste manier is. Maar die VTL5c1's worden aangestuurd door relaiscontacten die weer worden aangestuurd door idd de transistoren. zie het 2e blad van het X88R schema.
De CAE maakt helemaal geen gebruik van relais. Voor zover ik kan lezen op de fotos die ik heb is NR4 op mijn foto een timedelay relais, ik heb de sheet ervan opgezocht. Ik wil dus nu iig weten wat 1 en 3 voor IC's zijn.

AUB Help me hierbij, ik ga niet voor het makkelijke ik wil gewoon weten hoe het in elkaar zit en welke verschillende technieken er worden gebruikt


;-)

kan wel 2 fotos uploaden, 1 van een x88 en 1 van een cae, dan zie je zo dat de x88 relais heeft (blauwe vierkante dingen) en de cae alleen die IC's.

sebastiaan88
29 oktober 2007, 15:42
http://www.putfile.com/pic.php?img=6976723 x88r

http://www.putfile.com/pic.php?img=6976722 CAE3+SE

SimonS
29 oktober 2007, 18:38
Jup maar die schakelt weer relais, en de cae werkt niet met relais,
Tuurlijk kan ik dat schema van de x88r gebruiken voor de CAE want hij heeft 3 kanalen, want alleen niet gaat is de EQ los aanzetten, daar moet ik dan een los schematje (makkelijkst) met relais voor maken, maar wat je dan krijgt is dat wanneer je bijv vanaf kanaal 3 met EQboost aan naar kanaal 2 wilt je eerst op de footswitch kanaal2 drukken en dan op de footswitch eq om de eq weer uit te krijgen. Ook is het principe wbt de VTL5c1's wel ongeveer hetzelfde bij de cae tov de x88r ik denk ook dat dit de beste manier is. Maar die VTL5c1's worden aangestuurd door relaiscontacten die weer worden aangestuurd door idd de transistoren. zie het 2e blad van het X88R schema.
De CAE maakt helemaal geen gebruik van relais. Voor zover ik kan lezen op de fotos die ik heb is NR4 op mijn foto een timedelay relais, ik heb de sheet ervan opgezocht. Ik wil dus nu iig weten wat 1 en 3 voor IC's zijn.

AUB Help me hierbij, ik ga niet voor het makkelijke ik wil gewoon weten hoe het in elkaar zit en welke verschillende technieken er worden gebruikt


;-)

kan wel 2 fotos uploaden, 1 van een x88 en 1 van een cae, dan zie je zo dat de x88 relais heeft (blauwe vierkante dingen) en de cae alleen die IC's.
pff maak het jezelf nou niet zo moeilijk...

hugo
7 november 2007, 09:57
http://www.rig-talk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=22318

Mss kan je hier nog wat nuttige info vinden

sebastiaan88
7 november 2007, 18:09
Bedankt hugo ik zal het is doornemen maar ik heb contact met de bouwer en weet wat hij gedaan heeft, dat is nog meer omslagtig dan gewoon dat x88r principe wat opzich een goed principe is. Alleen ik wil een RELAISLOOS schakelgedeelte

hugo
7 november 2007, 23:54
Waarom relaisloos, ik hoor niks tijdens het schakelen, heb het nog niet op vol volume uitgetest maar lijkt mij sterk dat ik dan ploppen oid hoor.

Geronimo
8 november 2007, 14:59
Alleen ik wil een RELAISLOOS schakelgedeelte

Idd, waarom, wat maakt het nou uit?

sebastiaan88
8 november 2007, 19:00
Staat in mn eerste bericht maar vooruit nog een keer.
Mogelijk moet ik voor een NOBELS MS4 principe teveel vermogen schakelen en dat kunnen die dingen niets dan gaan ze inwedig kapot (overbelasting). Dat schijnt ook een reden te zijn dat die dingen niet met een JCM2000 werken (al heb ik me nooit in een jcm2000schakelprincipe verdiept dus kan daar niets over zeggen)
En ik vind het ook nog interessant hoe dat zit bij een cae, dat x88r principe weet ik al. Dus plz stop talking bout the x88 met de relais enzo, dat weet ik allemaal. Al had ik niet gezegt dat ik een amp aant bouwen was en ik had gevraagd hoe werkt het schakelen van de CAE3+ want daar zitten geen relais in, dan had ik waarschijnlijk wel gewoon antwoord gekregen.

Dus plz help me hiermee, ben .1 gewoon benieuwd en .2 zou ik het handig/leuk vinden als ik het kan toepassen

Geronimo
8 november 2007, 19:18
Dat heb ik idd al gelezen, maar ik heb daar ook al op geantwoord dat die Nobels er niet kapot van kan gaan, aangezien de relais door transistors aangestuurd worden.
De Nobels schakelt dus alleen maar een heel zielig klein basisstroompje met een heel klein spanningkje van 5v.

En verder kan ik je niet helpen met hoe die CAE werkt, want ik heb er geen, ken niemand die er een heeft en ik kan er ook niets over vinden op het net.

Maar ik begrijp niet waarom je alleen maar zo graag wilt weten hoe het werkt, je wilt toch juist weten hoe het werkt zodat je het na kan maken?
En ja dan is het logisch dat mensen alternatieven noemen als niemand weet hoe het in zo'n ding werkt. En als het ene net zo goed werkt als het andere, dan maakt het toch geen reet uit welke manier je kiest?

Maar wat maakt het ook uit, het is jouw feest. Als ik wat tegenkom zal ik het posten.

sebastiaan88
8 november 2007, 19:23
Dankjewel geronimo, maar ik dacht wel genoeg vermeld te hebben dat ik dat principe van de x88r wel doorhad en mogelijk ook ging toepassen, maar als dit minder ruimte of iets inneemt of als de nobels idd niet kon werken met een relaisgestuurd systeem (wat dus volgens jou blijkbaar wel kan wat dus iig een zorg minder is) dan ben ik wel nieuwsgierig hoe dat dan zit. En ook omdat ik zowieso wat nieuwsgierig van aard ben, en er een timedelay relay tussen zag zitten, waarvan ik graag zou willen weten waarom dat ding erin zit. Ik dacht dat jullie dat misschien ook wel boeide maar blijkbaar ben ik de enige, iig bedankt voor je reactie geronimo

Geronimo
9 november 2007, 00:30
Haha het boeit me wel, maar we komen er waarschijnlijk niet achter zo, dus daarom laat ik het maar.