PDA

View Full Version : Academische softwarelicenties, hoe zit dat?



Ic3gl0vE
24 oktober 2007, 23:50
Steinberg biedt een aantal van z'n producten aan, waaronder de Cubase reeks, waar je als student een flinke korting op kunt krijgen. Zo kost de normale versie van Cubase Studio 4 +\- 375 euro en de academische versie +\- 200 euro. Om in aanmerking te komen voor deze korting, moet je bij de winkel bewijzen dat je student bent dmv je bewijs van inschrijving van je opleiding en een kopie van je collegekaart.

Nu kan ik op de steinberg site helaas niet vinden hoe die licentie verder werkt, weet iemand dit? Stel nou ik produceer een demo of album met een academische versie van Cubase, mag ik deze dan niet verkopen, ook niet als het slechts is om mijn kosten te dekken (non-profit dus)? Het hele "for educational use" is nogal ruim op te vatten namelijk, zeker omdat ik bedrijfskunde studeer en marketing/sales daar natuurlijk bij hoort :D

Maar goed, ik ben benieuwd of iemand hier meer over weet. Zo niet, dan zal ik Steinberg eens mailen en de informatie hier posten.

Roman
25 oktober 2007, 09:36
Ik zou zeggen, stel die vraag op hun forum

harrie-beton
25 oktober 2007, 09:42
Ik werk in een academisch iets en ook ik koop daar wel eens software tegen lage prijzen (spss voor 20 euro in plaats van 1500) en de licentie is geldig zolang je studeert of academisch / hogeschool werkzaam bent. Wat je met de licentie doet maakt niet uit. Of je 10.000 producties maakt of 0, dat maakt niet uit.

Ic3gl0vE
25 oktober 2007, 16:05
Maar mag je de software eventueel ook voor commerciële doeleinden gebruiken?

harrie-beton
26 oktober 2007, 20:43
jazeker. Cubase is vrij zeldzaam op Academische licenties maar bijvoorbeeld photoshop (300 euro bij de Uni) wordt ook door professionele fotografen gebruikt.
Maar let op: De licentie is geldig zolang je studeert of werkzaam bent bij de Academische instelling.

Als je als patiënt opgenomen bent in een Academisch psychiatrisch ziekenhuis heb je geen recht op deze discount software.

Ic3gl0vE
26 oktober 2007, 21:46
Ja lastig.. ik studeer waarschijnlijk nog een jaar of 2 en dan zou ik het programma daarna opnieuw moeten kopen.

Ik kan ook nu een tweedehands cubase SL2 kopen en dan upgraden naar studio 4. Kost wel iets van 50 euro meer dan een academische cubase studio 4, maar dan blijft 'ie tenminste legaal.

Nog even over nadenken dan maar

bass blom
27 oktober 2007, 00:53
Ja lastig.. ik studeer waarschijnlijk nog een jaar of 2 en dan zou ik het programma daarna opnieuw moeten kopen.

Ik kan ook nu een tweedehands cubase SL2 kopen en dan upgraden naar studio 4. Kost wel iets van 50 euro meer dan een academische cubase studio 4, maar dan blijft 'ie tenminste legaal.

Nog even over nadenken dan maar

dan ging ik voor de 50 meer!