PDA

View Full Version : Welke distortion voor bassige versterker



Jimwoud
25 oktober 2007, 18:13
Eyo!

Ik heb sinds een paar maanden nu een sovtek midget mig 50h. Het is een hele gave versterker en klinkt zowel met distortion als clean erg goed. Maar hij slikt pedaaltjes niet goed.

Ik heb nu een Visual Sound Jeckyl & Hyde maar die klinkt totaal levenloos en heel dof en bassig. Met m'n Line 6 Uber Metal klinkt hij wel goed qua EQ, maar ik vind het geluid van dat pedaal te digitaal. Ik heb nu ook een Zoom driver 5000, die heeft genoeg hoog, maar klinkt ook gewoon vlak. Misschien dat het allemaal ligt aan dat ik mijn versterker niet hard heb staan. Maar er moet op een of andere manier toch wel een goede distortion uit te halen zijn met een pedaal op laag volume. Heb ook al andere voorbuisjes geprobeerd maar helpt ook niks.

Welk pedaal is hiervoor goed. Ik wil gewoon een dikke rocksound hebben maar ook metal moet mogelijk zijn(trash, 80's metal). Ik vind mn J&H erg goed klinken altijd, maar niet op de Sovtek.

Wie heeft er ervaring met de Z.Vex mr Ed, want die wil ik misschien gaan maken, maar heb ook weer gelezen dat die te weinig (top)hoog heeft.

Ik hoor graag suggesties. Liefst een pedaal dat zelf te bouwen is, en anders is m'n budget rond de 100-120 euro.

tenx Jim

Fuhgawz
25 oktober 2007, 18:17
Als je stelt dat het distortion kanaal van je MIG al goed klinkt dan moet je het misschien eerder zoeken in de overdrive pedalen om je distortion kanaal een extra 'push' te geven.

Jimwoud
25 oktober 2007, 18:19
Als je stelt dat het distortion kanaal van je MIG al goed klinkt dan moet je het misschien eerder zoeken in de overdrive pedalen om je distortion kanaal een extra 'push' te geven.
M'n distortion rechtstreeks uit de mig is prima, alleen niet op laag volume. Ik wil op laag volume ook een goed distortion geluid hebben, dus op het clean kanaal, en ik wil clean en distortion kunnen schakelen.

up-guitarman
26 oktober 2007, 00:23
Een tube amp op laag volume is nu éénmaal niet zo lekker als wanneer je deze laat blazen !!! ;)

Ik ontvang morgen 2 nieuwe pedaaltjes:
- MI Audio Blues pro
- MI Audio Crunch Box

Ik zal je ff wat laten weten hoe die klinken !!!

Jimwoud
26 oktober 2007, 09:18
Een tube amp op laag volume is nu éénmaal niet zo lekker als wanneer je deze laat blazen !!! ;)

Ik ontvang morgen 2 nieuwe pedaaltjes:
- MI Audio Blues pro
- MI Audio Crunch Box

Ik zal je ff wat laten weten hoe die klinken !!!
Ok, cool. Ben benieuwd, aan de naam te zien denk ik dat die Blues pro het voor mij waarschijnlijk niet zal doen, maar die crunch box hoor je toch wel vaak goede dingen over.

EuroCinema
26 oktober 2007, 10:18
Heb je al eens een doodgewone Boss DS-1 geprobeerd? Plenty hoog als je het wilt en vette rock distortion.

Jimwoud
26 oktober 2007, 10:54
Heb je al eens een doodgewone Boss DS-1 geprobeerd? Plenty hoog als je het wilt en vette rock distortion.
Ik heb hem weleens gehoord ja, maar heeft niet genoeg gain. Ga binnenkort ook nog even een Guv'nor mk1 proberen erop.

Ben ook aan het kijken voor BSIABII van generalguitargadgets.com, om die te maken.

schizo910
26 oktober 2007, 11:02
Als je veel gain wilt en de mogelijkheid om behoorlijk wat hoog of mids bij te draaien moet je zeker de Metalmuff van EHX eens proberen.

Jimwoud
26 oktober 2007, 11:08
Als je veel gain wilt en de mogelijkheid om behoorlijk wat hoog of mids bij te draaien moet je zeker de Metalmuff van EHX eens proberen.
Ja die wil ik ook zeker proberen, jammer dat hij 2de hands niet veel voorkomt.

schizo910
26 oktober 2007, 11:20
Ja die wil ik ook zeker proberen, jammer dat hij 2de hands niet veel voorkomt.

Tsja, is hij te nieuw voor... Ik gebruik hem zelf en ben wel tevreden al vind ik de topboost functie minder. Hij is net even té erg en de knop iets te gevoelig... maar puur als pedaal errrrrrg fijn en veelzijdig qua sounds.

