PDA

View Full Version : geluidsoverlast van jcm2000 dsl50



pannekoek
25 oktober 2007, 18:18
ik ga binnenkort een dsl50 aanschaffen (moet nog ff sparen:) )

ik weet dat je een marshall amp flink op z'n flikker moet geven voordat het pas echt lekker gaat klinken, maar ik leef in een rijtjeshuis dus dat gaat niet met me buren :)

ik kan hem wel wat opendraaien maar vast net niet hard genoeg om mijn marshall sound te krijgen.

nu zei mijn gitaar-leraar dat ik ook een goed distortion pendaaltje kon kopen zodat ik mijn amp op een laag volume kan gebruiken :)

welk pendaaltje is hier geschikt voor of loop ik nu allemaal onzin uit te kramen? :)


,stephan

Nielsje
25 oktober 2007, 18:19
het is een pedaal, geen pendaal.

voor de rest: Zoekfunctie, vaak genoeg langsgekomen.

als je dan nog vragen hebt, dan hoor ik het wel :)

Rude Perception
25 oktober 2007, 18:22
Ik raad je toch aan om gewoon die marshallscheur te gebruiken. Hoewel niet zoals hij echt kan klinken, maar hij klinkt nog nog steeds erg goed.

ColourofFire
25 oktober 2007, 18:22
Heb je de amp uberhaubt al wel eens gehoord? Lang leve het eerst horen dan kopen principe :rockon:

Jimwoud
25 oktober 2007, 18:23
Ik heb hetzelfde probleem, maar denk dat jou amp pedaaltjes beter slikt. Ik zou voor een Visual Sound Jeckyl & Hyde gaan. Klinkt echt goed daarop, dinsdag nog mee over een JCM900's clean kanaal gespeeld, klonk heel vet, erg Marshall ook. Veel beter dan het scheur kanaal van de JCM900.

Maar dit topic hoort eigenlijk onder effecten

mikeyaxeman
25 oktober 2007, 18:27
ik ga binnenkort een dsl50 aanschaffen (moet nog ff sparen:) )


Jij ook al :satisfie:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99586

pannekoek
25 oktober 2007, 18:36
Jij ook al :satisfie:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99586


jah nadat ik hem in het egt gehoord heb bij nl muziek door wouter een maandje of 2 geleden :P .
het de beste amp die ik gehoord heb, ook heb ik een vriend met zo een ding thuis staan :)

Rormo
25 oktober 2007, 18:37
Amp klinkt ook al heerlijk op een lager volume hoor. Speel hier thuis ook nooit echt hard en klinkt best. Maar ja, wat is hard? Zijn je buren zeurpieten of kunnen ze wel wat hebben? Zit je in een nieuwbouw huis dat minder geluid doorlaat of een oud rijtjeshuis? Ik heb iig nooit de behoefte om een pedaaltje (jaja, zonder n) te gebruiken voor de scheur, daar heb ik tenslotte die DSL voor.

pannekoek
25 oktober 2007, 18:41
Amp klinkt ook al heerlijk op een lager volume hoor. Speel hier thuis ook nooit echt hard en klinkt best. Maar ja, wat is hard? Zijn je buren zeurpieten of kunnen ze wel wat hebben? Zit je in een nieuwbouw huis dat minder geluid doorlaat of een oud rijtjeshuis? Ik heb iig nooit de behoefte om een pedaaltje (jaja, zonder n) te gebruiken voor de scheur, daar heb ik tenslotte die DSL voor.

ik heb aardige buren waar ik goed mee kan optrekken maar ik ben ze liever niet tot last :) en ik woon in een nieuwbous huis, ik woon hier nu 10 jaar :chicken:


gr stephan

LP_CL
25 oktober 2007, 18:42
Een goed distortionpedaal die ikzelf ook soms gebruik is de EHX metal muff. Het geeft je de mogelijkheid om de vintage rocksound uit de jaren 60 tot de screaming scooped distortion van de 21ste eeuw te gebruiken. Je kan er zo wat alles mee, en het klinkt verdomd goed.

pannekoek
25 oktober 2007, 19:00
Een goed distortionpedaal die ikzelf ook soms gebruik is de EHX metal muff. Het geeft je de mogelijkheid om de vintage rocksound uit de jaren 60 tot de screaming scooped distortion van de 21ste eeuw te gebruiken. Je kan er zo wat alles mee, en het klinkt verdomd goed.


jah ik heb de ehx metal muff gehoort ja :) goed ding

Hollemans
25 oktober 2007, 20:16
Mag ik eens vragen wat je nou voor zo'n top betaald tweedehands in gewoon goede staat?

Jimwoud
25 oktober 2007, 22:08
Een goed distortionpedaal die ikzelf ook soms gebruik is de EHX metal muff. Het geeft je de mogelijkheid om de vintage rocksound uit de jaren 60 tot de screaming scooped distortion van de 21ste eeuw te gebruiken. Je kan er zo wat alles mee, en het klinkt verdomd goed.
Misschien een stomme vraag, maar komt die Metal muff en beetje in de buurt van die 6505??

Rormo
25 oktober 2007, 22:32
Mag ik eens vragen wat je nou voor zo'n top betaald tweedehands in gewoon goede staat?

700-750 geloof ik...

cas121
26 oktober 2007, 08:32
idd loopt een beetje van 650 tot 750,

Bij een DSL50 is het trw echt niet nodig om er pedaaltjes voor te gooien om op laag volume genoeg disto te krijgen. Koop eerst maar eens die amp, dan kan je daarna altijd nog kijken wat je verder wil.

Hollemans
26 oktober 2007, 08:47
750, zo das weinig zeg.... Ik heb er een staan in perfecte staat, maar 750 :o Ik heb hem ook bij dokter tube gebracht voor een goede galmveer en wat extra werk, dat koste al 225. Ik gebruik hem eigenlijk niet.

Rormo
26 oktober 2007, 12:17
Als je daar de rekening van hebt kun je allicht iets meer vragen. Maar ja, het is inderdaad niet veel.

LP_CL
26 oktober 2007, 14:06
Misschien een stomme vraag, maar komt die Metal muff en beetje in de buurt van die 6505??
neen, totaal niet. Dat zou erg oninteressant zijn, niet?
Ik vind dat hij eerder richting mesa rectifier gaat wanneer je veel gain gebruikt, en een beetje als een JCM800 wanneer je eerder de oude rocksounds opzoekt. Natuurlijk niet the real stuff, maar het komt erg aardig in de buurt.

pannekoek
26 oktober 2007, 18:17
ik ga hem gewoon nieuw kopen hoor :) maak ik the wizz ook nog een beetje blij :P

Herman
27 oktober 2007, 00:13
Is het niet een idee om er zo'n loadbox tussen te gooien?? Tenminste als het zo heet: Ik bedoel zo'n apparaat die er voor zorgt dat je de de buizen van je versterker wel op volle toeren kunt laten werken, maar dat dan op laag volume, ik weet dat Koch ze maakt er THD Hotplate's ofzo?

Lexvandoef
27 oktober 2007, 00:37
Is het niet een idee om er zo'n loadbox tussen te gooien?? Tenminste als het zo heet: Ik bedoel zo'n apparaat die er voor zorgt dat je de de buizen van je versterker wel op volle toeren kunt laten werken, maar dat dan op laag volume, ik weet dat Koch ze maakt er THD Hotplate's ofzo?


Heeft m.i. niet heel veel zin op zo'n amp. Er zit al een redelijk goeie mv op.