PDA

View Full Version : Fender Strat; welke elementen



Chroxy
25 oktober 2007, 12:25
Alweer een elementen topic? Ja alweer!

Ik heb een Fender Classic Strat '60's model (mexicaantje dus). Hiervoor al een USA gehad maar daar kon ik nie meer overweg (qua geluid).

Ik speel over een Marshall JCM800 en wordt een beetje helemaal gek van het geluid van de strat. IK heb nog een Jazzmaster (upgraded SD's) en een tele.. en deze klinken allebei lekker strat en fel en kan er nog enorm goed mee rocken. Wanneer ik dan mijn strat inplug; wordt het 1 grote onstrakke brij van geluid: hier heb ik dus niks aan! Maar hij speelt zo enorm lekker dat ik dus gaag andere elementen wil gaan proberen.

Maar welke kan ik het beste proberen? Ik wil geen singlecoil sized humbucker; maar een ietswat opgefokte single coil (zoals in mn Jazzmaster) die wat strakker klinken dan dat deze fender nu doet.

Ik ben in single coils totaal niet thuis.. dus heeft iemand tips?

Kim Wilson
25 oktober 2007, 12:27
Tele kopen. :cooler:

glasbier
25 oktober 2007, 12:31
Tele kopen. :cooler:

Lijkt alsof je steeds vaker moeite heb met lezen....

Kim Wilson
25 oktober 2007, 12:33
Lijkt alsof je steeds vaker moeite heb met lezen....
Lijkt alsof jij moeite hebt met begrijpend lezen. ;)

(als in: ik maakte een grapje. :satisfie: )

glasbier
25 oktober 2007, 12:38
Lijkt alsof jij moeite hebt met begrijpend lezen. ;)

(als in: ik maakte een grapje. :satisfie: )

Heb jou inderdaad nooit begrepen :seriousf:

Ash ketchum
25 oktober 2007, 12:48
EMG's misschien?

dr.distortion
25 oktober 2007, 12:49
Opgefokte single coil is bijvoorbeeld de SDS1 van Dimarzio. Check hun website maar eens, ik heb em zelf in mijn Japanse strat en vind het een heel lekker (en strak) geluid. De output grenst bijna aan een humbucker maar blijft toch (ook qua geluid) een singlecoil.

Stratman70
25 oktober 2007, 15:37
Misschien zijn Lace sensors de oplossing? Voor mij in ieder geval wel. Ze maken het geluid vol en strak als je ze overstuurt en... zonder bijgeluiden, want ze zijn zo stil als een kale boom in de winter. Clean zijn ze ietsje minder twangy, maar om te scheuren ideaal!!!!!

Ik wil niks anders meer!

Chroxy
25 oktober 2007, 16:16
Een tele kopen is geen optie; die heb ik al. Mocht ik deze strat niet lekker klinkend krijgen gaat hij gewoon weg en komt dr ook geen strat meer terug.

EMGs heb ik al eens geprobeerd en ik zoek eigenlijk gewoon een lekker warme single coil die ietsjes opgefokt is. Scheuren (nie heel erg) is belangrijk, maar ook clean moet warm blijven. Mn jazzmaster en tele doen dit enorm goed.

De dimarzio's zal ik eens gaan uitproberen. de Lace sensors heeft mijn oom en daar vond ik ook geen zak aan.. :)

no 1 hops
25 oktober 2007, 20:01
volgens mij hoef je dan niet zo duur uit te zijn.
in de GFS blowout shop is een setje ceramische overwound pups te koop, nielsje hier op dit forum , en ikzelf heb ze en ze klinken iedergeval een stuk warmer dan normale singles, maar je mist dan wel meer van de 'bellsound'
in hoevere ze 'strak'klinken moet je bij nielsje zijn want ik speel alelen maar via hoofdtelefoon