PDA

View Full Version : Actie gibson SG (afstellen)



Pickslide
25 oktober 2007, 17:42
Ik heb al enige tijd een Gibson SG-X (das eentje met 1 elementje ipv 2). Ik heb dat ding 2e hands aangeschaft en toen ik em had vond ik de actie wat hoog. Ik heb dat toentertijd opgelost door de brug een flink stuk naar beneden te zetten. Ik heb dat toen vrij drastisch gedaan de afstand tussen mn element kapje en mn snaren is dan ook niet groot, maar mn actie is nu iig wel normaal.
Nou speel ik sinds een tijdje in een nieuw bandje waar ik veel moet palmmuten, ik merk nu dat de afstand tussen snaar en element echt te weinig is. Af en toe klinken de mutes gewoon bagger omdat de snaar soms het kapje raakt. Nou is natuurlijk de simpele oplossing de brug weer wat terug te zetten, maar dan wordt mijn actie ook weer minder (hoger). Is er mss iets met de nek af te stellen (ik heb daar namelijk de ballen verstand van) zodat de brug omhoog kan zonder dat de actie erg veranderd. Voordat ik de brug omlaag zette was het namelijk zo dat de actie rond de eerste paar fretten redelijk normaal was maar hoger op de hals veel te hoog.

Spitfire
25 oktober 2007, 17:44
Ook de elementen op een SG-X kun je toch gewoon naar beneden draaien lijkt mij?

Pickslide
25 oktober 2007, 17:58
Klopt maar het "bakje" waar ze in liggen niet, en daar zitten de snaren tegen als ik ff iets te enthousiast mijn palm neerleg.

bass blom
25 oktober 2007, 18:01
dan moet wellicht je hals een weinig holler afgesteld worden.