PDA

View Full Version : Top inbouwen - hulp bij zoeken onderdelen...



imlikeajungle
25 oktober 2007, 15:16
Kan iemand me aan de volgende dingen helpen:

Ik heb een ouwe Dynacord Bass King gekocht & wil 'm graag in een topje inbouwen (+ er moeten kleine aanpassingen gebeuren zoals de aarde, jacks verplaatsen etc.).
Nu had ik het er met mijn tech over, en die stelde voor van een JTM45 face & backplate te kopen en daar de amp tussen te stoppen, mits de correcties.
Nu is het probleem dat de head veel dieper is dan een JTM45, dus een normale kast past niet. Om het cosmetisch te pruimen te houden, wil ik graag wel een normale hoogte behouden. Weet er iemand waar ik, buiten Tubetown, een getolexte top kan kopen, op mijn maten?

Andere optie is dat ik een heel goedkope headshell (liefst een ouwe) zoek, met een chassis bij, en de amp helemaal laat inbouwen, maar waar begin ik aan die zoektocht? Enige tips?

Squier4ever
25 oktober 2007, 15:36
Kan iemand me aan de volgende dingen helpen:

Ik heb een ouwe Dynacord Bass King gekocht & wil 'm graag in een topje inbouwen (+ er moeten kleine aanpassingen gebeuren zoals de aarde, jacks verplaatsen etc.).
Nu had ik het er met mijn tech over, en die stelde voor van een JTM45 face & backplate te kopen en daar de amp tussen te stoppen, mits de correcties.
Nu is het probleem dat de head veel dieper is dan een JTM45, dus een normale kast past niet. Om het cosmetisch te pruimen te houden, wil ik graag wel een normale hoogte behouden. Weet er iemand waar ik, buiten Tubetown, een getolexte top kan kopen, op mijn maten?

Andere optie is dat ik een heel goedkope headshell (liefst een ouwe) zoek, met een chassis bij, en de amp helemaal laat inbouwen, maar waar begin ik aan die zoektocht? Enige tips?

een valvestate top en de valvestate eruit slopen?

JohnLord
25 oktober 2007, 15:41
Als je twee rechterhanden (voor linkshandigen twee linkerhanden) hebt kun je overwegen de topkast zelf te bouwen. Op dit forum is genoeg inspiratie daarvoor te vinden.

Lexvandoef
25 oktober 2007, 15:50
Je headcase zelf bouwen iss idd goed te doen. Het scheelt wel wat geld, maar niet echt heel veel hoor, heb ik al gemerkt. Zeker niet als je 'originele' marshall onderdelen als handvaten, logo's enzo. Maar tis wel leuk :cheerup:

imlikeajungle
25 oktober 2007, 17:38
Zelf doen is niet echt een optie omdat ik niet handig ben en al helemaal traag ben met dit soort dingen... Bij Tubetown heb je een JTM45 headshell voor 150 euro, dus ik zoek eerder oplossingen die goedkoper zijn dan dat :chicken:

AART
25 oktober 2007, 17:51
Denk niet dat iemand een custom headshell kan bouwen voor je onder de 150 euro waarbij ie er zelf nog wat ana over houdt.

JohnLord
25 oktober 2007, 20:04
Als je een afwijkende maat headshell nodig hebt is het een overweging. Maar zelf bouwen is financieel alleen redelijk verantwoord als je het ook echt zelf doet.