Nellyrocks
26 oktober 2007, 11:36
Ik ben helemaal verliefd nu op mijn Fulltone OCD. Wat mij betreft echt de moeite waard om uit te proberen.

Jimwoud
26 oktober 2007, 11:38
Ik ben helemaal verliefd nu op mijn Fulltone OCD. Wat mij betreft echt de moeite waard om uit te proberen.
Voldoet die aan mij eisen denk je, qua gain en EQ??

grindminder
26 oktober 2007, 14:43
hey,

ik speel zelf over over een Mig100, deze slikt pedalen erg goed ( is natuurlijk wel wat minder snel verzadigd dan dan een 50 watter )
wat mij wel opvalt is dat de Mig's vrij 'donker' klinken, en erg goed reageren op pedalen met veel highs en mids.

aantal pedalen die ik geprobeerd (of nog gebruik ) heb zijn :

Boss MT2 - klinkt ok, veelzijdig.. maar werkt niet echt in een band situatie
Boss MT2 Modded - VET !
Boss HM2 (erg vet! voor bv lompe Zweedse deathmetal) klinkt ook wel lekker voor rock
Digitech grunge - leuk, maar te digitaal en te weinig mids
Line 6 - idd te digitaal
EHX Metal Muff - erg goed! ook voor rock
Blackstar HT Distx - VET! van lompe metal to rock, maar heeft niet al teveel mids + highs

MultiFX....

Zoom g7 1ut - Super! klinkt vooral erg lekker op de Diezel stand, delays enzo zijn wel kut ..

Korg ax3000g - klinkt ook erg lekker, vooral de metaldist, delays / mods zijn ook erg goed

Jimwoud
26 oktober 2007, 15:53
hey,

ik speel zelf over over een Mig100, deze slikt pedalen erg goed ( is natuurlijk wel wat minder snel verzadigd dan dan een 50 watter )
wat mij wel opvalt is dat de Mig's vrij 'donker' klinken, en erg goed reageren op pedalen met veel highs en mids.

aantal pedalen die ik geprobeerd (of nog gebruik ) heb zijn :

Boss MT2 - klinkt ok, veelzijdig.. maar werkt niet echt in een band situatie
Boss MT2 Modded - VET !
Boss HM2 (erg vet! voor bv lompe Zweedse deathmetal) klinkt ook wel lekker voor rock
Digitech grunge - leuk, maar te digitaal en te weinig mids
Line 6 - idd te digitaal
EHX Metal Muff - erg goed! ook voor rock
Blackstar HT Distx - VET! van lompe metal to rock, maar heeft niet al teveel mids + highs

MultiFX....

Zoom g7 1ut - Super! klinkt vooral erg lekker op de Diezel stand, delays enzo zijn wel kut ..

Korg ax3000g - klinkt ook erg lekker, vooral de metaldist, delays / mods zijn ook erg goed
Kijk daar heb ik zeker wat aan. Sovtek Rocks!!! Misschien toch maar een MT2 modden. Is dat makkelijk zelf te doen? En weet iemand sites. Heb hem zelf al gehad maar weggedaan omdat ik hem ook zat was. Maar die Metal Muff moet ik ook proberen.

En hoe zijn die Barber Direct Drive, Emma Reezafritziza, zijn wel wat meer high end pedalen, maarja het moet gewoon goed klinken.

schizo910
26 oktober 2007, 16:11
Die Emma Reezafritziza is té gek, ik leerde dat ding pas kennen nadat ik mijn metalmuff kocht anders was het zeker een kandidaat geweest. Hij klinkt wel iet sminder high gain als ik eht me goed herinner...

grindminder
26 oktober 2007, 19:20
ik heb zelf de diezner mod en JCM boogie , op de mt2
heb die van mij cheap via markplaats gekocht..

info:
http://www.indyguitarist.com/mt2.htm

reviews:
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/Indyguitarist/MT-2%20Mod/10/1

de metalmuff (grote versie) is eigenlijk wel te vergelijken met de modded mt2, qua mids en tone....en een stuk goedkoper

Jimwoud
27 oktober 2007, 10:59
ik heb zelf de diezner mod en JCM boogie , op de mt2
heb die van mij cheap via markplaats gekocht..

info:
http://www.indyguitarist.com/mt2.htm

reviews:
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/Indyguitarist/MT-2%20Mod/10/1

de metalmuff (grote versie) is eigenlijk wel te vergelijken met de modded mt2, qua mids en tone....en een stuk goedkoper
tering $29 voor dat setje, heb welleens gelezen dat het alleen maar bestaat uit een paar weerstandjes, en nog € 0,05 spul. Ik ga wel even zoeken naar DIY mods handleidingen op inet.