PDA

View Full Version : elektrische viool



hesse
25 oktober 2007, 21:04
Heeft iemand zo eigenlijk een idee of er eigenlijk wel echt fatsoenlijke elektrische violen bestaan? Ik heb pas nog op een beestje gespeeld van een serieus eind over de €1000 en djeez, dat spul trok echt nergens op. Is er geen manier om flink wat scheur of ballen aan zo'n instrument mee te geven?
Owkej, er zijn mogelijkheden dat je wat foefelt met je versterkertje en wat pedaaltjes, maar bestaat er echt nog geeneen fatsoenlijke el. viool.
Zoniet moet ik maar es beginnen met zelf wat te oefenen met het bouwen ervan en eentje op mijn maat te maken :soul: (eentje dat de vergelijking met een gibson sg kan maken :seriousf: )

hendrix2
25 oktober 2007, 21:16
Gewoon viool en de brug veranderen door een brug met piezo element?

Fishman V-200
http://www.thomann.de/nl/fishman_v200_pickup.htm

hesse
26 oktober 2007, 00:51
Ik heb het wel degelijk over een elektrische viool, en van mijn leven niet dat ik mijn viool laat ombouwen!!! Sry, maar van sommige dingen blijf je best af en een dure, goede viool is een van die dingen.
Dus, om het topic verder te laten lopen: het gaat hier om elektrische violen zoals die kutstags of die yamaha's

Oetsie
26 oktober 2007, 01:51
Zoniet moet ik maar es beginnen met zelf wat te oefenen met het bouwen ervan en eentje op mijn maat te maken



en van mijn leven niet dat ik mijn viool laat ombouwen!!! Sry, maar van sommige dingen blijf je best af

Deze twee uitspareken stemmen niet echt overeen. Het lijkt mij een goede oplossing om zelf een goede viool om te bouwen, op jou maat.

hesse
26 oktober 2007, 09:50
Ik had het over het bouwen van een elektrische viool he. Niet om het ombouwen van een gewone klassieke. Maw: van een goede klassieke viool ga je niet een elektrische maken.

hendrix2
26 oktober 2007, 10:20
veel werk is zo een piezo brug niet hoor.
Je moet niets boren ofzo.. gewoon andere brug vervangen, als je het beu bent steek je de gewone er weer op.

hesse
26 oktober 2007, 10:27
mmm, laat me me verduidelijken. Zo'n brug gaat idd, maar ik wil het hier hebben over een volledige elektrische viool. Zo'n brug is idd geen probleem, dat zou ik bv kunnen doen op een rotviooltje (als het dan toch dient om ff mee te kunnen rammen of zo). Maar een echt fatsoenlijk geluid uit een elektrische viool...
Als er zo niets echt bestaat (zoals gezegd: stag is rotzooi en yamaha probeert goed, maar dat is het dan ook) dan zal ik maar volledig zelf een el viooltje moeten bouwen bedoel ik dus maar.
Een van de redenen dat ik voor een gewone el zou gaan is omdat ik zo'n vervormde klassieke viool niet kan hebben (persoonlijke smaak).
En een beetje meer verscheidenheid in de elektrische vioolwereld (en vooral kwaliteit daar moet aan gewerkt worden) zou ook handig zijn...en eerlijker tegenover goede violisten die maar matig gitaar kunnen en ook es een unieke elektrische sound willen creeren

hendrix2
26 oktober 2007, 11:11
Er moeten toch goede elektrische violen bestaan. Luister maar eens naar de Olxford suite van Ed Alleyne Johnson, werkelijk een prachtig geluid, en die man gebruikt alleen maar elektrische violen. Welk merk dat dan is weet ik niet.

-geert-
26 oktober 2007, 19:00
Bestaat zekers mooi filmpje hiero!!

http://www.youtube.com/watch?v=_2QVxdzXlR0

Heb even op gezocht en het is dus zn eigen signature viool :D namelijk de ZETA Boyd Tinsley Signature Violin. Hier de link: http://www.zetamusic.com/products/list.asp?cat=1

Aparte dingen wel!! zitte super mooie tussen

Gr Geert

hesse
27 oktober 2007, 03:27
mmm, eindelijk eerder waar ik naar op zoek ben. Een onbekender merk dat ik in Belgie nog niet ben tegengekomen. En natuurlijk nog duurder dan het duurste wat ik tot nu toe in de winkels heb zien liggen :)
Ik ga es horen...