PDA

View Full Version : subwoofer?



guhlenn
25 oktober 2007, 15:53
Zoek een mooie sub, voor de laagste regionen. heb me een beetje ingelezen, kom dan op velodyne en REL uit. Dat er betere maar vooral duurdere alternatieven zijn is bekend. Liefst tweedehands, liefst onder 500,- euro. hij moet actief zijn. Een tweede overweging is zeggen *scheldwoord* en gewoon m;n beurs trekken en een setje matrix 801 kopen (ofzo). Geen sub meer nodig zou ik zeggen. Maar die dingen zijn eigenlijk veel te groot voor mijn ruimte. Wel eh, geil.

Hoor graag jullie ervaring. Momenteel heb ik een PMC TB1 en IMF ALS40mkII (gaat best diep, maar sub's gaan dieper...?)

rjong999
25 oktober 2007, 16:20
Glenn, ik heb gewoon een of ander low-cost subwoofer ding bij de cash convertors gekocht, 4 tientjes en magadiep. Ik gebruik ze echt alleen voor alles onder de 120Hz, dat heeft toch geen richting ofzo meer. He tis misschien niet het beste geluid dat je kunt hebben maar om gewoon wat te mixen is het meer dan voldoende.

guhlenn
25 oktober 2007, 16:33
ik wil alleen onder de 80hz eruit hebben, anders word ik gek. Maar, ik dacht, er zal toch een reden zijn voor sub;s van meer dan 3 mille? Zal eens kijken wat ik akn vinden voor 4 tientjes (man, een avondje drinken kost meer!)

Han S
25 oktober 2007, 21:02
Glenn, ik heb bij de NS10 een Eltax Atomic 8, dat gaat vrij goed en diep genoeg en in de huiskamer heb ik een Atomic 10 (175 watt), die gaat echt heel diep. De Atomic series kunnen crossen op minimaal 50hz en als je hem dan niet te hard zet vult hij het perfect aan in de onderste regionen.

Er is ook nog een Atomic 12 en zelfs een Atomic 15, dat moet genoeg zijn om je huis te slopen. Ik gaf voor de Atomic 10 100 euro via Marktplaats en dat was als nieuw en in de originele doos. Eltax dus, nix mis mee en meer dan redelijke prijs.

http://www.eltax.com/eltax/index.php?item=5&page=13

guhlenn
26 oktober 2007, 09:14
Dank! Goed, ik ben overtuigd, het hoeft geen fortuin te kostten ;). Ik begrijp het ook niet helemaal moet ik bekennen, het zou toch veel moeilijker (en duurder) moeten zijn om de sattelieten goed (vlak) te laten reageren (gezien de verschillende drivers en het brede freq spectrum dat goed weergegeven moete worden) dan zo;n pomp box? Ik zit nou naar Lipinski monitors te kijken (vlak binnen 1 db tot 50 Hz!) maar zo'n sub is duurder dan een satteliet! da's toch bizar? voor mij althans. :)

Maar bedankt,
ga even zoeken.

ps, Han, de IMF site is down, weet jij of dat tijdelijk is of dat de laatsten der mohikanen het opgegeven hebben?

rjong999
26 oktober 2007, 10:42
Dat heb ik nooit zo begrepen, er kan er toch maar 1 de laatste zijn ?

Han S
26 oktober 2007, 10:59
De IMF site is al een tijdje weg, nou was hij ook wel aan een update toe.

Wat de Eltax subs betreft: je moet eens op Google gaan kijken en een stuk of wat recensies lezen.

guhlenn
26 oktober 2007, 12:28
Wellicht had ik mijn definitie van 'mohikaan' wat puriteinser moeten omschrijven, ik was me niet bewust van het feit dat de filosofisch-linguistische maffia over mijn schouder meekeek. 'Mohikanen' stond in deze analogie gelijk aan diegenen die de website van IMF onderhielden, en op geen enkele manier wilde ik impliceren dat het gebruik van IMF gelijk staat aan de praktijken dan wel denkbeelden of het toekomst perspectief van een uitstervende bevolkingsgroep. :kus:

@Han; dank! Zal ik even doen.

rjong999
26 oktober 2007, 12:31
Ja, je moet wel op blijven letten, schat...

guhlenn
26 oktober 2007, 12:40
:) het blijft opzienbarend hoe sommige mensen slechts het beste met de mensheid voor hebben. Check je account! Ik heb je negatieve karma punten gegeven (dat is positief als ik het goed begrepen heb).

bert k
26 oktober 2007, 13:38
Dat heb ik nooit zo begrepen, er kan er toch maar 1 de laatste zijn ?
Ze kunnen toch hand in hand het pand verlaten?

rjong999
26 oktober 2007, 14:10
Ja, dat zou kunnen. Maar zo zijn Mohikanen niet, dacht ik.

Pas wel op voor de vloek van Teh-cum-seh

guhlenn
27 oktober 2007, 15:39
ik zie het al, de cd moet gepromoot worden dus het roer (en de handtekening) gaat om! ;)

rjong999
27 oktober 2007, 16:35
ik zie het al, de cd moet gepromoot worden dus het roer (en de handtekening) gaat om! ;)Ja Glenn, je bent een slimme jongen!

Aardig, ook.

En intelligent genoeg om je met onze CD te kunnen vertonen, die zal in jouw handen slechts aan inhoud en uitstraling winnen!

Ik zou het gewoon doen!

guhlenn
29 oktober 2007, 14:27
vooruit, neem je camera mee, dan kijk ik even heel blij met de neiuwe kramer release in de handen...