PDA

View Full Version : elementen losser draaien



royboy
25 oktober 2007, 20:24
hallo

ik heb horen zegge dat als je je elemente losser draait je meer volume krijgt
kan dit waar zijn?
en veranderd de klank dan ook of blijft het het zelefde
alvast bedankt :zz:

Valentijn
25 oktober 2007, 20:53
door ze 'losser' te draaien komt je element hoger te liggen, en vangt hij dus iets mer signaal op. Je klank zal wel iets veranderen, maar niet veel.

Henkie spenkie
25 oktober 2007, 22:52
wouw, nooit bij nagedacht eigenlijk.. ik gebruik altijd de volume knop :chicken:

OJJVZ
25 oktober 2007, 23:17
njah 4 schroefjes aandraaien is ook zo lastig onstage he?:P

Kim Wilson
26 oktober 2007, 08:27
Als je ze losser draait (dus tegen de klok in), draai je ze alleen maar verder in de body, naar beneden dus.

Als je meer volume wilt, moet je je amp harder zetten. Als je meer output wilt, moet je je elementen omhoog draaien. Output en volume zijn twee verschillende dingen.

Dennizz
26 oktober 2007, 20:15
Als je ze losser draait (dus tegen de klok in), draai je ze alleen maar verder in de body, naar beneden dus.



Uhm, bij mij niet. De schroefjes zitten in de body. Wanneer je linksom draait komt het element omhoog. Je krijgt idd meer output (maar ook kans op oversturing en als je ze te hoog zet, heb je kans dat je snaren tegen de elementen klepperen.)

royboy
27 oktober 2007, 13:22
bedankt iedereen :blast:

Henkie spenkie
27 oktober 2007, 22:59
Als je ze losser draait (dus tegen de klok in), draai je ze alleen maar verder in de body, naar beneden dus.

Als je meer volume wilt, moet je je amp harder zetten. Als je meer output wilt, moet je je elementen omhoog draaien. Output en volume zijn twee verschillende dingen.
Sorry, k ben misschien wel erg een leek, maar wat heb je aan meer output dan?